عمومی

فواید پیاده‌روی سریع – دنیای 77

پیاده روی سریع یک ورزش با شدت متوسط ​​است و فواید بیشتری نسبت به پیاده روی آهسته دارد.

به گزارش دنیای 77 ساکنان شهرستان او می نویسد: “فعالیت بدنی نباید پیچیده باشد. چیزهای ساده ای مانند پیاده روی سریع هر روز می تواند به ما کمک کند زندگی سالم تری داشته باشیم. فواید پیاده روی منظم برای سلامتی و تندرستی ما شگفت انگیز است و خبر خوب این است که پیاده روی به ما کمک می کند تا وزن متعادلی داشته باشیم و از بیماری قلبی، فشار خون بالا جلوگیری کنیم.” به پیشگیری از بیماری های مختلف از جمله و بهبود خلق و خو کمک می کند. پیاده روی آسان و رایگان است و به تجهیزات یا مهارت خاصی نیاز ندارد، اما اغلب به عنوان یک فعالیت فیزیکی نادیده گرفته می شود.

برای بهره مندی از فواید پیاده روی باید اصول صحیح آن را بیاموزیم و بدون برنامه و بی هدف راه نرویم. بنابراین هر چه بیشتر به طور منظم و مداوم راه برویم، مزایای بیشتری به دست می آوریم. از جمله رسیدن به وزن طبیعی، کاهش چربی بدن، افزایش ظرفیت قلبی عروقی، تقویت سیستم ایمنی و کاهش استرس. پیاده روی در ابتدای روز می تواند به شما احساس سرزندگی و شادابی بدهد. قرار گرفتن در معرض انرژی صبحگاهی با ریتم طبیعی بدن شما تنظیم می شود. چرخه خواب و بیداری شما را بهبود می بخشد و سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند.

پیاده روی سریع یک ورزش با شدت متوسط ​​است و فواید بیشتری نسبت به پیاده روی آهسته دارد. راه رفتن سریع را می توان با سرعت های مختلف انجام داد. بنابراین هرگز خسته کننده نیست و می تواند در طولانی مدت شما را به دویدن علاقه مند کند. افزایش ظرفیت قلب و عروق می تواند بسیار موثر باشد، از جمله پیاده روی سریع در برنامه روزانه شما. از آنجایی که پیاده روی تند ضربان قلب شما را بیشتر از راه رفتن آهسته نگه می دارد، سیستم قلبی عروقی شما را تقویت کرده و به چالش می کشد. با پیاده روی سریع و مداوم می توانید قدرت عضلانی خود را افزایش دهید و مفاصل خود را تقویت کنید. داشتن یک برنامه منظم برای پیاده روی سریع می تواند خستگی ذهنی را کاهش دهد و انگیزه شما را افزایش دهد، تمرکز را بهبود بخشد و سفتی بدن را برطرف کند.

نکته اول: برای محافظت از مفاصل خود، مطمئن شوید که کفش مناسب بپوشید. به خصوص اگر روی یک سطح سخت و ناهموار می روید.

نکته دوم: سرعت پیاده روی سریع با شدت متوسط ​​حدود 100 قدم در دقیقه یا حدود 5 کیلومتر در ساعت برای بزرگسالان زیر 60 سال است.

پوشیدن کفش مناسب رعایت اصل اول است، هر کفشی برای پیاده روی مناسب نیست. کفش نامناسب باعث التهاب پا، کشیدگی عضلات و زانو درد می شود. «کفش مناسب، کفشی است که قوس پا را به خوبی حفظ کند، سبک باشد و در عین حال زیرسازی خوبی داشته باشد».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا