سلامت

شباهت باورنکردنی شاسی بلند جدید بازار ایران به جیپ رانگلر/ عکس

دوچرخه BJ40 معروف به جیپ رانگلر چینی قرار است وارد بازار ایران شود و نام آن را Dia BJ40 تغییر دهد.

برای اولین بار در نمایشگاه خودرو پکن در سال 2010، این شرکت دوچرخه سواری از خودروی مفهومی به نام B40 رونمایی کرد که یک کپی از جیپ رانگلر بود و به همین دلیل بسیاری آن را جیپ چینی نامیدند. این خودرو در یک نسخه تولیدی با نام Bike BJ40 در نمایشگاه خودرو گوانگژو در سال 2013 ارائه شد و پس از مدت کوتاهی در بازار عرضه شد. در ابتدا این خودرو فقط در نسخه دو در قابل سفارش بود اما در سال 2015 مدل چهار در با نام BJ40L وارد بازار شد.

شباهت باورنکردنی SUV بازار جدید ایران با جیپ رانگلر / عکس

دوچرخه BJ40 در سال 2018 یک فیس لیفت را تجربه کرد که ظاهر و فضای داخلی آن را تغییر داد. این نسخه فیس لیفت در سال 2018 با نام دوچرخه BJ40 Plus وارد بازار شد. همچنین در سال 2019 نسخه پیکاپ این خودرو با نام F40 روانه بازار شد که با توجه به نسخه دو در این خودرو طراحی شده و طراحان با برداشتن صندلی های عقب یک اتاق بار برای آن ایجاد کردند.

واحد طراحی

دوچرخه BJ40 بر اساس جیپ رانگلر ساخته شده است و از این رو از همان فرم جعبه ای شکل و گلگیرهای برجسته استفاده می کند. البته برای نمای جلو، طراحان از چراغ های مستطیل شکل به جای نورهای گرد و همچنین از جلوپنجره پایینی استفاده کردند تا آن را از جیپ رانگلر متمایز کنند. جلوپنجره این خودرو که از چندین بخش کرومی U شکل بهره می برد، در واقع امضای طراحی دوچرخه است و تمامی SUV های آن به این طراحی مجهز شده اند.

شباهت باورنکردنی SUV بازار جدید ایران با جیپ رانگلر / عکس

در نمای عقب این خودرو می توان شیشه های جدا شده از در صندوق عقب، سپر برجسته، چرخ زاپاس و چراغ های مستطیل شکل مشابه جیپ رانگلر را مشاهده کرد. به حدی که این دو خودرو را نمی توان به راحتی از طراحی عقب تشخیص داد.

با توجه به فیس لیفت 2018، طراحی داخلی دوچرخه BJ40 کاملاً تغییر کرده است. در واقع طراحان به جای جیپ رانگلر از مرسدس بنز کلاس G برای طراحی داخلی این خودرو در مدل فیس لیفت استفاده کردند. از این رو در کابین این خودرو شاهد طراحی مدرن کنسول میانی با سلکتور الکترونیکی، صفحه آمپر دیجیتال، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ایستاده بالای داشبورد و دریچه های هوای کرومی هستیم که ظاهری مجلل ایجاد می کند.

شباهت باورنکردنی SUV بازار جدید ایران با جیپ رانگلر / عکس

دیا خودرو قصد دارد مدل های پیکاپ چهار درب BJ40 و F40 را عرضه کند. نسخه پیکاپ این خودرو تنها دارای دو صندلی و فضای بار کوچک در عقب با ظرفیت 520 لیتر است که برای حمل سقفی مناسب است. پانل

دوچرخه چهار در BJ40 دارای فضای بار 530 لیتری است که با تا کردن صندلی های عقب می توان فضای بار را تا 965 لیتر افزایش داد. شیشه عقب این خودرو نیز به صورت جداگانه مانند چیپ رانگلر بالا می رود و صندوق عقب به صورت افقی به سمت راست باز می شود.

امکانات ایمنی و رفاهی

به گزارش «دیا خودرو»، دوچرخه BJ40 دارای امکاناتی مانند صندلی های چرمی، سیستم صوتی با 8 بلندگو، چراغ های اتوماتیک، صفحه نمایش آمپر دیجیتال 12.3 اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو منطقه ای، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم برقی 6 جهته برای راننده است. صندلی، کروز کنترل، اینترنت. Wi-Fi 4G، نمایشگر مرکزی 10 اینچی، نگه دارنده خودکار، آینه های جانبی تاشو برقی با گرمکن، 2 ایربگ، قفل دیفرانسیل عقب، نظارت بر باد لاستیک، حالت های رانندگی اسپرت، اقتصادی و برفی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل در سربالایی و سراشیبی ، سیستم های کنترل کشش ترمز کمکی و کنترل پایداری معرفی خواهند شد.

شباهت باورنکردنی SUV بازار جدید ایران با جیپ رانگلر / عکس

فاصله دوچرخه BJ40 از زمین 210 میلی متر است، نسخه دو در دارای زاویه حمله 37 درجه، زاویه فرار 33 درجه و زاویه ترمز 24 درجه است که برای آفرود مناسب خواهد بود. همچنین برخلاف رانگلر، این خودرو از سیستم تعلیق دو لینک مستقل در جلو و چند لینک در عقب استفاده می کند که باید سواری بهتری را در جاده نسبت به محورهای جامد ارائه دهد.

جزییات فنی

دیار خودرو قصد دارد دوچرخه BJ40 را با موتور 2 لیتری توربو بنزینی که می تواند 225 اسب بخار قدرت و 380 نیوتن متر گشتاور تولید کند، در بازار ایران بفروشد. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ZF وظیفه ارسال نیرو به تمام چرخ ها را بر عهده دارد. این چهار چرخ در هر 100 کیلومتر 10.1 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

شباهت باورنکردنی SUV بازار جدید ایران با جیپ رانگلر / عکس

5858

دکمه بازگشت به بالا