جامعه و خانواده

شروط «ترخیص» فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی چیست؟

شروط «ترخیص» فرزندان تحت سرپرستی بهزیستی چیست؟

مدیرکل بهزیستی کودکان و نوجوانان، استاندارد رفاهی کودکان بهزیستی از مرکز نگهداری را «توانمندسازی» نوجوانان تحت نظارت و «تامین وضعیت مطلوب آنها پس از استقلال» می داند و کمک های مالی به این کودکان پس از ترخیص را تشریح می کند. .

سعید بابایی در گفت وگو با دنیای 77، وی گفت: سالانه حدود 500 نوجوان زیر نظر یک سازمان بهزیستی به سن 18 سالگی می رسند و “وضعیت مطلوب خود را پس از استقلال تضمین می کنند.”

به گفته وی، تیرماه امسال زیر نظر سازمان بهزیستی دستورالعمل جامع حمایت از کودکان به تصویب رسید که با افزایش قابل توجهی سطح حمایت ها را افزایش داد تا فرزندان سازمان بهزیستی به استقلال برسند.

مدیرکل بهزیستی کودک و نوجوان در پاسخ به سوالی درباره مراقبت از کودکانی که به سن 18 سالگی رسیده اند اما هنوز مستقل نشده اند، توضیح داد: اگر اجازه بدهند مستقل شوند.

به گفته بابایی، بیش از 700 نفر که به سن 18 سالگی رسیده اند، همچنان در خانه های نوجوانان هستند تا به آزادی و موقعیت مناسب دست یابند. همچنین برخی از کودکان در دوران دانشجویی یا سربازی و زمانی که به سربازی می روند یا دوستان خود را ملاقات می کنند به خانه نوجوان خود باز می گردند.

وی ادامه داد: در دستورالعمل جدید خانه ای به نام «خانه مستقل» برای اسکان افرادی که بعداً به استقلال می رسند و مشکلی ندارند، در نظر گرفته شده است، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که این مشکلات میانی است و اگر سطح حمایت اگر بیشتر از آن باشد مضر است و اگر کمتر از حد باشد به حد مورد نیاز کودکان نمی رسد.

بابایی با اشاره به کمک مالی به نوجوانان زیر 18 سال تحت پوشش یک سازمان بهزیستی گفت: در سال های گذشته معادل 20 میلیون تومان برای حمایت از کودکان پرداخت می شد که هم اکنون معادل دستمزد است، قانون کار. و 12 ماه.” اساس این پول برای اداره این کودکان تبدیل به زندگی مستقلی شده که تامین می شود و امسال این مبلغ برای هر کودک حدود 46 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: البته با حمایت دولت و مجلس می خواهیم در حوزه مسکن، اشتغال و ازدواج به این افراد کمک های لازم را انجام دهیم.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی بیان می کند: تا زمانی که کودکان این ظرفیت را کسب نکنند، سازمان بهزیستی به این کودکان اجازه مستقل (معافیت) از مرکز را نخواهد داد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا