ورزش

قرعه آسان برای استقلال و پرسپولیس/ راه دشوار مربیان جوان و مدعی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دنیای 77؛ تا آغاز بیستمین دوره لیگ برتر فوتبال چیزی باقی نمانده است. یک لیگ ، اگرچه تحت تأثیر کرونا و نبود تماشاگران است ، اما می تواند جالب و هیجان انگیز باشد. استقلال ، پرسپولیس ، تراکتور ، سیپهان ، فولاد خوزستان و شهرخودرو مشهد از جمله 11 16 تیم لیگ امسال هستند که در بام فوتبال ایران به مصاف هم می روند.

در ادامه شرایط این تیم و درگیری آنها در 5 هفته اول لیگ را بررسی خواهیم کرد.

آزادی تعداد زیادی نقاشی به نام بلوز وجود داشت

600

استقلال که با آمدن محمود فکری شکل گرفت و تمرینات خود را آغاز کرد ، اگرچه از نظر خرید بازیکنان عملکرد چندان خوبی ندارد اما نمی توان این تیم را کاندیدای قهرمانی لیگ بیستم دانست.

با وجود بازیکنانی مانند شیخ دیباته ، هاروی ملیک و علی کریمی ، امید استقلال برای پیروزی بیشتر است ، اما شاگردان محمود فکری در تلاشند تا طلسم سال خود را بشکنند. با بررسی مسابقات آبی پوشان در 8 هفته اول مشخص شد که هفته های اول لیگ استقلال به جز هفته دوم ، بازی های نسبتاً آسانی دارند و فیلیسیا می تواند از این فرصت استفاده کند تا در ابتدای راه با استقلال نتایج خوبی کسب کند. در هفته اول ، استقلال از تیم تازه نفس مس رفسنجان استقبال کرد و آبی ها خوش شانس بودند که لیگ را با این مسابقه آغاز کردند.

استقلال در هفته دوم بازی فوق العاده سختی دارد. آبی ها قرار است این هفته به اهواز سفر کنند تا با دانشجویان جواد نکونام دیدار کنند. فولاد ، یکی از مدعیان قهرمانی لیگ بیستم ، در هفته دوم ریاست استقلال را بر عهده خواهد داشت.

هفته سوم تقریباً یک جلسه عمومی مقابل استقلال برگزار می شود. آبی ها این هفته میزبان یک بازی ماشینی هستند. هفته چهارم استقلال به دیدار پیکانشهر می رود تا با تیم عبدالله دیدار کند. شاگردان محمود فکری در هفته پنجم لیگ برتر میزبان صنعت نفت آبادان تهران هستند.

تخت جمشید؛ آسان یا دشوار نیست

114

یحیی گل محمدی و تیمش در تدارک دفاع از عنوان قهرمانی هستند. در هفته اول پرسپولیس میهمان ابراهیم صادقی و شاگردانش است. پرسپولیس در هفته دوم میزبان صنعت نفت آبادان خواهد بود.

هفته سوم حریف قرمزها در پایتخت تیم جنوبی است. پرسپولیس این هفته به عنوان میهمان گروه نفت مسجد سلیمان به مسجد سلیمان می رود.

سخت ترین بازی پرسپولیس در 5 هفته نخست لیگ برابر تیم تحت هدایت سید مهدی رحمتی بود. دیدار پرسپولیس و شهرکودرو یکی از فینال های ابتدایی است که می تواند نتیجه زیادی داشته باشد.

در هفته پنجم پرسپولیس بازی نسبتاً سختی دارد. این تیم برای دیدار با منسوجات مهاجر باید این هفته به غمشهر برود. مسابقات پرسپولیس در 5 هفته اول لیگ کار سخت و آسانی نیست و به نظر می رسد تیم یحیی هفته های اول را با خیال راحت بدست می آورد.

تراکتور سازی؛ سخت بکشید

148

علیرضا منصوریان در روزهای سخت تیمش را برای حضور در لیگ بیستم آماده می کند. تراکتور که نتوانست نمایش خوبی را در پنجره نقل و انتقالات به نمایش بگذارد و تیم خود را تقویت کند ، در حال مبارزه برای تبدیل آن به لیگ دسته 20 و درگیری با سایر رقبا است. تراکتور که فصل گذشته نتوانسته قهرمان لیگ شود ، به امید ورود به لیگ بیستم امسال با تیمش روبرو نخواهد شد.

در 5 هفته اول لیگ ، نفت مسجد سلیمان سازمان دهنده تراکتور تبریز ، مهمان نساجی مازندران در گیمشهر ، سیپاهان تبریز ، مهمان جدید مس در رفسنجان و میزبان فولاد است. در این 5 هفته ، تیم منصوریا مبارزه سختی با سیپاهان و فولاد و برخی از منسوجات مازندرانی داشته و باید دید آیا منصوریان می تواند با خیال راحت از این مسابقات سخت عبور کند یا خیر.

سپاهان؛ مرگ و زندگی در ابتدای راه

890

سپاهان با تغییرات زیادی وارد لیگ برتر شده است. محمدرضا ساکت اصفهان ، مدیرعامل این باشگاه تصمیم گرفت پس از جدایی امیر لهنه از صفاحان ، محرم نویداکیا را به عنوان نفر اول نیمکت زرد انتخاب کند.

با حفظ اندازه تیم ، Sipahan در فصل نقل و انتقالات هیچ جدیتی نشان نداده است و اگرچه سرمربی این تیم جوان و کم تجربه است ، دیارجاینده رود از لیست زردها خارج نخواهد شد.

در هفته اول لیگ ، نویدکیا باید زودتر از آنچه تصور می کرد با مربی سابق خود و سپاهان روبرو شود. بعد از میهمان سپاهان گل گهر سپاهان و اصفهان در هفته اول لیگ ، میزبان تازه واردان لیگ خواهد بود که مربی آنها نیز یک سپاهانی پیر و یک هم تیمی سابق محرم است.

در هفته سوم ، نویداکیا برخورد سختی با تراکتورسازی و منصوریان داشت. این تیم در هفته پنجم میزبان یک مسابقه نسبتاً آسان بین سایپا و هفته پنجم مسجد سلیمان است ، این میهمان نفت است.

شهرخودرو؛ اولین فینال با مدافع عنوان قهرمانی

101

شهرخودرو که تا هفته های آخر لیگ گذشته یکی از تیم های برتر بود و امیدوار به کسب سهمیه آسیا بود ، در لیگ نوزدهم پس از نتیجه ضعیف با سهراب بخشیار جاده در رده ششم قرار گرفت.

مالک این باشگاه سید مهدی رحمتی که دروازه بان شهر خودرو بود تا فصل گذشته سرمربی خواهد بود. رحمتی به این تصمیم پاسخ مثبت داد و سرانجام با دستکش آویز سرمربی این تیم را پذیرفت.

شهرخودارو که در فصل نقل و انتقالات بازیکنان تأثیرگذاری مانند محمدرضا خلعتبری ، محمد گازی ، محمد حسین مرادموند ، سعید سعید سددی و میلاد سرالاک را از دست داد ، نتوانست جایگزینی مناسب برای آنها پیدا کند. البته مالک باشگاه نیز اعلام کرده است که انتظار قهرمانی از رحمتی را نخواهد داشت اما با توجه به حضور رحمتی در تیم و مرکزیت او ، شهرخودرو یکی از مهمترین تیم های لیگ بیستم است.

دانش آموزان رحمتی در ابتدای جاده میزبان ماشین سازی در مشهد هستند و در هفته دوم به پکان شهر می روند و میهمان اسپند هستند. در هفته سوم شهرخودارو میزبان صنعت نفت آبادان است و در هفته چهارم یکی از سخت ترین مسابقات خود در لیگ را رهبری می کند. شاگردان رحمتی این هفته میهمان پرسپولیس تهران هستند و جدای از اینکه جدال رحمتی با پرسپولیس همیشه جالب بوده است ، او باید در این مسابقه به مصاف سرمربی سابق خود یحیی گل محمدی برود. در هفته پنجم ، شاگردان رحمتی در آغاز مسابقات میهمان جوبان اصفهان در شاهخودرو تساوی منظمی داشتند و باید دید چگونه سید مهدی رحمتی می تواند رقبای خود را شکست دهد.

فولاد؛ نقاشی سخت برای نکو و شاگردانش

107

جواد نکونام که سال گذشته با فولاد سوم شد ، امیدوار است امسال اولین قهرمانی خود را در فوتبال ایران با سرخپوشان جنوبی بدست آورد.

فولاد در هفته های ابتدایی لیگ با یک قرعه نسبتاً سخت روبرو شد. این تیم در هفته اول میهمان جوبان است و در هفته دوم میزبان استقلال در اهواز است.

در هفته سوم ، نکونام باید با امیر لنه ، سرمربی سابق خود روبرو شود که هیچ رابطه دوستانه ای با او ندارد. در هفته چهارم فولاد اراک میزبان آلومینیوم است و در هفته پنجم جواد نکونام و شاگردانش برای دیدار با تراکتور به تبریز می روند. تقابل نکونام و منصوریان استقلال در هفته پنجم دیدار جالبی خواهد بود. د

دکمه بازگشت به بالا