عمومی

روایتی دست اول از تیتراژنویسی محمدرضا شجریان

روایتی دست اول از تیتراژنویسی محمدرضا شجریان

به تازگی عباس بهارلو منتقد سینما و پژوهشگر سینما در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عنوان کرده است که وی در دهه 1920 خطاط فیلم های شازریان بوده است. شازریان یک سال پیش به رتبه بزرگی در خوشنویسی دست یافت و هنوز هم به عنوان خواننده با نام مستعار شایاب بیدگانی با رادیو همکاری می کند.

به گزارش دنیای 77 ، این مجله ایران وی می نویسد: “فیلمی که محمدرضا شازریان محکم و خوشبختانه پرویز پرستویی را در آغوش گرفت برای افتخارآفرینی و خوشحالی فیلم کافی است.” مینای شهر خاموش ” و همایون و رایان شازریان را تشویق کردند. جام جهانی 2014 رد پای بازی فوتبال ایران و بوسنی بود. شازریان آنقدر به سینما علاقه داشت که در سپتامبر 1974 در نهمین جشنواره خانه سینما روی صحنه سالن بهادات ایستاد و در کنار امین تارخ – طاهر خان بهرود ایستاد. – او تصنیف مورد علاقه خود را برای این ترانه انتخاب کرد. وقتی تنها بود ، زمزمه کرد: “تو این همه عشق به من دادی ، من را از دنیا آزاد کردی … کردی …”

از دیگر نمونه پیوست ها و ارتباطات با “موسیقی دماوند ایران” می توان به آوازهای وی در “ترانه هایی برای عزیزان” ، “ابزاد” و “زمستان است” اشاره کرد. زیرنویس دارای خط است. “آره.

د دلشدگان / 1370

دلبر برفت و …

«مرد عشق» علی حاتمی اولین و تنها فیلمی است که محمدرضا شازریان برای آن خوانده و بعداً ساخته ها و ترانه های او در این فیلم با اضافات در قالب آلبومی به همین نام منتشر شد. تیتراژ آغازین و اختتامیه این فیلم از جمله عناوین اندیشیده شده و منتشر شده فیلم های ایرانی است و در حالی که استاد یوسف سجاد (علی اصغر گرسامیری) در حال کار است ، نام بازیگران فیلم در تصویر حک شده است.

. ابجد / 1381

پتانسیل صنعتی

“ابزاد” دومین فیلمی است که از صدای شازریا استفاده می کند اما در هیچ یک از ساخته ها و آهنگ های این آهنگ اختصاص ندارد و از متون قبلی آن استفاده می شود. “دولت عشق” ، “ایران خانه امید است” و … فیلم ابوالفضل جلیلی به دلیل شباهت های شخصیت اصلی و نوجوان (احتمالات) و قسمت هایی از زندگی شازریان در فیلم جالب است و وجود صدای او را توجیه می کند. شازریان در یک مرحله با مخالفت خانواده اش به دلیل کار در هنرهای زیبا روبرو شد و در مرحله دیگر نقاشی نوشت.

د زمستان / 2005

باد ناامیدکننده در را بست

فیلم “زمستان است” ساخته رافی پیتس که به فروش مهدی اخوان اختصاص دارد ، سومین و آخرین فیلمی است که از صدای Shazarians به شکلی مهم و تعیین کننده استفاده می کند. گرچه داستان فیلم از داستان “سفر” نوشته محمود دولت آبادی برگرفته شده است ، اما به نظر می رسد همه چیز بر اساس آهنگ های شازریه و شعرهای اخوان ثالث بنا شده و بدون این دو فیلم قطعاً فاقد آن است. عنوان نهایی که توسط حسین علیزاده “الله” تزئین شده است. دارم اصلاح می کنم؛ به جز این سه

شرح شازاریا در فیلم

د “کلاب” و “رضا چلچاله” / 1350

شازریان با چه عنوانی وارد جهان شد؟

به تازگی عباس بهارلو منتقد سینما و پژوهشگر سینما در صفحه شخصی خود در اینستاگرام عنوان کرده است که شازریان همکار فیلم 1950 و “کلاب” و “رضا چلچله” بوده است. شازریان یک سال پیش به درجه بزرگی در خوشنویسی دست یافت و هنوز هم به عنوان خواننده با نام مستعار سایابش بیدگانی با رادیو همکاری می کند. جالب اینجاست که رضا بیک ایمانوردی تهیه کننده و بازیگر شخصیت اصلی هر دو فیلم بود.

محمد بانکی ، تهیه کننده ، کارگردان ، بازیگر و عکاس 76 ساله که این دو فیلم را فیلمبرداری کرده است ، در مورد دلایل درگیر شدن شازیرا 31 ساله در کار به ایران جمعه گفت: آقای شازریان دوستی با او داشت. “به همین دلیل وی را برای نوشتن اعتبار معرفی کرد.”

وقتی از بانکی می پرسیم چه موقع بک و شازریان جلسه ای داشته اند یا اینکه آنها تصویر مشترکی دارند؟ وی پاسخ داد: “آقای شازریان در آن زمان مشهور نبود.” این احتمال وجود دارد كه او وقتی آقای بك برای دیدن آقای كریمی به استودیو آمده بود ، او را نیز دیده باشد ، اما من تصور نمی كنم كه آنها هیچ تصویر مشترکی داشته باشند.

شازریان بعداً هرگز به حضور خوشنویسی خود در این دو فیلم اشاره نکرد ، واقعیتی که احتمالاً باید به سطح پایین کیفیت و فضای فیلم فارسی آنها مربوط باشد. یکی از نکات قابل توجه در فیلم “کالاب” این است که شازریان نام دو خواننده مشهور زن آن زمان را نوشت که در فیلم با فیلمنامه نستعل آواز می خواندند. در آن زمان ، شاید هیچ کس نمی دانست که خود شازریان در آینده به خواننده درخشان موسیقی تبدیل خواهد شد. یک سال پیش ، او سعی کرد قبل از نوشتن نام پوران در عنوان فیلم فارسی ، یک شب آهنگ “ای سیمین ، لاس نزن” را با پوران خانم پخش کند.

و آخر اینکه مهم نیست

جنبه جالبی از کارنامه شازریان در مقاله عنوان مربوط به پایان فیلم “رضا چلچله” است. در عنوان اول ، شازریان که خط او شباهت زیادی به عنوان کارتونی طرح قصمی وند دارد (به عنوان سازنده عنوان) ، در عنوان آخر فیلمنامه صبحانه می نویسد (البته به درخواست بک): خدا به شما برکت دهد ، به زودی شما را می بینیم. ” با این حال قسمت دوم این فیلم هرگز ساخته نشد. اگرچه ساخته شده بود ، اما شازریان از قبل در موسیقی و آواز تبحر داشت و نیازی به مهارت و خوشنویسی فیلم نداشت.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا