حوادث و رویداد

فعالیت بیش از ۶۶ هزار نیرو و ۱۱ میلیون همیار پلیس در طرح ترافیک نوروزی ۱۴۰۱

فعالیت بیش از ۶۶ هزار نیرو و ۱۱ میلیون همیار پلیس در طرح ترافیک نوروزی ۱۴۰۱

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از مشارکت 66 هزار و 715 نفر در طرح ترافیک ویژه نوروز 1401 خبر داد.

به گزارش دنیای 77، سردار سید کمال هادیان فر پس از جلسه بررسی طرح ترافیک نوروز 1400 در جمع خبرنگاران گفت: طرح نوروزی امسال با حضور 6 هزار و 615 نفر از دستگاه های مختلف از جمله پلیس، اورژانس و راهداری برگزار شد. ، هلال احمر، امداد خودرو و … اجرا می شود. این پروژه دارای 6461 پایگاه دائمی و سیار و 21490 دستگاه انواع خودرو شامل 64 بالگرد خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین 11 میلیون همیار و مربی راهنمایی و رانندگی با پلیس در طرح نوروزی 1401 مشارکت می کنند.

هادیان فر در پاسخ به سوالی درباره خط قرمز پلیس در نوروز 1401 گفت: امسال همه پیش بینی ها حکایت از میزان سفر و به تبع آن افزایش ترافیک دارد. در نتیجه در این شرایط ممکن است برخی از رانندگان بخواهند با عبور از شانه یا عبور از سمت چپ از ترافیک جلوگیری کنند که حرکتی بسیار خطرناک است و بدون تمجید پلیس با آن برخورد خواهد شد. علاوه بر شکستگی کتف و تجاوز جنسی به سمت چپ، رانندگی با سرعت غیرمجاز و سبقت غیرمجاز از دیگر تخلفاتی است که پلیس در طرح نوروزی با آنها برخورد خواهد کرد.

وی بر لزوم انجام معاینه فنی تمامی خودروها تاکید کرد و گفت: معاینه فنی نیز برای ناوگان مسافری بسیار مهم است و باید قبل از هر سفر مدارک مربوطه بررسی شود.

هادیانفر با تاکید بر اینکه رانندگی در جاده با رانندگی در شهر متفاوت است، گفت: همچنین رانندگان باید الزامات رانندگی در شب را رعایت کنند.

وی در پاسخ به این سوال که پلیس با متخلفان چه خواهد کرد، گفت: خودروی متخلفان باید توقیف شود.

وی بر لزوم استفاده از کمربند ایمنی برای همه مسافران اعم از خودرو و اتوبوس تاکید کرد و گفت: حتما باید از کمربند ایمنی استفاده شود.

وی گفت: در خصوص نقاط حادثه خیز به وزارت راه و راهداری نامه نگاری کرده ایم و یک سری از این نقاط ایمن سازی شده است. البته گاهی سیل، بارندگی شدید و مواردی از این دست باعث آسیب به جاده می شود که ما نیز گزارش می دهیم. در حال حاضر حدود 200 نقطه حادثه خیز در جاده ترمیم شده است و انتظار داریم نقاط باقیمانده نیز به سرعت تعمیر شوند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا