استانی

سالانه ۶۵۰۰۰ تن انار در لرستان تولید میشود

سالانه ۶۵۰۰۰ تن انار در لرستان تولید میشود

به گزارش دنیای 77 لرستان، سید عماد شاهرخی در این باره گفت: با توجه به آب و هوای بسیار مساعد و خاک مرغوب منطقه سیاب کوهدشت، این میزان 40 هزار تن در سال تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جشنواره انار استان که در محل یک باغ انار در تنگه سیاب کوهدشت برگزار شد، ماموریت جهاد کشاورزی را نیز افزایش ضریب دانش فنی در کشاورزی دانست. بخش و برندسازی و صادرات محصولات و Dr. با اشاعه دانش فنی در باغات و مزارع و استفاده از تجربیات و علم اساتید، محققین و صاحب نظران، سوابق تولید را افزایش و بهبود خواهیم بخشید.

شاهرخی با اشاره به ظرفیت سیاب به عنوان غلیظ ترین باغ انار کشور گفت: با برندسازی، افزایش ظرفیت سردخانه ها و مهار خام فروشی به اقتصاد باغداران و باغداران استان کمک خواهیم کرد.

لرستان به تولید 65 هزار تن انار در استان اصلی سازمان جهاد کشاورزی اشاره می کند و می گوید: با توجه به آب و هوای بسیار مساعد و خاک خوب منطقه سیاب، سالانه 40 هزار تن از این میزان تولید می شود که 70 درصد آن صرف می شود. . به بازارهای استان های همجوار ارسال می شود

شاهرخ در ادامه بحث مبارزه با کرم های بریده برای کنترل بیماری ها و آفات بیان کرد: سال گذشته با رهاسازی زنبورهای تریکوگراما از رشد بیماری ها و آفات جلوگیری کردیم و محصولات کاملا ارگانیک و بدون استفاده از سموم در منطقه تولید کردیم. ادامه داد؛ متأسفانه سالانه 5000 تن انار تولیدی در این منطقه دچار آفتاب سوختگی می شود که با نصب سایبان می توان از آن جلوگیری کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با ایجاد باغات در اراضی شیبدار و کاشت انجیر، پسته و سایر گونه ها، تولیدکنندگان استان را به سمت تولید اقتصادی سوق خواهیم داد.

وی تناوب در کشاورزی را یکی از مهم ترین نکات و اصول کشاورزی برشمرد و یادآور شد: با توسعه کشت دانه های روغنی، علاوه بر بی نیازی از واردات این محصول در کشور، به اقتصاد دهقانی و تناوب کشاورزی کمک می کنیم که. خوشبختانه سطح زیرکشت دانه های روغنی در استان نسبت به سال گذشته چهار برابر شده و به بیش از 8 هکتار رسیده است.

46

دکمه بازگشت به بالا