استانی

فناوری و نوآوری برای تحقق جهش تولید ، مهم هستند



فناوری و نوآوری برای تحقق جهش تولید ، مهم هستند

دنیای 77 / یزد یک فعال سیاسی در استان و عضو هیئت علمی دانشگاه یزد صنعت دفاعی کشور را الگوی نقش موثری برای سایر نقاط کشور به ویژه صنعت برای تحقق شعار “جهش تولید” می نامد.

در گفت و گو با دنیای 77 ، مفتح فاطمی اظهار داشت: “انباشت سرمایه” به عنوان محرک اصلی رکود اقتصادی در گذشته نمی تواند به سادگی منجر به رکود اقتصادی کنونی شود. این کارآمد بود ، اما ما امروز به توانایی های تکنولوژیکی نیاز داریم تا بتوانیم جهش را به سمت تولید برسانیم ، زیرا در حالی که مواد اولیه منجر به اشتغالزایی و توسعه می شوند ، ما باید از منابع فرآوری شده برای پرش به کار استفاده کنیم و از نظر اقتصادی دنیای فناوری معاصر را متحول کنیم.

وی افزود: متأسفانه هنوز دانش فنی در مورد خط تولید در کشور و به تبع آن در استان یزد وجود ندارد و به ناچار فروش دارایی های خود را آغاز کردیم در حالی که این محصولات در کشورهای دیگر فرآوری می شدند. برای این کشورها ارزش اقتصادی چندانی دارد.

این فعال سیاسی با تأکید بر اینکه برخی از کشورها بر اهمیت سرمایه گذاری در آموزش و پرورش تأکید می کنند ، گفت: پس از انتقال فناوری های جدید وارداتی ، شکاف بین فرهنگ و دانش و مهارت های داخلی و استفاده از فناوری وارداتی در کشورهای وارد کننده وجود دارد. مهارت تحقیق و توسعه و همچنین قابلیتهای سازمانی و مدیریتی مورد توجه جدی قرار گرفت و جهشی اقتصادی را در پیش گرفت تا چنین رویکردی را اتخاذ کند.

وی اضافه کرد: علاوه بر توسعه مهارت و آموزش ، نوآوری عامل اصلی در حفظ و پایداری جهش اقتصادی موفق است ، در حالی که نوآوری و نوآوری نقش اساسی در جهش تولید دارد.

فاطمی که معتقد است صنعت دفاعی کشور الگوی مؤثر در سایر نقاط کشور به ویژه این صنعت برای دستیابی به شعار “جهش تولید” است ، گفت: “من معتقدم که سیاست ها و شیوه های صنعت دفاعی فقط باید رعایت شود. صنعت دفاعی کرد و ایران الگوی مناسبی را برای رشد و توسعه سایر نقاط کشور و تولید و اقتصاد ایران رقم زده است تا نتایج مثبت به سرعت مشاهده شود.

این مقام مسئول گفت: “صنایع دفاعی و هسته ای ما از جایگاه مهمی در جهان برخوردار شده و از توانایی جوانان و نخبگان و همچنین پشتیبانی مالی و معنوی دولت و سایر دستگاه های ذیربط در جهان بهره مند می شوند.” باش

وی صنایع دفاعی کشور را با صنایعی مانند صنعت خودرو مقایسه کرد. امروز ما هر دو صنعت را چهل سال پس از انقلاب اسلامی می بینیم ، بنابراین اگر صنعت دفاعی کشور چنین سودهای موفقی را کسب می کند ، باید الگویی برای توسعه اقتصادی کشور باشد. .

فاطمی گفت: بدون فناوری و نوآوری ، ما نمی توانیم جهشی و مرزهایی را انجام دهیم: امروز کشورهای توسعه یافته 300 سال از ما در بعضی از علوم جلوتر هستند و در واقع راه زیادی را می طلبد که در واقع راه خود را طی کنیم ، بنابراین بهترین ها کار از این نظر میانبر است.

وی در پاسخ به این سوال که یک خبرنگار دنیای 77 چطور این کار را انجام داد ، گفت: ما باید به جوانان کشورمان اعتماد کنیم و از فعالیت کارگزاران برخی فعالان اقتصادی و صنعتی جلوگیری کنیم ، علاوه بر علم و فن آوری جهانی و فناوری و نوآوری در بیایید به بسیاری از زمینه های ناشناخته برسیم.

این مدرس دانشگاه به یاد خواهد آورد که تولید و مدیریت لاک پشت هرگز تولید را افزایش نمی دهد و اقتصاد ایران قوی تر خواهد شد. استفاده از “صنعت دفاعی” ایران به عنوان الگویی که بتوانیم شاهد شعار سال و رشد مثبت و انفجار تولید کشور توسط کارآفرینان و بازرگانان و ایجاد شغل و گسترش تجارت باشیم. صادرات نفت و اثرات مثبت دیگر باعث افزایش درآمد کشور ، ثروتمند شدن مردم و بهبود وضعیت معیشت آنها می شود.

انتهای پیام


نوشته های سایت بر اساس سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به انتشار محتوا می نماید، فلذا مسوولیت تمامی محتوای منتشر شده در سایت بر عهده سایت های منبع بوده و سامانه آنلاین دنیای 77 هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا