حوادث و رویداد

عذرخواهی شرکت آبفا خوزستان برای مشکلات آب شرب غیزانیه اهواز

آفتاب نیوز:

براساس اطلاعات دولت ، اعلام شده است كه اداره آب و فاضلاب خوزستان از مشكلات منطقه قزانيه در تأمين آب شرب مردم عذرخواهي كرده است.

استاندار خوزستان روز دوشنبه اظهار داشت: آبرسانی در بخش قزانیهیه اهواز ظرف دو هفته قطع می شود و آب سالم و پایدار در منطقه ایجاد می شود.

ABFA خوزستان از مشکل آب آشامیدنی اهاز غازیانیا عذرخواهی می کند

غلامرضا شریعتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال 1996 ابتکارات قابل توجهی برای حل مشکل آب ولسوالی غزانیه صورت گرفته است. این پروژه یک پروژه مهم و بزرگ است که در حال اتمام است ؛ اعتبار این پروژه 450 میلیارد ریال است و با این کار بخش بزرگ گاجانوید به آب پایدار دسترسی خواهد داشت.

وی توضیح داد: این پروژه طبق برنامه ریزی پیشرفت کرده است و طی 2 هفته آینده آب تأمین می شود ؛ البته 6 کیلومتر از این مسیر به روستاهای صفیرا و ناجا باید بخاطر فرسودگی تعویض شود ، بودجه تأمین شده است و 30 تا 45 روز آینده به اراده وصل می شود

جیزانیه یکی از سه ولسوالی اهازاز است که مردم سالها پس از محاصره در شریان های نفتی فریاد می زدند.

در مرکز منطقه نفتی قزانیه اهواز حدود 300 حلقه چاه وجود دارد. جمعیت آن 70 روستا و 25000 نفر است و به دلیل محرومیت های بیشمار در قلب منابعی مانند نفت ، نام آن همیشه روی لب ها است.

ایجاد مسیر زمینی و محل بازیافت در مجاورت و دود و بوی زباله در حال غرق شدن در روستاها ، گرد و غبار بسیاری از جاده ها و نبود زیرساخت های فرهنگی و مدارس ، مکان بزرگترین مراکز گرد و غبار در مجاورت ، مشکلات محیطی نشتی است. مشکل کمبود آب آشامیدنی برای ساکنان آن است و زمینه را برای مردم کاهش داده است.

ساکنان غزنی بارها از مسئولان خواسته اند تا به حل این مشکل کمک کنند و بارها در جلوی دفتر فرمانداری تجمع کرده اند تا با نشان دادن غرفه های خالی در برابر بحران آب اعتراض کنند.

با شیوع coronavirus و هشدار مسئولان بهداشت ، بیشتر و بیشتر مردم به نیاز به آب آشامیدنی توجه می کردند ، اما هنوز مدتی کمبود آب در غزنی وجود داشت. مانند سالهای گذشته ، کامیون های آبی در ساعات مشخصی از روز آب را به روستای غیزانیه می رسانیدند و مردم مجبور بودند این تعداد محدود آب را در صف های طولانی جمع کنند.

با گرم شدن هوا ، بار دیگر تقاضای مردم افزایش یافت و اکنون مردم گاجانبید مدتی از همان مقدار سهمیه آب محروم شدند. مأمورین حاضر هستند

دکمه بازگشت به بالا