عمومی

روند صادرات خرما تسهیل می‌شود/ معرفی بازارهای جدید خرما در اروپا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

روند صادرات خرما تسهیل می‌شود/ معرفی بازارهای جدید خرما در اروپا - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار میهر ، ابراهیم رضایی عصر شنبه در بازدید از نخلستان دستستان اظهار داشت: ما تاکنون تلاش و پیگیری زیادی برای حمایت از کشاورزان و بهبود بازار انجام داده ایم.

وی با اشاره به دیدار خود با وزیر امور خارجه گفت: ما با تعدادی از رهبران و فعالان منطقه دستستان تاریخ از جمله معاون وزیر امور اقتصادی آقای انصاری دیدار کرده ایم.

رضا افزود: اولین موضوع ما در این جلسه تاریخ بود و موارد خوبی مطرح شد و معاون وزیر اقتصاد آمادگی خود را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد.

آقای انصاری به نمایندگی از مردم دستان در جلسه شورای اسلامی با اشاره به آمادگی وزارت امور خارجه برای کمک به صادرات خرما ، قول همکاری با صادرکنندگان خرما را داد و اعلام کرد که هم وزارت خارجه و هم سفارت با صادر کنندگان همکاری خواهند کرد.

وی ادامه داد: طبق قول معاون امور اقتصادی وزیر امور خارجه ، کلیه کسانی که مایل به صادرات خرما هستند از طریق این وزارتخانه معرفی می شوند.

رضایی گفت: همچنین مقرر شد تعدادی از نمایندگان اقتصادی و بازرگانان خارجی به شهرستان دستان دعوت شوند تا زمینه تقویت صادرات خرما فراهم شود.

وی با بیان اینکه تسهیل ویزا برای صادرکنندگان خرما اعلام شده است ، افزود: وزارت امور خارجه نیز از آمادگی برای راه اندازی بازار جدید صادرات خرما خبر داده است.

رضا افزود: “به غیر از کشورهایی مانند عراق و روسیه ، کشورهایی مانند هند ، ارمنستان ، چین و ترکیه نیز آمادگی خود را برای خرید خرمای ایران اعلام کرده اند. با کمک صادرکنندگان خرما و مقامات مربوطه سعی خواهیم کرد خرما را به این بازارها وارد کنیم.”

دکمه بازگشت به بالا