جامعه و خانواده

سرگزی: مهمترین درس از ریزش متروپل ضرورت مقابله با تعارض منافع است

سرگزی: مهمترین درس از ریزش متروپل ضرورت مقابله با تعارض منافع است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بر لزوم اجرای دقیق استانداردهای فنی و مهندسی برای پیشگیری از حوادث تاکید کرد.

محمد سرگزی آبدانه در گفت وگو با دنیای 77، درباره عبرت گرفتن از ریزش کلانشهر گفت: یکی از نکات کلیدی که باید از ریزش کلان شهر یاد گرفت مقابله با تضاد منافع است، انجام یک فعالیت در همان تخصصی مسئولیت رسیدگی به تخلفات پروژه وجود دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه گفت: زمانی که مهندس ناظر کار ساختمانی انجام می دهد در نحوه نظارت موثر است و نباید نظارت را آنطور که باید انجام دهد و احتمالاً آن را جدی و دقیق گرفته و رعایت کند. . وضعیت اتحادیه اینجاست که تضاد منافع به وجود می آید که باید در سطح ملی به طور جدی پیگیری شود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم جدی گرفتن موضوع نظارت در سطح کشور خاطرنشان کرد: تعداد زیادی مهندس ناظر داریم که اصلاً در مراحل ساخت پروژه حضور ندارند. و از پروژه عبور کنید. صاحبان ساختمان نیز به این موضوع علاقه دارند که هیچ کس با آنها خشن نباشد و در نهایت قربانیان ساکنان ساختمان باشند.

سرگزی با تاکید بر اینکه ضوابط و مقررات پیش بینی شده برای نظارت باید به شدت رعایت شود، تاکید کرد: همچنین شهرداری موظف به مذاکره برای شناسایی ساختمان های ناایمن است. با توجه به کاستی هایی که در اجرای استانداردهای فنی و مهندسی در سال های گذشته صورت گرفته، تیمی متشکل از شهرداری ها و دستگاه های مهندسی باید وارد صحنه شده و ساختمان های ناایمن را شناسایی و سپس اقدامات ایمنی را با جدیت دنبال کنند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا