اقتصادی

علل گرانی مصالح ساختمانی عدم نظارت و مدیریت است و سایر دلایل بهانه

علل گرانی مصالح ساختمانی عدم نظارت و مدیریت است و سایر دلایل بهانه

یکی از اعضای کمیسیون عمران شورای اسلامی شورای اسلامی تاکید کرد: عدم نظارت بر توزیع و عدم مدیریت صحیح تنها دلایل گرانی مصالح ساختمانی و بی ثباتی در بازار است.

کمال حسین پور در گفت وگو با دنیای 77 ، در مورد دلایل افزایش قیمت مصالح ساختمانی در بازار و راهکارهای کنترل قیمت آن صحبت کرد. در مورد سیمان ، ما دیدیم که آن را بلافاصله در بورس بدون فراهم آوردن شرایط لازم عرضه کردند و برخی افراد سودجو آن را در بورس خریداری کردند و با قیمت بالاتری در بازار عرضه کردند. البته یک جزء خرده فروشی نمی تواند در بورس اوراق بهادار ثبت شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: متأسفانه محدودیتی در میزان توزیع آن پس از خرید در بورس و حتی میزان سود خریدار وجود نداشت. همین امر در مورد سایر مصالح ساختمانی صادق است. عدم نظارت بر توزیع و عدم مدیریت صحیح در منطقه تنها دلایل گرانی قیمت ها است وگرنه در مقایسه با دو ماه قبل هیچ چیزی برای افزایش قیمت اتفاق نیفتاد.

نمایندگان مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفتند: شیوه های توزیع ، قیمت گذاری و نظارت بر بازار باید بازنگری شود. امروزه هیچ سیاستی در این زمینه اتخاذ نشده است و هیچ کس مسئول علت آمدن ما به اینجا نیست. تنها دلیل این وضعیت عدم نظارت و مدیریت مناسب است که باید اصلاح شود و دلایل دیگر فقط بهانه است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا