عمومی

سیاه چاله ای در کمین خوشبختی

سیاه چاله ای در کمین خوشبختی

به نظر می رسد آسان ترین اما طولانی ترین راه برای به انحراف کشاندن یک ملت، خالی کردن پایگاه دینی آنهاست تا در درازمدت و در طول نسل ها، کسانی که باقی می مانند، دین بی روح را به گور ببرند و به دنبال کار خود بروند. یکی از ارکان مهم نظام اسلامی و فقاهت امامیه که بسیار مهم است، بی‌تردید کانون «خانواده» است و بی‌تردید دشمن برای شکستن مقاومت یک ملت تنها به ضربه زدن به ستون فقرات خانواده نیاز دارد. آنها ضعیف هستند. کار پرهزینه، زمان بر اما با نتایج کاملاً برنده!!! صرف نظر از تعبیر «جنگ نرم» و این گونه گفتمان، آنچه در اطراف خود می بینیم و هر روز شاهد افزایش آن هستیم، کاهش «ارتباط» در خانواده ها و محافلی است که پیر و جوان، زن و مرد، دختر و پسر، با شبکه های اجتماعی خود. به این موارد تاثیرات ناشی از همه‌گیری کرونا و البته برهم زدن بسیاری از روابط سنتی ایرانیان، انزوای شدید شخصی در دنیای مدرن و چالش‌های زندگی صنعتی مانند سم خطرناکی در رگ‌های جامعه و اعضای خانواده است را اضافه کنید. در شرف ناپدید شدن است کشیدن و منحرف کردن اعضای خانواده.

تنهایی، عدم کنترل درونی، ضعف در باورهای دینی و اخلاقی و یا حتی گاهی محدودیت‌های مالی باعث می‌شود که برخی از اعضای خانواده جذب نوعی روابط اجتماعی خطرناک شوند. به یاد داشته باشیم که سیستم آموزشی ما نیز به هر دلیلی در این کسری عظیم سهیم است و هیچ کدام از فرزندان ما در این زمینه آموزش نمی بینند!

نشسته اید و ناگهان غریبه ای که درد مشترکی با بقیه نسل دارد، به راحتی و از روی کنجکاوی و با ظرافت توجیه تجربی راهی را با هم یا با چند نفر وارد حریم خصوصی شما می کند. همان زمان عاقبت هر چه باشد (که تباهی است) سردی و از هم گسیختگی روابط خانوادگی و گفتگو و قطع گرمی کانون خانواده است.

علاوه بر این باید بدانیم که جنبش هایی وجود دارند که اهدافی مانند ترویج فرهنگ برهنگی، خیانت و روابط خارج از ازدواج را دنبال می کنند و در هر زمان و از هر کانالی آن را تبلیغ می کنند و نسل بشر نیز در این امر بسیار مؤثر است. موضوع ارتقاء! ما همیشه شاهد طلاق جنسی و طلاق عاطفی بوده‌ایم، اما امروزه شاهد روابطی هستیم که شاید برای زنان خطرناک‌تر و مضرتر باشد، زیرا تکلیف طرفین و خانواده‌هایشان در طلاق مشخص است، اما این نوع «رابطه» “خارجی” است. علیرغم وجود خانواده ها، خسارات زیادی را شاهد بوده ایم.

پذیرش این روابط در دوره های مختلف برای مردان امری عادی بود، اما اینکه زنان متاهل در موقعیت های جدید به آن روی آورده اند بسیار نگران کننده است. اگرچه وجود این خطا عامل مهمی مانند جبران نیازهای طبیعی و حتی همبستگی است، اما با یادآوری این نکته که مشکلات اجتماعی از خارج از جامعه ما سرچشمه نمی‌گیرد، اکنون می‌خواهیم به دنبال عوامل بیرونی برای جستجوی آن باشیم. جدی تر به آن نگاه شود اینطور نیست که برنامه های ماهواره ای و شبکه های اجتماعی بی تاثیر باشند، بلکه تا حدودی ساده انگارانه است که طلاق و روابط خارج از ازدواج را تنها نتیجه آن بدانیم، زیرا این زیان ها در بسترهایی ظاهر می شوند که شاخص های مهم دیگری دخیل هستند.

به گفته آقای معیدفر، آسیب شناس اجتماعی، «در گذشته این روابط بر اساس تقسیم نقش ها بود و مهمتر از آن اینکه در آن زمان، مرد نقش اصلی خانه و خانواده، مرکز مبادلات بود. تجارب و اطلاعات و تصمیم گیرنده نهایی.» در آن جا زن یک چیز اساسی است که تحت تأثیر مردان قرار گرفته و مطابق میل و نیاز مردان بزرگ شده است و نباید خیلی پا را فراتر می گذاشت و همه می دانند که ما دیگر در چنین دنیایی نیستیم تغییرات قابل توجهی در آموزش، انتظارات، اطلاعات و ارتباطات و زنان دیگر عناصر زیردستی نیستند که به دلیل محدودیت های خود باید کوچک باشند و نیازی به پیروی از نیازهای او نداشته باشند. در گذشته، زن در مقابل تعدد زوجات مرد، آشکار یا پنهان، ساکت و تسلیم بود، امروز دیگر این کار را نمی‌کند و حتی خودش نیز می‌خواهد متقابل باشد.

تلاش برای توجیه رفتار اجتماعی مردان با زنان با تفکرات گذشته به دلیل تنوع مردانه در دنیای امروز کارساز نخواهد بود و در واقع زنان را نسبت به انتقام و رفتار متقابل حساس تر و مبارزتر خواهیم کرد. با نسبت های قبلی نمی توان نسخه موفقی برای تعالی جامعه امروز نوشت. زنان امروزی با اطلاع از امور شوهر، دیگر به بهانه «حفظ آبرو» و «حرف مردم» با این پدیده برخورد نمی کنند و با درخواست طلاق، انتقام خیانت همسرشان را می گیرند.

متأسفانه بسیاری از ازدواج ها بدون آشنایی عمیق بین دو طرف و بر اساس معیارهای بیرونی و تمایلات لحظه ای منعقد می شود و در چنین شرایطی پس از مدتی طرفین از نظر ظاهر و عدم رضایت (به ویژه مسائل جنسی) برای یکدیگر عادی می شوند. ) و به تدریج فرد را به مکانی خارج از محیط خانه هدایت می کند. به این معنی که وقتی معیارهای ازدواج برای طرفین ظاهر می شود، با تغییر آنها عملاً نمی توان شاهد ثبات دیدگاه ها بود و به نظر می رسد دیدگاه چنین افرادی همیشه تغییر می کند و نمی تواند چنین طرف هایی را به ازدواج بکشاند. نه حتی یک همراه در ساحل آرامش.

دقت در انتخاب شریک زندگی با معیارهای مشخص و دوری از خرافات رایج و همچنین کنترل گرایش از طریق تقوا و افزایش سطح آگاهی و دانش در این زمینه و همچنین استفاده از مشاوره مشاوران و کارشناسان این حوزه، می تواند افزایش یابد. سطح آگاهی برای نجات خانواده، هر اتفاق ناگوار و نوظهوری، زندگی را تأیید می کند و محصول زندگی زناشویی را به بهترین و شیرین ترین تجربه زندگی تبدیل می کند. این سیاهچاله نهفته در شادی را بهتر بشناسید

6565

دکمه بازگشت به بالا