حوادث و رویداد

صدور شناسنامه خاص برای اراذل و اوباش

صدور شناسنامه خاص برای اراذل و اوباش

OFWNEWS:

گلمباس ترکی افزود: هماهنگی کامل با افسران نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش ، تقویت بیشتر اقتدار پلیس و همچنین رعایت حقوق شهروندی و حاکمیت قانون انجام شده است.

وی با بیان اینکه دادستانی ارتش از طرحی برای مقابله با اراذل و اوباش در همین چارچوب پشتیبانی می کند ، افزود: دادستانی ارتش در تهران از چنین رویکرد جدی و قاطعی در اخلال در نظم عمومی و حمایت از غیرنظامیان حمایت خواهد کرد. بر اصول مختلف تأکید دارد.

دادستان نظامی استان تهران ادامه این طرح را یک اصل مهم دانست و گفت: برخورد با افراد ناامن در جامعه باید موضوعی دائمی و بدون وقفه باشد ، زیرا طرح مقطعی پاسخگوی خواسته های مردم نیست و قدرت اضافی را از پلیس می گیرد.

وی ثبت اراذل و اوباش را از مهمترین اصول اجرای طرح عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح مستلزم شناسایی و شناسایی صحیح افرادی است که در آزار ، خصومت ، شیطنت ، زورگویی و نمایش قدرت مشارکت دارند. سابقه دارد؛ این افراد باید ثبت نام شوند تا گفته شود مرطوب و خشک با یکدیگر نمی سوزند.

در این رابطه ترکیه از ثبت نام اراذل و اوباش توسط پلیس خبر داد و افزود: در هر محله چنین افرادی شناسایی شده و سوابق و میزان خطر آنها در پرونده ها مشخص شده و روند ثبت نام آنها تحت نظارت وکلای مربوط ادامه دارد.

حضور به تنهایی و پوشش برای شناختن پسر کافی نیست
یک وکیل نظامی در استان تهران در مورد پیامدهای ثبت نام این افراد گفت: این کار نباید به گونه ای انجام شود که فرد بی گناه فقط به دلیل حضورش قضاوت شود و به عنوان یک اراذل و اوباش شناخته شود. حضور و پوشش به تنهایی برای شناسایی افراد کافی نیست ، اما سوابق و شخصیت آنها باید به دقت و مستند باشد.

این مقام دادگستری با بیان اینکه رفتار با رهبران باند و رهبران شبکه در این طرح متفاوت از دیگران است ، افزود: کسانی که هنوز مرتکب جرمی نشده اند ، اگر بیدار شوند و از گروه مجرمان خطرناک خارج شوند ، آنها را از لیست سیاه این مجرمان خارج می کنند. داده خواهد شد. ” آن ها خواهند.

دادستان نظامی تهران با اشاره به برخورد پلیس با اراذل و اوباش گفت: متاسفانه شاهد هستیم برخی از این افراد آشکارا قدرت خود را به نمایش می گذارند و باعث ایجاد دردسر می شوند و جان مردم و حتی عوامل را به خطر می اندازند. بنابراین ، ما به آنها هشدار دادیم که طبق قانون ، پلیس می تواند از تمام توان خود برای جلوگیری از مقاومت آنها استفاده کند.

وی تأکید کرد: پلیس موظف است قبل از دستگیری با افرادی که امنیت عمومی را بر هم می زنند برخورد کند اما درگیری های خشن و غیر متعارف پس از دستگیری مجاز و قابل قبول نیست.

وكلاي ترك با در نظر گرفتن آموزه هاي ديني و آداب معاشرت امام (ع) به عنوان يك قانون و نظم و برخورد با نيروهاي انتظامي گفتند: “ما نمي توانيم شخصي را كه سابقه داشته است جنايت مادام العمر بناميم زيرا به وي اخطار داده شده است. ” و برخی از این افراد ، به ویژه جوانان و نوجوانان ، می توانند با هشدار به پلیس خود را اصلاح کنند.

باید با حکم دادگاه برگردانده شود
دادستان نظامی در استان تهران خطاب به انتظارات دادگستری نیروهای مسلح از افسران پلیس در اجرای این طرح گفت: باید و باید رهنمودهایی را برای حفظ کرامت و ارزشهای انسانی رعایت کرد و در این مورد از تصمیمات و اقدامات غیرکارشناسی و روانشناختی باید خودداری شود.

دکمه بازگشت به بالا