ورزش

شوک بدموقع «کمر» مراکش را شکست/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، در دومین دیدار مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 22:30 روز چهارشنبه تیم های ملی مراکش و فرانسه در ورزشگاه البیت به مصاف هم می روند. این تیم برای دومین بار به فینال راه یافت. زمان در صف

دو تیم در شرایطی به مصاف هم رفتند که مراکش برای اولین بار در تاریخ فوتبال آفریقا به نیمه نهایی رسید و با پیروزی مقابل فرانسه، شانس صعود به فینال همچنان شگفت انگیز بود.

شوک نابهنگام مراکش
مراکش برای رسیدن به فینال ائتلافی تشکیل داد اما با فرانسه روبرو نشد

تیم ملی فوتبال فرانسه که با اقتدار به این مرحله رسیده بود به دنبال دومین صعود متوالی به فینال جام جهانی بود اما می دانست برای رسیدن به این هدف با حریفی سرسخت و تسلیم ناپذیر روبرو خواهد شد. که حریفانی مانند پرتغال و اسپانیا را از راه دور شکست خواهد داد. مسابقه کنار گذاشته شد

شوک نابهنگام مراکش
تیم ملی فوتبال فرانسه در نیمه نهایی جام جهانی 2022 قطر

بازی با هیجان روی سکو و با انگیزه بالای بازیکنان دو تیم آغاز شد اما دقایقی نگذشت که پشت غافلگیر کننده جام توسط فرانسوی ها شکست و شرایط به گونه ای شد که سرخ پوشان مغربی دروازه خود را دیدند. باز کن

در دقیقه 5 این دیدار فرانسه با علم به اینکه مراکش باید “پرس” کند و اجازه بازی به این تیم را ندهد، روی دروازه حریف فشار آورد و “تئو هرناندز” به گل رسید.

شوک نابهنگام مراکش
هرناندز با این ضربه در دقیقه 75 اولین گل مراکش را به ثمر رساند

پس از این گل تعادل بازی به هم خورد و مراکشی ها برای جبران این گل جنگیدند. تیم آفریقایی در نیمه اول موقعیت های خوبی برای گلزنی داشت و چند بار نزدیک بود که دروازه فرانسه را دریافت کند، اما هوگو لوریس در مقابل این حملات چندین سیو انجام داد.

یکی از مهمترین لحظات تیم ملی فوتبال مراکش ضربه قیچی برگشتی “جواد ایلیمیچ” بود که با وجود واکنش هوگو لوریس از دستان او گذشت و تنها تیر دروازه مانع از گل شدن این ضربه دیدنی شد.

شوک نابهنگام مراکش
یکی از زیباترین صحنه های بازی فرانسه و مراکش باکسسور در ایلیمیک بود

مراکش در نیمه دوم هجوم آورد و در 10 دقیقه اول چندین موقعیت فرانسوی داشت، اما هر بار خط دفاع و دروازه بان حریف مانع از گلزنی آنها شد. در این دقیقه فرانسوی ها به دنبال ضدحمله امباپه بودند که این بازیکن نتوانست تیمش را از زیر فشار رها کند و چند بار به نشانه مصدومیت روی زمین افتاد تا با این استراتژی سرعت حریف را طی کند.

شوک نابهنگام مراکش
امباپه در چند صحنه این نقش را بازی کرد تا سرعت حریف را بگیرد

زمانی که مراکش در تلاش برای تساوی و سرعت بازی بود، فرانسه در ضدحمله توپ را به امباپه رساند و پس از دریبل زدن دو یا سه بازیکن حریف، ضربه ای به توپ زد که به پاهای مدافعان مراکشی برخورد کرد. با تغییر جهت به پای “رندال کولو” افتاد تا این بازیکن در دقیقه 79 برای دومین بار دروازه را باز کند.

در دقایق باقی مانده مراکش به روند هجومی خود ادامه داد تا در دقایق پایانی فاصله را کاهش داده و بر شدت بازی بیفزاید اما این تلاش بی نتیجه ماند و شگفتی ساز جام بیست و دوم شکست مقابل قهرمان را پذیرفت. با رفتن به دوره قبل و رده بندی، حریفان کرواسی عنوان سوم را کسب کردند.

شوک بدموقع «کمر» مراکش را شکست/ فرانسه حریف آرژانتین در فینال شد - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان
فریم پایانی رویای مراکش برای فینالیست شدن

تیم ملی فوتبال فرانسه نیز برای دومین بار متوالی به فینال راه یافت و حریف تیم ملی آرژانتین شد. فرانسوی ها در جام جهانی 2018 در دیدار پایانی مقابل کرواسی به میدان رفتند و قهرمان شدند.

دکمه بازگشت به بالا