اقتصادی

ضرورت تداوم اصلاح ناترازی بانک‌ها/تسریع در پرداخت وام ازدواج

ضرورت تداوم اصلاح ناترازی بانک‌ها/تسریع در پرداخت وام ازدواج

استاندار بانک مرکزی ضمن تمجید از عملکرد شبکه بانکی در تأمین مزایای معیشتی به دلیل شیوع تاجی آن ، بر لزوم ادامه نقش بانک ها در بازار سرمایه تأکید کرد و گفت: افزایش دادن

به گزارش دنیای 77 ، نشست فرماندار بانک مرکزی با مدیران عامل بانکها در بانک مرکزی برگزار شد. در این جلسه ، همتی ضمن تمجید از عملکرد بانک در تأمین 21 هزار میلیارد تومان اتوبوس به 21 میلیون هموطن ، بر لزوم ادامه دادن مزایای واحدهای تولیدی با ضرر و زیان کورونا تأکید کرد.

فرماندار بانک مرکزی با تأکید بر اهمیت واگذاری شرکتها از طریق انتقال دارایی و دارایی خود به بانکها ، اظهار داشت: با ادامه انتقال سهام خود در وضعیت فعلی بازار سرمایه ، بانکها می توانند به تعمیق بازار برای اصلاح و کاهش نابرابری آنها کمک کنند. وی در ادامه به بانكها توصیه كرد كه از شرایط مطلوب این بازار برای جمع آوری سرمایه از محل پس انداز به عنوان یك روش معمول و متداول در سیستم مالی جهانی استفاده كنند.

همتی با ارائه گزارشی از سفر اخیر خود به عراق ، صادرات عظیم عراق و متعاقباً ذخایر ارزی فرصت خوبی را برای این کشور گشوده است: بسیاری از محصولات و داروهای اساسی از جمله مذاکرات و توافق با شرکای عراقی وجود دارد. از این مکان تحویل داده می شود وی همچنین خاطرنشان کرد: در آینده اقدامات مشابهی برای استفاده از سایر کشورها انجام خواهد شد.

رئیس شورای ارزی و اعتبار همچنین از مدیران عامل سیستم بانکی خواسته است تا در سال “جهش تولید” اقدامات لازم را برای اجرای و گسترش این ابزار انجام دهند زیرا روند صدور گواهینامه به شورای عالی بورس اوراق بهادار تکمیل و معرفی شده است.

در این جلسه ، همتی با توجه به فصل برداشت گندم ، خواستار مشارکت فعال در شبکه بانکی کشور و برنامه ریزی های لازم برای تأمین منابع لازم برای بانک ها برای خرید گندم شد.

در پایان ، استاندار بانک مرکزی بر تسریع و راحتی شرایط توسط بانکها در روند پرداخت وام های ازدواج و همچنین انجام اقدامات مناسب و راه حل های عملی برای حل مشکلات مسکن بومیان و افزایش عرضه مسکن تأکید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا