استانی

زیتون مدت هاست که نمادی از صلح است

زیتون مدت هاست که نمادی از صلح است

سید رحمت الله پریچهر در مصاحبه با دنیای 77 خبر گفت:
پزشکان باستان با خواص درمانی و دارویی زیتون ها آشنا بودند و توصیه می کردند از این ورزش برای مراقبت و زیباسازی ماهیچه ها ، صافی پوست ، درخشش مو و زیبایی انسان استفاده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد:
در ادیان مختلف ذکر شده است که درخت زیتون مقدس و پر برکت است ، بنابراین در قرآن کریم خداوند متعال در سوره های مقدس Tinko سوگند یاد کرد و در نور ، آنام ، Abs و Nahl ذکر شده است. .

تنها نماینده رسمی ایران در شورای بین المللی زیتون اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) در یک حدیث گفت: روغن زیتون غذای من و غذای همه پیامبران است.

پریچهر گفت: برخی از محققان ایرانی (در منطقه زاگرس) و برخی سوریه ، سوریه ، فلسطین و آسیای صغیر را منشأ و تمرکز زیتون می دانند ، که بعداً به یونان ، ایتالیا و اسپانیا گسترش می یابد.

وزارت جهاد گفت: وجود درختان زیتون در اسفنده کرمان ، لرستان ، گرگان ، رودبار ، کرمانشاه ، طارم و سایر نقاط در وزارت کشاورزی تاریخچه زیتون را در ایران نشان داده است.

یک مقام مسئول وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: با توجه به اینکه روغن و زیتون کنسرو مهمترین محصولات است ، اظهار داشت: امروزه در صنعت آرایشی از مصرف آن به عنوان دارو استفاده می شود.

و وی افزود: در حال حاضر مناطقی که در دنیا کشت می شود بیش از 11 میلیون هکتار و 17 میلیون تن محصول است.

پریچهر اظهار داشت: به دلیل اهمیت روغن زیتون به عنوان داروی غذایی از سال 93 تاکنون برنامه ای جهت توسعه و بهسازی باغ های زیتون کشور جهت تهیه روغن خوراکی لازم ، ایجاد اشتغال و استفاده از منابع آب و خاک و بهبود پایداری برای اقتصاد کشاورزی لازم است. با تشکر از تلاش همه ذینفعان ، به ویژه افرادی که در حال حاضر در بخش کشاورزی و کار سخت کار می کنند ، این منطقه با کشت اقتصادی بیش از 2 هکتار در 26 استان و تولید حدود 150 هزار تن و استفاده از همکاری های بین المللی و استفاده فنی است. در روز جهانی ، ایران به عضویت شورای بین المللی زیتون (IOC) درآمد و عضو بین المللی Ed نیست.

سرانجام ، این مقام مسئول تأکید کرد که ایران از نظر تولید زیتون شانزدهمین کشور بزرگ از نظر کشاورزی و دوازدهمین درخت بزرگ زیتون در جهان است.

46

دکمه بازگشت به بالا