عمومی

سازمان ملل خواستار حذف نژادپرستی ساختاری در آمریکا شد

سازمان ملل خواستار حذف نژادپرستی ساختاری در آمریکا شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دنیای 77 ،
به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک ، کمیته رفع تبعیض نژادی سازمان ملل متحد روز جمعه از دولت آمریکا خواست تا اصلاحات فوری را برای از بین بردن نابرابری ساختاری (نژادپرستی) در سیستم پلیس انجام دهد.

کمیته در بیانیه ای گفت: “ما از دولت ایالات متحده ، دولت و مقامات محلی می خواهیم که برای رفع نابرابری نابرابر نژادی یا ساختاری در پلیس و سیستم های دادرسی کیفری در مورد حقوق قربانیان جرایم با انگیزه نژادی ، اقدامات فوری و مناسب را انجام دهند.” .

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز گذشته اظهار داشت كه وی در حال نهایی كردن دستورالعمل اجرایی است كه سازمان های اجرای قانون را تشویق به “اعمال استانداردهای فعلی” می كند.

میشل باچل ، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ، پیشتر نژادپرستی در ایالات متحده را “ساختاری” توصیف کرده و آن را محکوم کرده است ، و همچنین “حملات تاریخی” به روزنامه نگاران معترض در سراسر کشور.

بچل گفت: “آمریکایی های سیاه پوست غیرمسلح باید خواستار پایان دادن به این قتل ها شوند.” پلیس باید خواستار پایان خشونت شود. این کشور همچنین خواستار پایان دادن به نژادپرستی نهادی و نهادی است که جامعه آمریکا را ویران کرده است.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل همچنین در پی اعتراضات و دستگیری آنها ، بر لزوم خشونت علیه روزنامه نگاران در ایالات متحده تأکید کرد: “آنچه اتفاق می افتد ، حمله بی سابقه ای به روزنامه نگاران است.”

جورج فلوید ، یک شهروند سیاه پوست آمریکایی ، در تاریخ 26 ژوئن توسط مأموران پلیس در یک خیابان دستبند شد و یک افسر حدود 9 دقیقه به گردن او فشار آورد.

وی ادامه داد: “من نمی توانم نفس بکشم” ، اما افسر پلیس هیچ توجهی نکرد تا اینکه متهم از ماشین خارج شد و به آمبولانس منتقل شد.

ویدئوی این جنایت به سرعت در رسانه های اجتماعی پخش شد و باعث خشم و اعتراض به رفتار نژادپرستانه در سراسر آمریکا و حتی جهان شد.

دکمه بازگشت به بالا