اقتصادی

روند طولانی قیمت‌گذاری ورشکستگی صنایع را به دنبال دارد

روند طولانی قیمت‌گذاری ورشکستگی صنایع را به دنبال دارد

مشاور اقتصادی انجمن صنایع سلولزی و بهداشتی ایران با بیان اینکه با تغییر روند تحلیل قیمت در سازمان حمایت، روند قیمت گذاری چند ماه طول می کشد، گفت: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه از جمله دستمال کاغذی، مقوا، و مقوا، هزینه حمل و نقل و دستمزد از ابتدای سال، این تاخیر در قیمت گذاری منجر به تعطیلی و ورشکستگی واحدهای سلولزی بهداشتی شد.

به گزارش دنیای 77، فیصل مرداسی در دیدار با وزیر دادگستری اظهار کرد: قیمت گذاری اجباری که در آخرین چرخه تولید محصول قرار دارد، در شرایطی که قیمت مواد اولیه در سه ماه اخیر به طور مستمر افزایش یافته، باعث کاهش قیمت ها می شود. عرضه صنعت به دلیل ورشکستگی مجازی و محصول به بازار خواهد آمد.

وی افزود: بر این اساس پیشنهاد دست اندرکاران صنعت سلولزی و بهداشتی کشور، همگانی سازی تنظیم بازار با کمک انجمن ها و تشکل های صنعت است.

در ادامه این نشست حسن جعلی دبیر انجمن سلولزی و صنایع بهداشتی ایران گزارشی از مشکلات پنج ماهه اخیر اجرای سیاست قیمتی دستوری ارائه کرد و گفت: چندین ماه از تحلیل قیمت، اسناد و مدارک و مالی می گذرد. اظهارات به نهادهای مربوطه ارائه شد ارائه شده است، اما سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده برخلاف رویکرد قبلی که در تعامل با آن به توافق قیمتی رسیده بود، این روند را تغییر داده است. با انجمن ها و بررسی سریع؛ به طوری که در حال حاضر آنالیز قیمت که حدود 150 برند را شامل می شود باید به صورت جداگانه به مدیرکل صنایع سلولزی ارائه شود و پس از تایید این اداره کل برای ارجاع به ستاد کنترل بازار به سازمان پشتیبانی ارسال شود. . برای گرفتن مجوز افزایش قیمت.

دلایل افزایش قیمت محصولات سلولزی

وی با اشاره به اینکه این روند تا چند ماه ادامه خواهد داشت، گفت: این تاخیر در قیمت گذاری دلیل تعطیلی خواهد بود چرا که قیمت مواد اولیه از جمله بافت، مقوا و مقوا، هزینه حمل و نقل و دستمزد از ابتدای سال جاری افزایش یافته است. سال و ورشکستگی یونیت های سلولزی بهداشتی شده اند و اکنون همان پوشک بچه هستند.

جلی خواستار برائت واحدهای سلولزی بهداشتی از اتهام گران فروشی شد و گفت: شایسته است سازمان تحریم ابتدا قیمت واحد تولیدی را تحلیل و بدون در نظر گرفتن قیمت درج شده برای نظر کارشناسی به سازمان کمک رسانی ارسال کند. ستاد تنظیم بازار. واحدهای تولیدی خوب

چرا دستمال کاغذی گران است نه دستمال؟!

در ادامه محمد مهاجر، نایب رئیس انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران نیز گفت: مشکل این است که قیمت دستمال کاغذی اجازه افزایش دارد اما قیمت دستمال کاغذی ثابت است.

نیما بصیری، یکی از اعضای هیات مدیره انجمن از وزیر دادگستری خواست موضوع را به دولت و ستاد کنترل بازار که باعث کاهش توان تولیدکنندگان شده است، اعلام کند. زیرا در غیر این صورت قیمت گذاری اجباری باعث نابودی تولیدکنندگان این صنعت می شود.

احسان هوشیار یکی دیگر از اعضای انجمن نیز افزایش قیمت پالپ و خمیر کرکی بافت را دلیل افزایش قیمت جهانی خمیر کاغذ عنوان کرد.

مسعود زارئو یکی دیگر از اعضای این انجمن گفت: اخیراً صحبت از کاهش قیمت آرد در سطح جهان شده است اما تولیدکنندگان شاهد کاهش قیمتی نبوده اند و این تنها یک تثبیت موقت است. همچنین اگر کاهشی رخ دهد، بازار داخلی و بافت چهار تا پنج ماه طول می کشد تا بهبود یابد. تولیدکنندگان تاثیر آن را می بینند.

در ادامه این جلسه وزیر دادگستری با تشریح سیاست دولت در تنظیم بازار پس از حذف ارز ترجیحی گفت: تعیین قیمت و تعیین بهای تمام شده تولید و قیمت نهایی از وظایف و اختیارات دولت است. سازمان های حمایت از مصرف کننده و تولید کننده و قاعدتاً کل زنجیره تولید باید ارزش کل در نظر گرفته شود. بنابراین درخواست انجمن به وزارت صمت منتقل می شود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه برای تعیین قیمت و برآورد بهای تمام شده تولید و مصرف باید کل زنجیره تولید بهای تمام شده مصرف را در نظر بگیرد، به تولیدکنندگان محصولات سلولزی و بهداشتی قول داد مشکلات ناشی از این امر را گزارش کنند. دستور قیمت گذاری به وزارت صنایع، معدن و تجارت و سایر اعضای دولت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا