سلامت

سندرم انگشت پای آبی چیست؟

سندرم انگشت پای آبی چیست؟

سندرم پای آبی عارضه ای است که در اثر انسداد رگ های خونی کوچک در پا ایجاد می شود.

به گزارش دنیای 77 ، این عارضه جریان خون در بافت ها را کاهش می دهد و به عنوان ایسکمی شناخته می شود.

در نتیجه این بیماری ممکن است انگشتان پا کبود شوند. این بی رنگی اغلب همان نخ زیر پوست است. یک یا چند انگشت ممکن است تحت تأثیر قرار گرفته و قسمت فوقانی پا نیز تحت تأثیر قرار گیرد

سندرم آبی به رنگ ممکن است دردناک باشد و در صورت عدم درمان منجر به شکستگی و زخم های پوستی شود. این اغلب با بیماری های قلبی همراه است.

عوامل مختلفی از جمله کلسترول بالا ، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا منجر به تشکیل پلاک های شریانی می شود. تکه های بقایای این پلاک می تواند از جریان خون عبور کرده و قسمت تحتانی را مسدود کند. این بیماری با سایر مشکلات قلبی یا جراحی همراه است که می تواند منجر به لخته شدن خون در رگ ها شود. قطعات این لخته ها می توانند جدا شوند و دوباره انسداد ایجاد کنند.

این می تواند با تعدادی از موارد نادر مرتبط با سیستم ایمنی بدن همراه باشد که می تواند باعث لخته شدن خون یا عوارض جانبی مصرف برخی داروها از جمله وارفارین شود ، اگرچه این موارد نادر است.

به گزارش دیلی میل ، دیلی میل گزارش داد ، اوضاع رو به وخامت گذاشته و بافتها برای مدت زمان قابل توجهی از اکسیژن محروم شده و باعث صدمات جبران ناپذیری می شوند و می توانند باعث گانگرن یا مرگ سیاه شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا