حوادث و رویداد

غریب‌آبادی: ایران در شرایط تحریمی بیشترین کشفیات و ضبط مواد مخدر را دارد

غریب‌آبادی: ایران در شرایط تحریمی بیشترین کشفیات و ضبط مواد مخدر را دارد

نماینده دائم ایران در وین گفت: اقدامات انجام شده توسط چندین کشور با هدف جرم زدایی و قانونی کردن برخی از داروها باعث تضعیف اقدامات بین المللی مبارزه با مواد مخدر خواهد شد.

به گفته منابع دنیای 77 ، کاظم گریبادی ، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی در وین ، جلسه ویژه کمیسیون مواد مخدر را برای برگزاری روز جهانی مقابله با مواد مخدر و قاچاق غیرقانونی مواد مخدر تشکیل داده است. وی گفت: “با وجود اقدامات جامعه بین المللی ، جهان همچنان با یک مشکل رو به رشد مواد مخدر روبرو است و مصرف مواد مخدر در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه افزایش یافته است.” تریاک و روانگردان با میزان بالایی معامله می شوند و قاچاق مواد مخدر غیرقانونی تأثیر منفی شدیدی بر توسعه و ثبات در سراسر جهان دارد.

نماینده دائم کشورمان خواستار تأکید و تأکید بر همکاری های بین المللی ، حمایت عملی و افزایش تلاش های ملی و منطقه ای برای رفع چالش داروها شد: رویکرد متعادل مبتنی بر کنفرانس بین المللی داروها ، همه مراحل باید راهنمایی و نمایه سازی شود. ملی ، منطقه ای و بین المللی باشید. بنابراین ، هر روش با هدف جرم زدایی و قانونی کردن انواع خاصی از مواد مخدر ، تلاش های بین المللی برای دستیابی به دنیایی عاری از اعتیاد را تضعیف می کند.

گریبادی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته به دلیل کاهش عرضه و تقاضا دچار خسارات جبران ناپذیری مالی و انسانی شده است ، افزود: “در یک سال گذشته 30 نفر در عملیات جمهوری اسلامی 2323 و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان کشته و زخمی شده اند.” و شبکه های داخلی را نابود کرده و 950 تن هروئین و مورفین و 950 تن مواد مخدر و روانپزشکی از جمله 17 تن متامفتامین ، افزایش حدود 20٪ نسبت به اکتشافات قبلی ، مصادره کرده است و یک دستاورد بی سابقه در تاریخ ایران و جهان است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود: جمهوری اسلامی سالهاست که بیشترین میزان مواد مخدر را در جهان کشف و ضبط می کند ، که به طور یک جانبه تحت تحریم های غیرقانونی و غیرقانونی آمریکا قرار گرفته است و فایده ای با کمک جامعه جهانی ندارد.

وی افزود: کشورهای عضو ، اداره جرم و مواد مخدر و سایر آژانسهای بین المللی با همکاری ملی کارآمد و جامع ایران برای مقابله و رفع بحران جهانی مواد مخدر به روشی که انتظار می رود کمک های بین المللی کافی انجام دهند ، همکاری خواهند کرد. و همبستگی لازم باید نشان داده شود ، به رسمیت شناخته شود و قدردانی شود.

وی در ادامه خطاب به سیاست های کشورمان در مقابله با چالش پیش فرض مواد مخدر ، اظهار کرد: جمهوری اسلامی رویکردی متعادل نسبت به مواد مخدر دارد و در حالی که مدیریت مافیای ضد مواد مخدر ، برنامه ها و سیاست های کاهش تقاضا در جهت کاهش پیامدهای منفی مصرف مواد مخدر است. ترویج و ایجاد جامعه ای عاری از سوء مصرف مواد مخدر.

سرانجام ، نماینده دائم کشورمان پیشنهادهای متعددی ارائه داد ، از جمله تقویت موثر برنامه جهانی مبارزه با مواد مخدر ، اجرای پروژه های توسعه و اولویت بندی برنامه های معیشت جایگزین. رفع همه موانع از جمله اقدامات اجباری یکجانبه؛ تأمین تجهیزات و پشتیبانی فنی و انتقال فناوری پیشرفته ضد مواد مخدر؛ تبادل تجربه در کاهش تقاضا برای برنامه های اداری و ابتکار عمل برای مبارزه با جرم و مواد مخدر در کنترل مرز و تبادل اطلاعات ، جلوگیری از ورود مواد مخدر به سیستم مالی بین المللی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا