عمومی

صنعت اجاره داری متحول می‌شود!

صنعت اجاره داری متحول می‌شود!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دنیای 77 ،
محمود محمودزاده در تیتر امشب در دنیای 77 اظهار داشت: در راستای صنعت اجاره امروز باید بتوانیم بر اساس مصوبه امروز تحول اساسی در صنعت اجاره ایجاد کنیم و می توانیم علاوه بر شرایط حاکم بر بخش خصوصی ، شرکت های کرایه ای را تعریف کنیم. برای تهیه مسکن اجاره ای بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت ، پیشنهادی را به هیئت دولت ارائه دادیم که خوشبختانه تصویب شد که دولت می تواند زمین 99 ساله را به آژانس های حرفه ای و یا اشخاص اجاره ای ارائه دهد. و به مردم اطلاع دهید که آنها مسکن اجاره ای تولید می کنند این واحدها به ابزاری در هر شهر ، به ویژه با اولویت شهرهای کلان شهر و پایتخت های استان ، برای کنترل بازار اجاره تبدیل می شوند.

محمودزاد اظهار داشت: تصمیم بعدی در این رابطه موضوع فروش اقساط زمین بود. در برنامه اقدام ملی ، بخشی از زمین به عنوان 99 سال واگذار می شود و بخشی از آن به عنوان فروش اقساطی پرداخت می شود که توسط دولت در اقساط ده ساله پرداخت می شود. 2 سال است که محلی برای نفس کشیدن است و این سرزمین ها مستقیماً به مردم داده می شود.

وی درباره تعیین سقف اجاره نیز گفت:

پروین پور ، یک کارشناس بازار مسکن اظهار داشت: به نظر من هیچ نکته ای برای اجاره سقف وجود ندارد و این یک سیاست اشتباه است که سالها قبل اجرا شده و هیچ عواقبی نداشته است.

کارشناسان راه حل این مشکل را صرفاً تولید مسکن بی وقفه ، با کیفیت و کافی و تجمع تجار در بازار املاک و مستغلات می دانند و گفتند: بازار مسکن به دلیل تجارت التهابی است که برنامه ها و سیاست های مناسبی برای مقابله با آن ندارد.

این کارشناس گفت: بازار مسکن و زمین بدون حاکمیت دولت ساماندهی نمی شود و یک مستاجر حرفه ای برای کنترل اجاره باید تعیین شود.

ایرج رهبر ، نایب رئیس انجمن سازندگان انبوه ، افزود: بخش خصوصی انتظار دارد در 10 سال ثبات نظارتی داشته باشد زیرا سرمایه گذاران باید بر این اساس سرمایه خود را برنامه ریزی کنند.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت اعتماد سازی خاطرنشان کرد: “اعتماد سازی از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در خصوص مسکن آنلاین مشکل داشتیم. دستگاه ها یکپارچه نیستند. بنابراین اعتمادسازی مهم است و وعده های داده شده بین بخش خصوصی و دولت باید عملی شود.”

محمودزاده در ادامه درباره برنامه ملی مسکن و جزئیات متقاضیان و ساخت واحد 25 متری توضیح داد:

دکمه بازگشت به بالا