عمومی

عقب‌نشینی اروپا از اخلال‌گری

عقب‌نشینی اروپا از اخلال‌گری

به گزارش منابع دنیای 77،
در ابتدای این دور از مذاکرات، کشورهای حاضر در مذاکرات ارزیابی مثبت تری نسبت به دور قبل از نشست برگزار کردند. به ویژه، پیشنهادات ایران برای دستیابی به یک توافق جامع و قابل اجرا به طور کامل برای همه طرف های شرکت کننده توضیح داده شده است و ابهامات باقی مانده است که باید برطرف شود.

اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات گفت: برخی از ابهامات مهم در گفتگوی تیم مذاکره کننده حل خواهد شد و پیشرفت مذاکرات ارزیابی خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، فضای مذاکرات از فضای منفی رسانه‌ای و تلاش برای فشار بر ایران دور شده و طرف‌های اروپایی شرکت‌کننده در مذاکرات پس از بررسی پیشنهادات ایران با رویکردی عمل‌گرایانه‌تر به وین رسیده‌اند. سرمایه آنها.

این در حالی است که برخی از اعضای تیم مذاکره کننده اصرار ایران بر خواسته های مندرج در پیش نویس کشورمان که بر اساس برجام و توافقات قبلی است را دلیل اصلی حرکت اروپا در مسیری عملگراتر از مذاکره می دانند.

با همین رویکرد، تیم های مذاکره کننده کار روی متون پیشنهادی ایران را آغاز کرده اند تا اختلافات را بررسی کنند و نتیجه مطلوبی از این دور مذاکرات بگیرند.

طرف ایرانی همچنین تاکید می کند که آماده است تا زمانی که برای دستیابی به توافقی مطلوب در وین لازم باشد، بماند. این پیشنهاد مورد استقبال طرف های دیگر از جمله روسیه و چین قرار گرفت تا نشانه ای از جدیت ایران برای دستیابی به توافق باشد.

خروج کشورهای اروپایی از برخی اختلالات ظاهری مذاکرات در هفته گذشته که فضای مذاکرات را تحت تاثیر قرار داد، نشان می دهد که طرف ایرانی با درک درست از وضعیت آمریکا و فشار بر برخی طرف های مذاکره، بر پیشنهاد منطقی اصرار داشته است. . برجام. او کار درستی انجام داد تا به توافق برسد.

دکمه بازگشت به بالا