ورزش

لیگ ۲۲، بدون چانه‌زنی در اختیار اسکوچیچ

لیگ ۲۲، بدون چانه‌زنی در اختیار اسکوچیچ

به گزارش سواچ، سهیل مهدی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی دستیاران اجرایی و مدیران تیم های لیگ برتری و لیگ یک گفت: می دانید باید داشته باشیم. خلاصه ای از موارد جدید برای هر فصل و مربوط به کنترل دوپینگ. بیایید در مورد داوری و رقابت صحبت کنیم تا بتوانیم نظر عزیزمان را جلب کنیم. انشاالله از این طریق می توانیم کیفیت مسابقات را افزایش دهیم.

وی در خصوص نامه فیفا برای حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: در پایان این روند هستیم. گویا نامه رسیده است. اولاً مقامات بالاتر مانند وزارت ورزش باید تصمیم بگیرند. من اختیار کاملی بر متن نامه ندارم، اما اگر قرار باشد روند ذکر شده در نامه انجام شود، ما مجری آن هستیم و امیدوارم بتوانیم آن را به درستی انجام دهیم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پاسخ به این سوال که در این جلسه دغدغه باشگاه ها و سازمان لیگ چیست، گفت: بیشتر چالش ها به دلیل انتظارات ما از باشگاه ها و باشگاه ها است. از ما و اگر بتوانیم این توقعات را کم کنیم، چالش ها کاهش می یابد. در مجموع اگر بخشنامه هلدینگ و داوری اجرا شود به این هدف خواهیم رسید.

مهدی درباره وضعیت ورزشگاه ها در آستانه شروع لیگ برتر توضیح داد: از تهران شروع کنیم. سایپا، پیکان و هوادا سه تیم لیگ برتری و تیم های تهرانی در لیگ یک هستند. ما در تهران فقط ورزشگاه آزادی و پاس کاوامین را داریم که محور است. در ورزشگاه شهید وطنی همه چیز آماده است به جز چمن ورزشگاه که نمی دانم چه زمانی آماده می شود. پیمانکار مسئول هر گونه تاخیر در آماده سازی آن خواهد بود.

وی ادامه داد: برخی از قسمت های وی آی پی و سایر قسمت های ورزشگاه آبادان که بعد از بازسازی می توانست میزبانی کند تخریب شد. کرمان، انجلی و ورزشگاه امام خمینی(ره) همگی برای صعود به لیگ برتر اراک تلاش می کنند.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال درباره حق پخش گفت: حرکت افقی داریم. ساختار تجاری که باید برای باشگاه ها تعریف شود وجود ندارد. این کار بستری است که باید توسط قانونگذاران محترم و شوراهای اسلامی، ورزش حرفه ای تعریف شود. وزارت ورزش می تواند متولی آن باشد. ما یک راه حل سریع داریم که می تواند باشگاه ها را به آزادی مالی برساند. مشکلات مالی اصلی ترین دلیلی بود که استقلال و پرسپولیس نتوانستند مجوز حرفه ای بگیرند. انضباط مالی و اداری باعث استقلال مالی باشگاه‌های ما می‌شود و اگر به این هدف برسند می‌توانیم حسابرسی و جریمه خود را افزایش دهیم. وقتی این آزادی را ندارند ما با آنها چه کنیم؟ حق با آن هاست.

مهدی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه های تیم ملی در برنامه های لیگ برتر لحاظ شده است، گفت: درخواست آقای اسکوچیچ را قبلا دریافت کرده ایم و در برنامه ها لحاظ شده است. 100% زمانی که می خواهد بدون چانه زنی به او داده می شود. برنامه ما بر اساس برنامه تیم ملی است و هدفمان این است که تیم ملی بدون دغدغه به جام جهانی برود. اگر اجباری مانند گرد و غبار، آلودگی هوا و غیره وجود نداشته باشد، می توانیم نیم فصل قبل از جام جهانی داشته باشیم.

وی درباره زمان برگزاری سوپرجام توضیح داد: سوپرجام در نیم فصل اول و بعد از جام جهانی برگزار می شود. قبل از آن زمان برای گرفتن سوپرجام نداریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ در پایان درباره سه دیدار برگزار نشد که در هفته پایانی لیگ بیست و یکم انجام نشد، گفت: چون به دلیل فورس ماژور بود فقط دعا می کنیم که دیگر تکرار نشود. .

دکمه بازگشت به بالا