اقتصادی

شکایت اریکسون از اپل برای استفاده بدون مجوز از فناوری ۵G

شکایت اریکسون از اپل برای استفاده بدون مجوز از فناوری ۵G

اریکسون سوئد در آخرین شکایت خود علیه اپل به دلیل استفاده از پتنت 5G در آیفون، شکایت جدیدی را علیه یک شرکت آمریکایی در مورد نقض حق اختراع تنظیم کرده است.

به گزارش دنیای 77، این دو شرکت در آمریکا از یکدیگر شکایت کرده اند زیرا مذاکرات آنها برای تمدید قرارداد مجوز هفت ساله پتنت های مخابراتی با شکست مواجه شد و برای اولین بار در سال 2015 به پایان رسید.

اریکسون برای اولین بار در ماه اکتبر از اپل شکایت کرد و ادعا کرد که این شرکت به اشتباه تلاش کرده است حق امتیاز را کاهش دهد، در حالی که سازنده آیفون در ماه دسامبر علیه اریکسون شکایت کرد و این شرکت سوئدی را به استفاده از تاکتیک های ارعاب برای افزایش آن متهم کرد. متهم به مجوز ثبت اختراع.

یکی از سخنگویان اریکسون گفت که از آنجایی که قرارداد قبلی منقضی شده بود و ما نتوانستیم در مورد شرایط و ضوابط مجوز جدید به توافق برسیم، اپل اکنون از فناوری ما بدون مجوز استفاده می کند.

شکایت انحصاری ثبت اختراع رایج در بین شرکت های فناوری این است که صرفه جویی در هر دلار در طول قرارداد می تواند مبلغ قابل توجهی باشد، زیرا شرکت هایی مانند اریکسون برای هر تلفن 5G بین 2.5 تا 5 دلار دریافت می کنند.

اریکسون سالانه حدود 5 میلیارد دلار برای تحقیقات هزینه می کند و بیش از 57000 حق ثبت اختراع دارد و حدود یک سوم سود عملیاتی شرکت به حق امتیاز برای حساب پورتفولیوی پتنت اختصاص می یابد.

به گزارش رویترز، اریکسون سال گذشته پس از چندین ماه دعوای حقوقی که به طور موقت درآمد سه ماهه این شرکت را کاهش داد، شکایت خود را علیه سامسونگ حل و فصل کرد. معوقات معمولاً پس از حل و فصل اختلاف تسویه می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا