حوادث و رویداد

ماجرای قتل دانشجوی دندانپزشکی روسیه در نزاع طایفه ای

اخبار آفتاب:

این دانشجویی که برای دیدار با خانواده خود در یاسوز از روسیه آمده بود و منتظر بازگشت به روسیه در کورونا برای از سرگیری پروازها بود ، درگیری قبیله ای در زندگی خود پایان داد.

ماجرای قتل یک دانشجوی دندانپزشکی روسی در یک اختلاف قبیله ای

پدر علی ، حمید ، دانشجوی دندانپزشکی در یک دانشگاه روسی ، درباره قتل پسرش گفت: “روز شنبه 5 تیرماه ساعت 5:30 بعدازظهر ، فرد ناشناسی با من تماس گرفت و به من گفت که راننده پراید (پسر بزرگ من) متأسفانه درگیر درگیری قبیله ای شده است.” وی مورد اصابت گلوله قرار گرفت و احتمالاً در خیابان تخت یاسوز کشته شد. یک مرد ناشناس گفت: اورژانس ها 20 دقیقه بعد وارد صحنه شدند و مرد مصدوم را به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل کردند.

وی افزود: من به صحنه حادثه رفتم ، شخصی که به من زنگ زد دو تلفن همراه به من داد ، اما حال خوبی ندارم و فراموش کردم که بپرسم چگونه شماره من را گرفتی و به من زنگ زد. شما با هدفون کودک من به اورژانس بیمارستان شهید بهشتی یاسوج رفتید.
وی اظهار داشت: در اورژانس متوجه شدم كه سمت راست كودك من مورد اصابت گلوله قرار گرفته و حدود 10 تا 12 سانتیمتر باز شده است. با وجود تمام تلاش کادر پزشکی ، متأسفانه فرزند من به دلیل شدت جراحات وارده درگذشت.
پدر علی خاطرنشان کرد: به گفته شاهدان عینی در صحنه ، هر دو خانواده طرفدار استدلال پسر عموی بودند و در اختلافات قبلی درگیر شدند.
وی ادامه داد: حدود ساعت 18:40 بعد از انجام کارهای خصوصی در خیابان تخت در یاسوز ، پسرم در حال بازگشت به شهر و خانه بود ، جایی که وی برای خرید آب معدنی یا میوه متوقف شده و در آنجا متوقف شد و درگیری های زیادی ، جیغ زدن و تیراندازی انجام داد. در همین حال ، مغازه دار و یک زن به پسرم می گویند که فعلاً بماند تا اوضاع آرام شود ، سپس برو. مرد مرده به آنها گفت که ماشین من روشن است و پنجره های آن بسته است. بعد از اینکه مغازه دار پایین آمد و نزاع آرام شد ، به مغازه دار گفت که اوضاع آرام بوده و من باید منطقه را ترک کنم. او با دست خود در درب اتومبیل نشست و پسرم را با اسلحه از درب دانش آموز شلیک كرد.
وی افزود: طرفین درگیری و عاملان قتل پسرم گفته اند که فرزند شما به اشتباه تیراندازی شده است ، اما من می گویم فرزند من و پلاک وی مشخص بود و طرفین اختلاف اختلاف پسر عموی و یکدیگر را می شناختند. ؟ “
وی ادامه داد: پسر 22 ساله من که در 3 نوامبر 1977 به دنیا آمد ، دانشجوی سال دوم دانشکده دندانپزشکی در دانشگاه سوماسکو در مسکو بود. دانشگاه آنها به دلیل شرایط کرونا ویروس تعطیل شد و وی حدود دو ماه به ایران و یاسوز آمد. صبح شنبه ، 5 ژوئیه ، وی آزمون را گذراند.
پدر این دانش آموز گفت: پرونده قتل توسط کارآگاهان و نیروهای انتظامی ، قضایی و امنیتی در استان های کهگیلیه و بویراحمد در دست بررسی است و حدود هفت تا هشت جنایتکار جنجالی درگیر در این پرونده دستگیر شده و یک نفر هنوز هم در دست نیست. .
وی تأکید کرد: “پسرم به این طریق کشته شد. اگر مسئولان برای ایجاد امنیت و اقدام علیه عاملان این قتل بی امان کار نکنند ، ما در آینده شاهد حوادث مشابه خواهیم بود.” بنابراین ، برای حفظ امنیت شهر ، استان و کشور ، در جایی که افراد و اراذل و اوباش غیرمعمول ، نظم ، صلح و امنیت جامعه را هدف قرار داده و آنها را زیر سوال برده اند ، عاملان این قتل ها باید طبق قانون سریعترین اقدام را انجام دهند.
وی با تشکر از مقامات انتظامی ، امنیتی و قضایی در استان بخاطر همکاری و تلاش هایشان اظهار داشت: ما مشتاقانه منتظر شنیدن شما هستیم. در واقع ، قاتل فقط یک نفر نبود بلکه سه نفر بودند که کار من فکر می کند نمونه ای از محاربه است.
پدر علی تصریح کرد: امیدواریم که مقامات نظامی ، انتظامی ، قضایی و امنیتی استان که تاکنون کار خوبی انجام داده اند ، عاملان دیگر این قتل را دستگیر و در اسرع وقت مجازات های شدیدتری را مجازات کنند.
وی در پایان گفت: “پنجشنبه یا جمعه ، هفته ای که او را کشتیم ، هفته ای که قرار بود پسرش را پیشنهاد کنیم ، اما متأسفانه او ناجوانمردانه کشته شد.”

به گزارش دنیای 77 ، پلیس اعلام کرد که پرونده قتل تشکیل شده و در حال پیگیری است و پلیس اکثر مقصرین را دستگیر کرده و در درگیریها شرکت کرده و قتل را دستگیر کرده است و تنها یک نفر فرار کرده است. این مرد در حال فرار است و به زودی دستگیر خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا