اقتصادی

روایتی از عوارض جبران‌ناپذیر لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی/ عرضه 40 برند تقلبی در حوزه دخانیات

روایتی از عوارض جبران‌ناپذیر لوازم آرایشی قاچاق و تقلبی/ عرضه 40 برند تقلبی در حوزه دخانیات

دنیای 77/ گلستان معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و معاون ستاد ارزی گفت: قاچاق و لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی باعث بیماری های بسیاری شده است. وی گفت: حتی در برخی موارد استفاده از این وسایل منجر به نابینایی شده است.

عبدالله هندیانی روز سه شنبه 8 تیرماه در نشست خبری در شهرک صنعتی بندرگز به مناسبت دهه تولید و تجارت اظهار داشت:

وی با بیان اینکه اگر نظام خود را برای جلوگیری از قاچاق و تسهیل در روند تجارت قانونی ساماندهی نکنیم، همواره با مشکلات عدیده ای مواجه خواهیم بود، افزود: نظام تجارت گسترده بر اساس قانون مصوب ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از وظایف است. ، مقام معظم رهبری بر قاچاق کالا از ابتدا تا سطح عرضه تاکید فراوان داشتند و اجرای فرمایش حضرتعالی در دستور کار ما قرار دارد.

معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ستاد ارزی کشور اعلام کرده اند که سامانه جامع تجارت برقرار است و تمامی سامانه های کشور به این سامانه متصل خواهند شد. در 6 ماهه اول سال جاری این میزان به سطح قابل توجهی خواهد رسید.

وی گفت: بین کالاهای تقلبی و قاچاق تفاوت اساسی وجود دارد. کالایی قاچاق است که علیرغم داشتن برند اصلی به صورت غیرقانونی وارد شده و مشخص نیست که استانداردهای لازم برای حمل و نگهداری آن رعایت شده باشد و در مورد سوم محصولات پیشنهادی مورد سوء استفاده تقلبی یا برند دیگری قرار می گیرد.

نام و برند نشانه اصالت در پوشاک نیست/ ایران هفتمین مصرف کننده لوازم آرایشی در جهان است

وی تاکید کرد: امروزه پیدا کردن لنت خودرو برای مصرف کنندگان سخت است و مشخص نیست این کالای عرضه شده با برندهای مختلف اصل است یا غیر واقعی و متاسفانه امروز 40 برند تقلبی در حوزه دخانیات وجود دارد که به صورت قانونی وارد نمی شوند. ” باید برای عموم مردم شفاف سازی شود تا مشکلی برای سلامتی آنها پیش نیاید، اگرچه ما دخانیات را خوب و مفید نمی دانیم، اما مصرف کنندگان باید کانال مشخص و مطمئنی داشته باشند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: امروزه برندهای مختلف پوشاک وجود دارد و نام و نشان نشان دهنده اصالت پوشاک نیست، اما مصرف کنندگان بسته به برندی که عرضه می کنند، دستورالعمل هایی برای پوشاک نیز دارند. با اقدامات متقابل و مقابله، فضای مجازی را در دستور کار خود قرار داده ایم تا مردم بدانند آنچه در فضای مجازی تبلیغ می شود حیاتی نیست.

وی با اشاره به حوزه لوازم آرایشی یا هندی سلامت محور گفت: ایران رتبه هفتم جهان در لوازم آرایشی و رتبه دوم خاورمیانه را دارد و تقاضا برای لوازم آرایشی در کشور ما زیاد است و البته هر چیزی است. غیرقابل استفاده در بازار، استفاده یا قاچاق لوازم آرایشی تقلبی باعث مشکلات و ناراحتی های پوستی بسیاری می شود، بنابراین در مورد محصولات بهداشتی نظر ما این است که مردم با ارسال کد مورد نظر اصالت لوازم آرایشی را تایید کنند. تلفن همراه شما

وی گفت: متاسفانه قاچاق و لوازم آرایشی تقلبی باعث بروز بیماری های زیادی شده است. وی گفت: در برخی گزارش های ما مصرف کنندگان در اثر استفاده از لوازم آرایشی تقلبی یا قاچاق بینایی خود را از دست داده اند.

معاون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ما به هیچ وجه نمی خواهیم به اصناف حمله کنیم اما فروشندگان نیز مانند تولیدکنندگان باید درک کنند که اگر کالایی سلامت انسان را به خطر می اندازد باید از عرضه آن خودداری شود. مرکز فرماندهی. : همه محصولات مربوط به قاچاق نیست و بیشتر آنها در مرحله تقلبی هستند، اگر مردم اقلام تقلبی و قاچاق را خریداری نکنند برای متخلفان منطقه سودی نخواهد داشت.

هندیانی با بیان اینکه با ساماندهی کولبران می خواهیم کنترل و نظارت بر مرزها را بهبود ببخشیم، خاطرنشان کرد: سیستم تضمینی. برای 10 لوازم خانگی اصلی فعال است و افراد می توانند با موبایل خود اصالت کالا را بررسی کنند و پس از خرید هرکسی می تواند گارانتی آن را فعال کند و نیازی به آنلاین گارانتی نباشد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا