عمومی

رونمایی آلمان از خودرویی با قابلیت تغییر رنگ بدنه

رونمایی آلمان از خودرویی با قابلیت تغییر رنگ بدنه

به گزارش منابع دنیای 77،

به نقل از ورز; نسخه جوهر BMW iX در نمایشگاه نمونه اولیه فناوری تغییر رنگ بر اساس جوهر الکترونیکی جوهر الکترونیکی، کاغذ الکترونیکی مورد استفاده در کتابخوان های الکترونیکی و ساعت هوشمند قدیمی Pebble رونمایی شد.

روکش این خودرو حاوی E Ink است که میلیون ها کپسول ریز را در خود جای داده است. هر یک از این کپسول ها بسته به ضخامت موی انسان با رنگدانه های سفید (با بار منفی) و سیاه (با بار مثبت) بار الکتریکی دارند. بسته به تنظیمات انتخاب شده و تحریک میدان مغناطیسی، رنگدانه های سفید و سیاه روی سطح میکروکپسول ها جمع می شوند و در نتیجه بدنه خودرو به رنگ دلخواه ظاهر می شود.

این اختراع با لمس یک دکمه فعال می شود. در حال حاضر رنگ های استفاده شده در این فناوری به سفید، مشکی و خاکستری محدود شده است. با این حال، با وجود طیف رنگی محدود، این خودروساز ادعا می کند که این فناوری برای خودروهای الکتریکی کار خواهد کرد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که بیانیه سفید نور خورشید را بیشتر از سیاه منعکس می کند. به این ترتیب می توان دمای محیط بیرون را افزایش داد و رنگ داخل خودرو را تغییر داد تا خنک شود. در آب و هوای سردتر، رنگ های تیره به جذب بیشتر نور خورشید کمک می کنند.

البته در آینده نزدیک از این فناوری در خودروهای BMW استفاده نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا