عمومی

سفره ساحل‌نشینان خالی از ماهی و میگو/ قیمت آبزیان پر کشید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان ها – اسماعیل کشتکار: با گرانی های اخیر قیمت غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو ثابت نیست و افزایش چشمگیری داشته و هر روز از سفره های مردم دورتر از دیروز می شود.

ماهی و میگو یکی از غذاهای اصلی مردم جنوب است و از آنجایی که این شهرها با بنادر و دریا هم مرز هستند، انتظار می‌رود قیمت غذاهای دریایی ارزان‌تر باشد.

با ورود ماهی فروشان به بازار، قدرت خرید شهروندان نسبت به ماه قبل بسیار نمایان و قابل مشاهده است و افزایش قیمت ها دلیل اصلی عدم امکان خرید مردم است.

قیمت ماهی در فصل تابستان افزایش می یابد

هر ساله با شروع فصل گرما کمبود ماهی در بازار وجود دارد و این کمبود یکی از دلایل افزایش قیمت ماهی است. از حدود اواسط تیرماه تا اواسط مردادماه ماهیگیری در بندر استان بوشهر به مدت یک ماه ممنوع و بسته شدن دریا موجب افزایش قیمت آبزیان خواهد شد.

سفره ماهی و میگوی ساحل نشینان صفر/ افزایش قیمت آبزیان

اما پس از 15 آگوست ماهیگیری در دریای آزاد و یک ماه استراحت، لنج ها و قایق ها برای صید میگو و ماهیگیری برای امرار معاش به دریا می روند.

صید ماهی و میگو نیاز به مجوز دریایی دارد که قایق یا لانگ دارای مجوز ماهیگیری ماهیگیران سه تا چهار روز را با لنج ها می گذرانند و قایقرانان شبانه روز در دریا میگو صید می کنند.

110 تا 450 هزار تن میگو

هر ساله در فصل میگو، بازار ماهی فروشان همواره با استقبال خوبی برای خرید ماهی و میگو مواجه بوده است، اما قیمت بالا و کیفیت نامناسب این آبزیان مفید و سالم، همیشه باعث محبوبیت آن نشده است.

در حال حاضر قیمت میگو در بازار از 110 هزار تومان (متوسط) تا 250 هزار تومان و شاه میگو تا 450 هزار تومان شروع می شود. همچنین هزینه تمیز کردن میگو 10000 تا 20000 تن در کیلوگرم می باشد.

سفره ماهی و میگوی ساحل نشینان صفر/ افزایش قیمت آبزیان

قلیه میگو، میگو سرخ شده، پخت و پز میگو، سوپ میگو و میگو برنج غذاهای خوشمزه ای هستند آه تو این آب دریا برای مصارف پخت و پز استفاده می شود.

هزینه ماهیگیری افزایش یافته است

یداله چشم جهان، فروشنده میگو گفت: دلیل افزایش قیمت میگو گرانی یخ، غذای ملوانان، گرانی سوخت لنج ها و قایق ها، استهلاک کشتی ها، گرانی تجهیزات صیادی است. . ، و افزایش قیمت کالاها.

حنا خدری یک صیاد ماهی و میگو گفت: صید ماهی و دریا کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است. برای صید ماهی و میگو در هوای سرد و گرم کیلومترها سوخت مصرف می شود تا به محل مورد نظر برسد.

وی گفت: صیادان مانند گذشته رونق و سودآوری ندارند و با هزینه های امروز قیمت ماهی و میگو نیز مانند سایر کالاها افزایش یافته است.

افزایش قیمت منجر به کاهش حجم خرید می شود

علی حیدری یکی از شهروندان گناوهی گفت: قیمت میگو نسبت به سال گذشته افزایش زیادی داشته است.

وی همچنین گفت: سال گذشته میگوی سایز متوسط ​​را 120 هزار تومان می خریدیم اما امسال همین میگو 220 هزار تومان فروخته می شود.

سفره ماهی و میگوی ساحل نشینان صفر/ افزایش قیمت آبزیان

سفره ماهی و میگو خالی است

یکی دیگر از شهروندان گناوه ای محمدامین رحیمی است آه تو این بار وی گفت: با توجه به گرانی ماهی و میگو میزان خرید توسط شهروندان بسیار کم است.

رحیمی می گوید: رژیم غذایی ما ماهی و میگو را به حداقل می رساند و می توانیم هفته ای یک بار آنها را بخریم و بپزیم.

البته صید ماهی و میگو کار سختی است و در گرمای شدید تابستان و سرمای شدید زمستان و طوفان و امواج دریا واقعاً کار سخت و دشواری است که هرکسی نمی تواند انجام دهد. .

دکمه بازگشت به بالا