عمومی

عملیات اجرایی راه آهن اردبیل تسریع می‌شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

عملیات اجرایی راه آهن اردبیل تسریع می‌شود - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سید حمید عاملی عصر پنجشنبه در جلسه بررسی پروژه راهسازی اردبیل اظهار داشت: عملیات اجرایی انسداد راه آهن اردبیل تسریع می شود که از طریق تخصیص اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور انجام می شود. .

وی خاطرنشان کرد: با تکمیل پیگیری ها، اعتبارات مصوب از محل بازرسی پروژه راه آهن اردبیل توسط رئیس جمهور تسریع و فعالیت های عملیاتی قطعات درگیر در موانع این پروژه تسریع می شود.

استاندار اردبیل گفت: طی تماسی که با خیرالله خادمی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل داشتیم، مقرر شد در مسیر پشت سر ساختمان و موانع پروژه تسریع شود. این یک اعتبار تایید شده است.

عاملی ساخت راه آهن اردبیل – میانه را بیش از 14 سال به طول انجامید و باید با تخصیص اعتبارات ملی و اعتبارات داخلی تکمیل شود و افزود: تحریم های اقتصادی تاثیر شگرفی بر پروژه های عظیم عمرانی اردبیل داشته است. این قاعده نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: این پروژه از نظر احداث ابنیه فنی و افتتاح چندین تونل پروژه بزرگی است و به دلیل نبود اعتبارات کافی روند اجرای آن به تاخیر افتاده است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان افزود: برای جلوگیری از تعطیلی پروژه های عمرانی در سال جاری اعتباراتی به منطقه تزریق شده و بخشی از اعتبارات برای سال آینده در نظر گرفته شده است.

آملی می گوید: طول کل راه آهن 176 کیلومتر بود که 110 کیلومتر آن آسفالت شد.

استاندار اردبیل ادامه می دهد: 60 کیلومتر با احتساب قطعات و تونل های مهم تامین اعتبار شده و در سفر رئیس جمهور دستورات ویژه ای برای تامین اعتبار داده شده است.

دکمه بازگشت به بالا