استانی

طراحی و اجرا ۴۳۰ کیلومتر شبکه و کابل نوری در مناطق مختلف دور افتاده استان کرمان

طراحی و اجرا ۴۳۰ کیلومتر شبکه و کابل نوری در مناطق مختلف دور افتاده استان کرمان

دنیای 77 / کارمان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان از روند اجرای فاز نخست پروژه توسعه ارتباطات روستایی (RTC) دراجان و مارگاک بازدید کرد.

در جریان بازدید از پیشرفت پروژه اتصال روستاها و مراکز مخابراتی با شبکه فیبر استان ، مسعود الهامی اظهار داشت: اهمیت این پروژه در توسعه باند پهن روستایی و حفظ تمامیت شبکه ملی اطلاعات بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود: به منظور افزایش بهره وری در استفاده از زیرساختهای ارتباطی موجود در استان و توسعه شاخص های کیفیت خدمات ارتباطی در مناطق محروم ، دستور کار برای طراحی و اجرای شبکه 430 کیلومتری شبکه و کابل نوری در مناطق مختلف دورافتاده استان در نظر گرفته شده است. این پروژه زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات را تأمین می کند و نیازهای مردم در بخش خدمات الکترونیکی از جمله آموزش ، تجارت و اقتصاد ، بهداشت و بانکداری الکترونیکی را در مناطق مورد نیاز برآورده می کند.

الهامی اضافه کرد: در مرحله اول پروژه 430 کیلومتری اعتبار ملی و دولتی ، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نصب فیبر را برای تأمین زیرساختهای ارتباطی ایمن و پایدار در مناطق محروم استان اجرا می کند. و سازمانهای دیگر در تسریع در امر کار بسیار مؤثر خواهند بود.

الهامی از کاربرد فیبر نوری در روستاهای شهر بم خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 90 درصد پروژه روستای دهبکری (مورخاخ) و بیش از 90 درصد پروژه دهکده دارجان پیشرفت کرده اند. اتصال ایستگاه ها به اتمام می رسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا