جامعه و خانواده

شرایط پرداخت «دستمزد ایام بیماری» به بیمه‌شدگان مبتلا به اُمیکرون

شرایط پرداخت «دستمزد ایام بیماری» به بیمه‌شدگان مبتلا به اُمیکرون

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی روند پرداخت «غرامت بیماری» به بیمه شدگان به ویژه مبتلایان به کرونا را تشریح کرد.

مهدی شکوری در گفت وگو با دنیای 77، در پاسخ به این سوال که “کیت های تشخیصی هنوز نمی توانند گونه های آمیکرون را شناسایی کنند و مشکوک به کرونا با دستور پزشک به قرنطینه مراجعه می کنند، شعب بدون درخواست مثبت شدن تست کرونا، بیمه شده را غرامت نمی دانند.” طبق ماده 59 این قانون، بیمه شدگانی که به تشخیص سازمان تامین اجتماعی تحت معالجه درمانی یا توانبخشی هستند و موقتاً قادر به انجام کار نیستند، در صورت عدم اشتغال و عدم دریافت مزد یا حقوق، مشمول این قانون خواهند شد. دریافت غرامت دستمزد

وی افزود: از این رو طرح استراحت پزشکی و تایید مقام معتمد پزشکی سازمان برای تامین غرامت بیماری بیمه شدگان واجد شرایط الزام قانونی دارد.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی ادامه می دهد: اما برای پیشگیری از شیوع بیماری عروق کرونا قلب و تسریع و تسهیل در پرداخت مرخصی استعلاجی به بیمه شدگان بیماری عروق کرونا قلب نیاز به خویشتن داری است. پزشک صراحتاً از فردی مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب (کووید-19) که احتمالاً به اسکلروز جانبی آمیوتروفیک مبتلا است و حداقل یک مدرک تشخیصی و درمانی (شامل سوابق بیمارستانی، نسخه‌ها، آزمایش‌های سریع، سی‌تی اسکن، ریه و غیره) اشاره می‌کند. .) ، تایید می کند که فرد مبتلا به این بیماری است، بدون نیاز به معاینه PCR، تا 15 روز برای مرخصی سرپایی و حداکثر تا یک ماه بستری در بیمارستان بدون نیاز به ارجاع بیمه شده به مراجع پزشکی مورد اعتماد به این بیمه شده پرداخت می کند.

شکوری تاکید کرد: واضح است که اگر بر اساس مدارک ارسالی بیمه شده، تشخیص بیماری عروق کرونا قلب برای وی امکان پذیر نباشد، پس از ارجاع مشکل به مراکز درمانی مورد اعتماد، امکان جبران خسارت وجود دارد.

وی افزود: همچنین به منظور تسهیل در پرداخت غرامت ایام بیماری و کاهش تعداد بیمه شدگان ذکر شده در واحد اجرایی، امکان ارائه درخواست به پورتال مفقودی در ES و بارگذاری مدارک پزشکی مربوطه وجود دارد. .tamin.ir

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا