ورزش

قانون عجیب سوئیس برای میزبانی رقابتهای جهانی جاده

مهری رنجبر؛ ممنوعیت اتحادیه بین المللی دوچرخه سواری در مسابقه جهانی جاده در ماه سپتامبر صدای ایرانیان را بالا برد. به دلیل همین محدودیت ، محمد گنج خانلائو ، امیرحسین جمشیدیان و سمیه یزدانی سه گزینه ایران باید از این پس غایب در این رقابت تلقی شوند. اگرچه کورونا تمام رقابت های جهان را متوقف کرده است ، اما به نظر می رسد اتحادیه بین المللی دوچرخه سواران نمی خواهد دوچرخه سواران جهان را از فرصت سوار شدن در سوئیس محروم کند. تصور می شود مسابقات جهانی جاده ای وجود داشته باشد ، اما با تعداد محدودی از تیم ها ، زیرا فقط تیم های کشورهای سفید پوست مجاز به شرکت هستند و اول از همه هر تیم باید یک کف هتل اقامتی را اجاره کند. این قوانین جدید دست ایرانیان را به طور کامل بسته است تا پس از مدتها بتوانند به رقابت بپردازند.

محمود پاراش ، سرمربی تیم ملی دوچرخه سواری گفت: “ما از سوئیس دعوت نامه خواسته ایم ، اما آنها گفته اند كه فقط به كشورهای سفید اجازه داده شده كه در این رقابتها شركت كنند ، اما تیم ما در لیست كشورهای در معرض خطر قرار دارد.” “این لیست جامع نیست. این توسط وزارت سوئیس منتشر شده است و ما در تلاش هستیم تا ببینیم آیا آنها به ما اجازه شرکت می دهند یا خیر ، اما ما هیچ امیدی به شرکت در این رقابت نداریم.”

وی گفت: “طبق قانون عجیب ، هر کشوری که در این رقابت شرکت می کند باید یک هتل هتل را اجاره کند و تمام اتاق ها را پرداخت کند.” وقتی تیم ما از 5 نفر تشکیل شده بود ، من با یکی از تکنسین ها و سه موتور سوار به سوئیس می رفتم ، آیا می توانم برای 5 نفر یک طبقه بگیرم؟ به دلیل کمبود بودجه ، به جای سه نفر یک شرکت کننده زن داریم. “در حالی که بچه ها تمرین می کنند ، ما می توانیم با این شرایط شرکت کنیم.”

قانون عجیب سوئیس برای میزبانی رقابتهای جهانی جاده

علیرضا احمدی ، مدیر تیم های ملی ، گفت: قوانین تعیین شده توسط میزبان غیر منطقی به نظر می رسد: “ما حامیان مالی داریم اما آنها می توانند بدون این کار هزینه کنند.” کل بودجه سالانه فدراسیون 900 میلیون تومان است. چرا باید 2 میلیارد تومان برای رقابت هزینه کنیم؟

“این قانون وضع شده توسط سوئیس بسیار غیر منطقی است و جایی برای شکایت از فدراسیون جهانی وجود ندارد ، زیرا هر کشوری سیاست خاص خود را در مورد تاج ها دارد ، توسط سوئیس اداره می شود و کشور میزبان در این باره تصمیم گیری کرده است.”

بیشتر بخوانید: پرسپولیس پول را به حساب برانکو گرفت

254 251

دکمه بازگشت به بالا