حوادث و رویداد

ماجرای مشکوک خرید ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو با رسید جعلی در یک طلافروشی در تهران!

OFWNEWS:

در تاریخ 2 مه پرونده کلاهبرداری برای افسران پلیس تذریش ارسال شد که در آن زمان صاحب یک طلافروشی متهم به کلاهبرداری در کسوت خرید 60 سکه بهار آزادی بود. با دستور افسر قضایی پرونده برای تحقیقات ویژه در اختیار مأموران پایگاه اول پلیس کارآگاه تهران بزرگ قرار گرفت.

به گفته مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت ، شاکی پس از اطلاع پلیس از پایگاه به اولین پایگاه فراخوانده شد و در این هنگام وی به مأموران گفت: در تاریخ 27 فورواردین ، ​​پیرمردی 99 ساله به نام هاشم با طلافروشی تماس گرفت و خواستار خرید 60 سکه بهار آزادی شد. سه میلیارد و هفتصد میلیون ریال. این شخص از من شماره ساتنا دریافت کرد و چند دقیقه بعد از طریق پیام رسان تصویری از سند واریز معامله را برای من ارسال کرد.

داستان مشکوک خرید 3 میلیارد و 700 میلیون یورو با قبض های جعلی در یک طلافروشی در تهران!

شاکی در ادامه اظهار داشت: برای من امکان پیگیری وجود نداشت چون ساعت اداری بانک بالا رفته بود و خریدار نیز اصرار داشت که به محض واریز پول سکه ها را به او تحویل دهم و یک موتورسوار به عنوان پیک در این زمینه اعزام شد. او آن را به فروشگاه فرستاد و سكه را از من گرفت. بعد از توزیع ارز متوجه شدم که هیچ پولی به حساب من واریز نشده و فریب این روش را خورده ام.

یا برای بدست آوردن این اطلاعات در اولین قدم ، کارآگاهان توانستند شخصی را که پول را تحویل داده به عنوان پیک موتوری شناسایی کنند. این فرد در 22 آگوست با هماهنگی یک افسر قضایی دستگیر و به کلانتری 1 پلیس آگاهی منتقل شد. علیرضا ، مرد دستگیر شده پس از انتقال به پایگاه اول پلیس آگاهی در بیانیه ای گفت: “مدتی به عنوان پیک موتوری برای خانمی به نام میترا و به جای پرداخت هزینه ای که پول آزادی برای همه زمان ها بود ، کار کردم.” من ارز و ارز طلا را مبادله کردم و یک روز میترا سیم کارت را برای تماس آماده کرد تا دستگیر نشود و پس از این کار سیم کارت را خراب کردم.

در مرحله بعدی تحقیقات پلیس ، مخفیگاه میترا شناسایی شد و با هماهنگی قضایی وی ، در حمله پلیس در حوالی خیابان تهران نون در 23 آگوست دستگیر شد. وقتی میترا به کلانتری رسید ، به جرم خود اعتراف کرد و گفت: “من از شاکی سکه ای نگرفتم ، اما یورو را از او گرفتم.” در این پرونده دوباره از شاکی دعوت شد تا در ستاد انتقام حاضر شود و وی همچنین ماجرای فروش سکه را تأیید کرد و گفت که به دلایلی در شکایت خود به جای سکه از سکه طلا نام برده است.

متهم دستگیر شده در ادامه اعترافات خود اظهار داشت: چندی پیش برای ازدواج با شخصی به نام داریوش آشنا شدم و اقدامات انجام شده دقیقاً طبق برنامه انجام شده بود. اکنون داریوش به یک کشور اروپایی فرار کرده است.

وی با تأیید صحت خبر اعلام کرد که دو متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند تحقیقات جنایی به دادسرا اعزام شدند و تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم فراری همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا