استانی

روند صعودی کرونا در اصفهان/تعداد بیماران بستری‌ها به بیش از ۳۰۰ نفر رسید

روند صعودی کرونا در اصفهان/تعداد بیماران بستری‌ها به بیش از ۳۰۰ نفر رسید

به گزارش دنیای 77 از اصفهان، پژمان عقدک گفت: میزان بروز بیماری کووید 19 در استان اصفهان همچنان رو به افزایش است و بیشترین میزان افزایش مربوط به مثبت شدن آزمایش کرونا در بین بیماران بستری و سرپایی است.

وی نسبت به احتمال افزایش شهرهای قرمز استان اصفهان طی هفته های آینده هشدار داد و گفت: تعداد بستری شدن بیماران کرونایی در برخی مناطق رو به افزایش است که باعث ایجاد قرمزی می شود که مشکلاتی از جمله این موارد است. تردد در داخل و خارج شهر و امنیت مردم در این امر نقش دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه نتایج مثبت آزمایشات کرونا در استان طی روزهای اخیر به 40 تا 50 درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌های بیمارستانی بیش از 300 نفر است و این آمار وخیم است. تعداد بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه بیش از 300 نفر است. 30 نفر رسیده اند و تعداد بستری ها نسبت به تعداد ترخیص ها هر روز بیشتر می شود.

وی همچنین افزود: در حال حاضر اکثر مبتلایان به کرونا علائم تنفسی و برخی از آنها علائم گوارشی دارند.

وی تاکید کرد: بیمارستان‌های استان مشکلی برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی ندارند، اما افرادی که علائم کرونا دارند به دلیل قدرت عفونی سویه “Ba5” نیاز به قرنطینه دارند. زمان کنونی در حال گسترش است، حتی بیشتر از سویه omicron.

عقدک همچنین با بیان اینکه هفته گذشته روند واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان بسیار بهبود یافته است، خاطرنشان کرد: اسامی مراکز بهداشتی و درمانی و واکسن های منتخب در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی اصفهان منتشر شد. استان

وی درباره تاریخ انقضای واکسن کرونا گفت: مردم نگران این موضوع نباشند.

48

دکمه بازگشت به بالا