عمومی

ظرفیت محصول انار در منطقه «تنگه سیاب» کوهدشت نیازمند برندسازی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ظرفیت محصول انار در منطقه «تنگه سیاب» کوهدشت نیازمند برندسازی است - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، فرهاد خاویر روز جمعه در جشنواره انار لرستان در منطقه «تشنگه سیاب» کوهدشت، اظهار داشت: شهرستان کوهدشت ظرفیت ۴۰۰ هکتار باغ انار متمرکز در «تنگه سیاب» و هزار و ۶۰۰ هکتار از مناطق تپه ماهور را دارد. گردشگری دارای پتانسیل غیرقابل جایگزینی برای توسعه است که با رونق گردشگری کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه انار میوه خاصی است که در سوره انعام و آیات الرحمن ذکر شده است، گفت: انار میوه ای است که قبل و بعد از اسلام در ایران سابقه طولانی کشت دارد. نقش انار در کتیبه های تخت جمشید مشهود است.

استاندار لرستان گفت: در منطقه “تنگ سیاب” کوهدشت کتیبه هایی وجود دارد که کشت این میوه را در حدود 1800 سال اثبات می کند.

خاویر گفت: انار میوه ای سرشار از صفات مادی و معنوی است و این میوه از چوب درخت گرفته تا پوست میوه و دانه و آب آن مصارف فراوانی دارد، به طوری که پیامبر اسلام (ص) آن را مورد توجه قرار داده است. انار به عنوان بهترین میوه که فواید دنیوی نیز دارد وجود دارد و هم معنویت و پرورش این میوه بهشتی در معیشت و رونق اقتصادی ما مبارک است.

وی ادامه داد: باغات انار لرستان نیازمند توسعه است و در این زمینه دستگاه های اجرایی باید زیرساخت های لازم را در حوزه های مختلف برای فعالیت خوب باغداران و رفاه حال گردشگران فراهم کنند.

استاندار لرستان تاکید کرد: پتانسیل انار در منطقه “تنگه سیاب” کوهدشت باید برندسازی شود که این امر نیازمند برنامه ریزی و آمادگی بیشتر در بازاریابی و حمایت از باغداران است. همکاری چشمگیر با باغداران

دکمه بازگشت به بالا