عمومی

فرهاد؛ «شو من» یا «الهام‌بخش»؟

فرهاد؛

رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به مقام 25 رسیده است که وضعیت یکی از تیم های محبوب و محبوب ایران هنوز مشخص نیست؛ ابهام در مورد شرایط مدیریتی ، اقتصادی و البته ورزشی. استقلال که چند سال بعد ناکامی خود در پیروزی در لیگ برتر را با استراسیون ایتالیایی به پایان رساند ، ناگهان به سوگ ابدی سؤالات بی پاسخ بازگشت: آیا او می تواند هواداران خود را مانند یک رقیب خندان کند؟

به گزارش دنیای 77 ، مجله شرقی وی در ادامه نوشت: با معرفی فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید ، انتظار می رفت این باشگاه حداقل یک سکوی برای مدیریت داشته باشد؛ سکویی که سالهاست شعارهایی علیه آنها سر می دهد و البته وزارت ورزش. درست یا غلط ، بیشتر هواداران استقلال معتقدند که وزارت ورزش نسبت به تیم رقیب “هوای” بیشتری دارد. با این وجود ، ورود فرهاد مجیدی ، یکی از افسانه های این باشگاه ، ممکن است برای غلبه بر بحران سالها آغاز شود. علاوه بر خون “آبی” در رگ هایش ، فرهاد همچنین یکی از مربیان نسل نوظهور فوتبال بود که از شرکت در دوره های مربیگری سطح بالا ، به ویژه از زمان حضور در اسپانیا ، تجربه زیادی کسب کرد.
ورود فرهاد و البته پیروی از سنت استاماکیونی به استقلال خود ادامه داد (ظاهرا) استقلال که آنها با همان مربی ایرانی بتوانند قهرمان شوند. اما در این میان ، اتفاقاتی رخ داده است که اکنون قدرت فنی فرهاد مجیدی را زیر سوال می برد. حالا شاید کمتر هواداران استقلال از خود بپرسند که آیا این تیم به لیگ برتر صعود خواهد کرد؟ امروزه سوال اصلی آنها این است که آیا استقلال با فرهاد مجیدی می تواند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را برای فصل بعد دریافت کند.
استقلال با فرهاد مجیدی در وسط خیابان به صدر جدول رسید اما بعد اتفاقی افتاد که آنها را از او دور کرد. علت اصلی این پدیده را می توان در رفتار خود مجیدی یافت. یک مربی جوان و پرشور که بیشتر از انرژی خود را صرف جنگ در فضای مجازی می کند تا اینکه مهارت های خود را در این زمینه قرار دهد. او با پست های خود التهابی ناخواسته ایجاد کرد ، که به تدریج رفتار بازیکنانش را به دست گرفت. آنها در لحظات حساس بازی کردند و نکات مهمی را از دست دادند.
جدا از آن ، فرهاد مجیدی به دلیل ترکیب بدنسازی مورد انتقاد قرار می گیرد. جایی که حتی برخی معتقدند که او نتوانسته مربی مناسبی برای استقلال بیاورد. مصدومیت های بی شماری و از همه مهمتر ، لیگامانهای شکسته که دست باشگاه را در دست داشتند ، گواه روشنی برای منتقدین فرهاد بود.
داستان کرونا و رفتار نامزدهای فردی و البته سرسختی فرهاد مجیدی در پیگیری یا عدم پیروی از پروتکل های بهداشتی موضوع را از کانون توجه قرار داد. استقلال مانند سایر تیم های سرمایه به طور ناگهانی با تعداد زیادی از بازیکنان کورونا روبرو شد که به خودی خود جنجالی جدید به وجود آورد. نتیجه این شد که ، بر خلاف میل خود ، آنها مجبور شدند به رقابت خود در لیگ برتر ادامه دهند. و بدون تعدادی از بازیکنان تائید کننده آنها ، مطمئنا استقلال در هفته بیست و سومین هفته غیبت خود و بازی مقابل پارس جنوبی جم که نیمه رای داشت ، هنوز مشکل جدی دارد؛ آنها از انجام بازی خودداری کردند و گفتند که این مسابقه باید تکرار شود ، اما ایرانیان شکایت کردند و گفتند که نتیجه باید 3: 0 به نفع نماینده جام باشد. برای تیم هایی که می خواستند لیگ برتر را بدست آورند ، این اتفاقات کوچک کافی بود تا یک امتیاز دیگر را از دست بدهند. به خصوص در چهار بازی گذشته که آنها برنده نشده اند.
صرف نظر از بازی بی وقفه با پارس جنوبی جم ، استقلال هم اکنون با 36 امتیاز در رده ششم است. آنها تا پایان لیگ 5 بازی دیگر دارند (دوباره بدون در نظر گرفتن بازی مقابل پارس جنوبی) که همه آنها مهم هستند. رتبه بندی استقلال برای رسیدن به آسیا و جایگاه فرهاد مجیدی در این باشگاه برای فصل آینده هر دو مشخص شده است. این تیم فردا به طور قطع با صنعت نفت روبرو خواهد شد. صنعت نفت فقط یک امتیاز از استقلال در رده هفتم است و اگر بتواند از این بازی خانگی سه امتیاز کسب کند ، استقلال را در مکان ششم قرار می دهد! این یکی از موضوعات استقلال در لیگ است ، زیرا آنها در چهار بازی باقیمانده برای دو سهمیه آسیا باید با تیم های مبارزاتی سخت روبرو شوند: یکی با سپاهان و امیر لو لنوی ، دیگری با شاه خودرو ، وجود تغییر در کادر فنی هنوز هم خواستار آن است. علاوه بر این ، تقریباً دو بازی دشوار مقابل نساجی و البته شاهین بوشهری ، که در حال جنگیدن برای خواندن نیست. بر روی کاغذ ، آنها نیز بسیار سخت تلاش می کنند تا با ریتمی که اخیر استقلال با فرهاد مجیدی داشت ، سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورند. البته این فقط روی کاغذ و به عقیده مخالفان اصلی مجیدی است ، زیرا او خودش نظر کاملاً متفاوتی درباره این موضوع دارد. مجیدی گفت: “من باید به حاشیه نشین ها بگویم ، آنهایی که بسیار فعال هستند ، اهمیتی نمی دهند که چه می گویند.” “خودت را آزار نده ، من سهمیه را می گیرم ، جام را می برم و در آسیا بلند می شوم.”
در یک کلام ، وعده های فرهاد مجیدی یادآور رفتار علیرضا منصوریان سرمربی سابق این باشگاه است که می خواست تا سال 1400 تیم رویایی برای باشگاه محبوب استقلال ایجاد کند. به همین دلیل است که برخی از مخالفان ، فرهاد مجیدی را یک منصوریان و “نماینده” در همان سطح می نامند. البته تفاوت فرهاد مجیدی و منصوری در حال حاضر در این است که وی می تواند در هفته های آینده ثابت کند که او هیچ نشاندهنده نیست ، “الهام بخش” بازیکنانش است. پنهانی نیست که موفقیت فرهاد مجیدی انگیزه های زیادی دارد. او این کار را در صحبت های خود نشان داد و حتی گفت که به بازیکنان خود اعتقاد دارد. “من به این تیم اعتقاد دارم. آیا می دانید چرا؟ زیرا بازی امید و آرزو در نگاه هر یک از بازیکنان من گسترش می یابد. هیچ چیز نمی تواند ما را از هدف ما دور کند ؛ حتی آمار آسیب دیدگی. بازیکنان استقلال دوران سختی را پشت سر گذاشتند ؛” بحران و شرایط استثنایی ، اما همه آنها به فکر نتیجه بهتر برای این فصل هستند. “” همانطور که مجیدی قول داده ، یکی از بهترین نتایج ، دریافت سهمیه آسیا برای فصل آینده و کسب جام حذفی است ، اما هرکسی که متن را بخواند ، پایان هر داستانی را می داند. لزوماً نمی تواند شیرین باشد. با گفتن موارد فوق ، مجیدی سعی در ایجاد انگیزه در بازیکنان خود برای افزایش روحیه مبارزاتی خود داشت اما اگر در انجام این کار نتوانست ، باید ادعای مخالفان خود را مبنی بر اینکه وی “نماینده” و احتمالاً “مربی اخراج شده” است ، قبول کند. اراده. با او کنار بیایید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا