ورزش

لیگ برتر بدون پیکان و سایپا/داورزنی:چطور میلیاردی برای فوتبال خرج می‌کنند؟

لیگ برتر بدون پیکان و سایپا/داورزنی:چطور میلیاردی برای فوتبال خرج می‌کنند؟

مهری رنجبر:تیم ها قرار بود پس از تسویه بدهی با بازیکنان ، کارمندان و فدراسیون ها ، در تاریخ 6 ژوئیه در لیگ برتر حضور داشته باشند ، اما به درخواست باشگاه ها ، مهلت این کار برای 10 روز دیگر یعنی یعنی تا 15 ژوئیه تمدید شد ، اما 9 تیم حل و فصل شدند و امثال پیکان و سایپا برخی از تیم ها در رینگ باقی می مانند. بحث و گفتگو مدیرعامل های دو تیم والیبال قدیمی ، البته می خواستند مهلت کنند تا امروز با محمدرضا داورجانی رئیس جمهور فدراسیون مذاکره کنند. اگرچه فدراسیون ها می دانند که والیبال سایپا و پیکان بوز خیلی از شانه های خود دور شده اند ، اما شاید تنها راه حضور آنها در لیگ برتر ، تسویه بدهی های چند سال اخیر با فدراسیون باشد. همانطور که داور اظهار داشت: “پیکان و سایپا در ده سال گذشته خدمات زیادی به والیبال ارائه داده اند ، اما دستگاه های حاکم به شدت از حقوق فدراسیون پیروی می کنند. ما موظفیم حقوق فدراسیون را بگیریم زیرا می توان در دادگاه پیگیری کرد. دلیل این است که آنها میلیارد ها دلار را برای رشته های دیگر مانند فوتبال هزینه می کنند اما پرداخت فدراسیون والیبال دشوار است.ما برای تأمین نیاز فدراسیون تحت فشار بسیاری از تجهیزات نظارتی هستیم. اگر این دو باشگاه بخواهند از اهمیت و اندازه خود به عنوان ابزاری استفاده کنند و بدهی خود را مشخص نکنند ، چاره ای جز جایگزینی تیم دیگر نداریم. “ما این کار را نداریم ، گرچه کار ساده ای نیست.”

ما نمی توانیم بگوییم که اتومبیل سازان ما فاقد منابع مالی و پول هستند زیرا آنها میلیاردها دلار برای سایر رشته ها مانند فوتبال هزینه می کنند اما در پرداخت فدراسیون والیبال مشکل دارند.

مصطفی کارکنا ، سرمربی تیم والیبال سایپا ، امیدوار است که هرچه سریعتر این موضوع برطرف شود: “سایپا و پیکان دو باشگاه والیبال اصلی و با افتخار هستند. ممکن است یکسری موارد وجود داشته باشد که باید به صورت رمزگشایی برطرف شوند. البته من نمی دانم که آیا این باشگاه به بازیکنان بدهکار است یا خیر ، قطعاً متعلق به فدراسیون است. اما فدراسیون نباید این تیم ها را از 100 ، 200 یا 500 میلیون تومان محروم کند ، زیرا باشگاه ها قوه مجریه فدراسیون هستند. ” راه حل هایی وجود خواهد داشت و باشگاه ها از دست نخواهند داد. ”

پیکان درصدی از بازیکنان فدراسیون را مدیون است. این سالها ظاهراً هیچ کس از این سالها چیزی نشنیده است و با اضافه کردن درصد ها هر سال به مقدار قابل توجهی تبدیل می شود. به گفته مهدی نفر ، رئیس تیم والیبال افتخار پیکان ایران ، به دلیل مشکلات امضای دوم پس از ورود گارشیابی ، این مقدار همچنان حل نشده است. وی گفت: “این موضوع است که به فدراسیون پیکان بدهید.” بازیکنان برای درصد قراردادی که o باید پرداخت می شدند و نباید پرداخت می شدند و اکنون جمع آوری شده اند. البته وی در مورد این موضوع با داور صحبت کرده است.

251 251

دکمه بازگشت به بالا