استانی

لایروبی کارون در مسیر شهر اهواز به چه موانعی بر می‌خورد؟

لایروبی کارون در مسیر شهر اهواز به چه موانعی بر می‌خورد؟

دنیای 77 / خوزستان مدیر لایروبی و اجرای طرح مدیریت رودخانه شرکت آب و برق خوزستان گفت: لایروبی رودخانه کارون در شهر اهواز ادامه خواهد داشت.

عبدالله سرادسته در گفت وگو با دنیای 77 ، درباره آخرین وضعیت لایروبی رودخانه کارون اهواز اظهار داشت: 1 پس از لایروبی رودخانه بین پل ششم و پل پنجم در سال 1999 ، لایروبی غم انگیزی بین پل پنجم و پل نادری در حال انجام است. دستور کار قرار گرفته است. در حال حاضر دستگاه های لایروبی سوند آماده شروع به کار هستند و پس از جمع آوری تجهیزات چشمه از سوی شهرداری از سواحل رودخانه کارون ، عملیات لایروبی آغاز می شود.

وی افزود: برای ادامه لایروبی ، لازم است دستگاه های لایروبی کاتتر را از طریق پل پنجم ، سرویس و تعمیرات اساسی تجهیزات لایروبی شامل پمپ ها و خدمات خنک کننده و انجام چندین عملیات مانند عملیات خطوط لوله را در فاز سوم انجام دهیم. سیل در حوضچه های رسوبی در ساحل رودخانه.

مدیر لایروبی و اجرای طرح مدیریت رودخانه شرکت آب و برق خوزستان در مورد روند لایروبی و سرعت آن گفت: بسته به شرایط لایروبی و محل سیلت ، رودخانه با دو روش دستگاه لایروبی کاتتر و با استفاده از دستگاه تکمیل می شود. در برخی قسمتها

وی افزود: عملیات لایروبی با توجه به میزان بار پلی و نحوه واریز آن انجام می شود ، اما مستلزم تأمین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز برای اجرا است.

سردسته با اشاره به میزان لایروبی رودخانه کارون گفت: در شهرهای اهواز ، خرمشهر ، شوشتر و ویس از سال 1378 بیش از یک میلیون متر مکعب لایروبی در رودخانه کارون انجام شده است.

وی در مورد جمع آوری و حمل لجن جمع آوری شده از طریق لایروبی گفت: پس از لایروبی و مکش لجن توسط دستگاه لایروبی سوند ، لجن با استفاده از خط لوله به حوضچه رسوب منتقل می شود. ما به دلیل فضای مورد نیاز برای ساخت حوضچه های رسوبی و اجرای خطوط لوله در مناطق شهری با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

مدیر لایروبی و اجرای طرح مدیریت رودخانه شرکت آب و برق خوزستان افزود: با پیشرفت لایروبی و افزایش طول خط انتقال آن ، لایروبی و انتقال سیلت با مشکل روبرو می شود و از طرفی امکان ساخت سیلت نیز وجود دارد. حوضچه ها در مرکز شهر این امکان ندارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا