اقتصادی

عرضه لاستیک دولتی برای رانندگان و کاهش قیمت در بازار

عرضه لاستیک دولتی برای رانندگان و کاهش قیمت در بازار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای از آغاز عرضه لاستیک پاک شده با نرخ ارز دولتی در بازار خبر داد و گفت: این لاستیک ها تأثیر مثبتی بر رانندگان در کاهش قیمت در بازار لاستیک داشته اند.

به گزارش دنیای 77 ، شهریور ماه سال جاری وزیر راه و شهرسازی به همراه نماینده داوطلب از رئیس جمهور دستور داد لاستیک هایی که تا شهریور وارد تعرفه ها شده اند تمیز و با نرخ رسمی ارز در بازار عرضه شود. حدود 300000 حلقه وجود داشت.

داریوش بیکر جوان ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفت وگو با دنیای 77 ، گفت:

وی افزود: بعد از اینکه لاستیک ها با ارز رسمی تمیز شدند و به دلیل اختلاف بیشتر لاستیک هایی که به رانندگان داده می شود ، قیمت این لاستیک ها رایگان یا با نصف ارز است و بنابراین به دلیل دو و نیم برابر بودن فاصله ، بر قیمت لاستیک ها تأثیر می گذارد. در آنها قیمتی وجود دارد.

مدیرکل مسافران شرکت راهداری و حمل و نقل جاده ای ادامه داد: از 13 جولای سال 139 و اخیراً با دستور وزیر راه و شهرسازی برای پاکسازی لاستیک های وارداتی با نرخ ارز دولتی ، لاستیک با قیمت رسمی به رانندگان عرضه می شود. این کار ادامه یافت و نرخ های دولتی بیشتری به سیستم فروش تایر اضافه شد.

باقرجبان گفت: “اپراتورها می توانند در سیستم انتخاب های بیشتری انجام دهند. این روند بر عرضه و تقاضای بازار تأثیر می گذارد و در نهایت قیمت لاستیک و اثرات آن هنوز دیده می شود.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا