سلامت

عکس | قدرتمندترین موشک جهان که بهترین اختراع سال شد

غزل زیاری: تلسکوپ فضایی جیمز وب و موشک سیستم پرتاب فضایی (SLS) به عنوان بهترین اختراعات سال 2022 انتخاب شدند. موشک SLS، قدرتمندترین موشک جهان، برای حمل ماموریت آرتمیس برای فرستادن انسان به ماه طراحی شده است.

مایک منزل، مهندس سیستم های ماموریت ناسا برای وب در مرکز پرواز فضایی گودارد ناسا در گرین بلت، مریلند، گفت: «ما تلسکوپ جیمز وب را برای جستجوی اولین نورها در جهان خود طراحی کردیم. “وقتی برای اولین بار فیلم را دیدم وحشت کردم و شگفت زده شدم و خوشحال شدم که چه اتفاقی می افتد و وب آن را می بیند.”

بیشتر بخوانید:

عکس هواپیمای مرموز آمریکایی که چین و روسیه را نگران کرده است

حل یک معمای قدیمی با هدیه ای از آسمان/تصاویر

تایم جیمز وب را بهترین اختراع در رده «طراحی» معرفی کرد.

موشک SLS برای پرتاب در روز چهارشنبه، 16 نوامبر، در اولین پرواز آزمایشی خود برای ماموریت Artemis One، ماموریتی برای ارسال یک فضاپیمای بدون سرنشین Orion به دور ماه و بازگشت به زمین قبل از فرستادن فضانوردان به فضا، طراحی شده است. سیستم باید کامل باشه SLS آزمایش شده تنها موشکی است که قادر به پرتاب انسان و تجهیزات آنها به ماه و فراتر از آن در Orion است. تایم موشک SLS را به عنوان بهترین اختراع در رده اختراعات «تجربی» معرفی کرد.

قوی ترین موشک جهان را که اختراع سال نام گرفت را تصور کنید

جان هانیکات، مدیر برنامه SLS در مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در هانتسویل، آلاباما، گفت: «ما توانایی‌های سیستم پرتاب فضایی ماه را در مأموریت آرتمیس، بزرگترین موشکی که ناسا از زمان زحل 5 ساخته است، نشان خواهیم داد. وی افزود: طراحی خلاقانه موشک با ظرفیت حمل بالا به ما این امکان را می دهد که آن را ارتقا داده و قدرتمندتر کنیم تا موشک بتواند هم فضانوردان و هم محموله های بزرگ آنها را در ماموریت های پیچیده تر به ماه و مریخ حمل کند.

تلسکوپ وب با پرتاب از ایستگاه فضایی اروپا در کوررو، فرانسه در 25 دسامبر 2021، به کشف مناظر نادیده و اسرار کیهان ادامه می دهد. وب اولین کهکشان ها را دیده است، نگاهی جدید به سیارات منظومه شمسی خودمان انداخته است و ستاره ها را از میان ابرهای غبارآلود مانند ستون های آفرینش تشکیل می دهند و آنها را برای ما قابل مشاهده کرده اند.

مقر ناسا در واشنگتن بر مأموریت تلسکوپ وب نظارت دارد. ناسا وب گدارد را اداره می کند. علاوه بر گدارد، بسیاری از مراکز دیگر وابسته به ناسا در این پروژه همکاری می کنند. برخی از این مراکز به شرح زیر است: مرکز فضایی جانسون در هیوستون، آزمایشگاه پیشرانش جت (JPL) در کالیفرنیای جنوبی، مرکز پرواز فضایی مارشال در هانتسویل، آلاباما، مرکز تحقیقات ایمز در سیلیکون ولی، کالیفرنیا.

قوی ترین موشک جهان را که اختراع سال نام گرفت را تصور کنید

موشک SLS با ظرفیت و قدرت بی نظیر خود، زمینه را برای ماموریت آرتمیس ناسا به ماه و فراتر از آن فراهم کرد. SLS پرتاب فضاپیمای Orion را که با همکاری ESA توسعه داده شده است، برای ماموریت‌های به ماه، فراهم می‌کند و دانش سفر انسان به مریخ را فراهم می‌کند. SLS با ترکیب سیستم های اثبات شده و فناوری های نوآورانه ساخته شده است. SLS باید پیکربندی قدرتمندتری داشته باشد تا نیازهای آینده آمریکا برای ماموریت های فضایی گسترده تر در آینده را برآورده کند.

SLS یک موشک آمریکایی است که بیش از 1000 شرکت از 45 ایالت را در ساخت آن شرکت داشتند. پیمانکاران اصلی این کار بوئینگ، نورثروپ گرومن، آئروجت راکتداین و چندین شرکت دیگر تحت مدیریت و نظارت شرکت مارشال هستند. در حال حاضر، ناسا و سایر شرکای صنعتی در حال توسعه موشک برای چهار ماموریت آرتمیس هستند. تمام مراکز ناسا در مأموریت آرتمیس مشارکت داشتند که آغازگر دوره جدیدی از اکتشاف انسان در اعماق فضا بود.

5858

دکمه بازگشت به بالا