عمومی

شورای مشورتی توسعه بخش کشاورزی کردستان تشکیل می شود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شورای مشورتی توسعه بخش کشاورزی کردستان تشکیل می شود - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

اسماعیل جرعی کوشا روز دوشنبه در نشست با تشکل های حوزه کشاورزی استان در سنندج گفت: کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی استان است و استعدادها و پتانسیل های زیادی در این بخش داریم.

وی افزود: در استان کردستان نقص بزرگی در بخش کشاورزی به نام کمبود صنایع تبدیلی و تبدیلی وجود دارد و بیشتر محصولات استان به صورت خام صادر می شود که باید با سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی این مشکل برطرف شود.

استاندار کردستان می گوید با ایجاد صنعت تبدیلی این استان ارزش بیشتری پیدا می کند و می توان اشتغال چشمگیری ایجاد کرد.

زارعی کوشا با اشاره به اینکه مهمترین قدرت اقتصادی استان بخش کشاورزی است و با توسعه این رکن مهم اقتصادی می توان چشم انداز وسیعی را در زمینه تولید و اشتغال ترسیم کرد، افزود: هر دو ماه یک بار جلسه ای خواهیم داشت. در این مورد از بازخورد تجربی و عملی کارکنان استفاده خواهیم کرد.

استاندار کردستان به عنوان مشاور استاندار در بخش کشاورزی انتخاب شد و از تشکیل شورای مشورتی متشکل از کارگران کشاورزی خبر داد و گفت: رونق و افزایش تولید.

جرعی کوشا گفت: بر اساس تصمیم و تاکید دولت سیزدهم امسال کشورمان شاهد رشد اقتصادی 8 درصدی خواهد بود و این مهم تنها با کمک بخش خصوصی میسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال اتفاق خوبی در زمینه تسهیلات کشاورزی رخ داد و حدود 8 درصد از اعتبارات خشکسالی کشور به کردستان اختصاص یافت، افزود: کل اعتبار خشکسالی کشور سه هزار میلیارد تومان بوده که 262 میلیارد تومان آن به کردستان رسیده است. . نشانه های توجه ویژه دولت در استان کردستان است.

وی همچنین با اشاره به 1000 میلیارد ریال وام نقدی برای آب استان گفت: به مردم استان قول داده ایم که مشکل آب شرب خود را حل کرده و تخصیص اعتبار و بارندگی مناسب را پیگیری کنیم و در تلاش هستیم. برای اجرای این وعده.»

دیدار استاندار کردستان با تشکل های حوزه کشاورزی استان به مدت سه ساعت به طول انجامید و کارگران و نمایندگان حوزه کشاورزی مهمترین درخواست ها و مشکلات حوزه کشاورزی را با دکتر زارع مطرح کردند. کوشا.

دکمه بازگشت به بالا