عمومی

رفت و برگشتی که کار اسکوچیچ را دشوار کرد

رفت و برگشتی که کار اسکوچیچ را دشوار کرد

واقعیت این است که در بازگشت به تیم ملی شرایط برای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران سخت تر شده و حالا با انتقادات و مخالفت های بیشتری مواجه است.

به گزارش دنیای 77 مربای مربا او نوشت: خیلی دیر شده، وقتی خیلی دیر شده، کار زیادی نمی توان کرد، اما حداقل می توان در فرصت باقی مانده، مشکلات را مدیریت کرد، موضوع نیمکت نشینی تیم ملی فوتبال ایران به یکی از حل نشده ترین مسائل تبدیل شده است. فوتبال ایران. اسکوچیچ چند بار بعد از این اتفاق اخراج شد و آن داستان های متناقض و تقسیم شده اوضاع را بدتر کرد اما بعد دوباره همه چیز خراب شد و دراگان اسکوچیچ دوباره سرمربی تیم ملی شد حالا اسکوچیچ است و کمتر از چهار ماه. اگر فکر کنیم که اسکوچیچ می تواند در این دوره چهار ماهه جادو کند اما امید زیادی به آن وجود دارد، او کار بسیار سختی دارد؛ سخت و پیچیده و البته بسیار حساس، چه چالش هایی پیش روی او قرار دارد؟

چالش اول: دوست بودن

اولین چالش اسکوچیچ این است که: تماس با بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران؛ به خصوص ستاره های اصلی مثل سردار آزمون، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و چند نفر دیگر. شانس اینجا با او نیست. اخیرا انتشار استوری های جنجالی مربوط به بازی های اینستاگرام و تایید اسکوچیچ شکاف عمیقی بین ستاره های تیم ملی ایجاد کرد. در واقع سردار آزمون و یک سری بازیکن دیگر در یک طرف ماجرا بودند و طارمی، جهانبخش و چند بازیکن دیگر طرف دیگر ماجرا. اگر به آن تقسیم و تفاوت نمی گویند پس چیست؟ با این حال اسکوچیچ در این لحظه حساس قبل از هر کاری باید با این مجموعه درگیری ها و اختلافات اخلاقی برخورد کند و سعی کند با همه ارتباط برقرار کند. بوی طولانی این تفاوت قبل از هر کس دیگری توجه اسکوچیچ را به خود جلب می کند و برای او و برنامه هایش خوب نیست.

چالش دوم: پیشبرد برنامه

کدوم برنامه؟ بازی تدارکاتی؟ تیم ملی فوتبال ایران در بین تیم های صعود کننده به جام جهانی از نظر آمادگی برای جام جهانی در بدترین وضعیت قرار دارد. روزهای میزبانی فیفا پشت سر هم در حالی رو به پایان است که بازی های تدارکاتی نیز در ماه های اخیر با شرایط عجیبی روبرو شده است. این مسابقات همیشه لغو می شد و برگزاری بازی دوستانه با الجزایر آخرین تلاش فدراسیون ها بود. اسکوچیچ به خوبی می داند که در این فرصت باقی مانده، تیم تحت هدایت او سهم بسیار کمی از بازی های دوستانه فوتبال جهان را به دست خواهد آورد. پس در بقیه زمان ها باید تلاش کرد تا به اصطلاح برنامه را در تیم ملی فوتبال ایران به بهترین شکل ممکن اجرا کرد. بزرگترین فرصت پیش رو، دیدار تدارکاتی با اروگوئه است.

چالش سوم: ارتباط با رسانه ها و مردم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران احتمالا منبع اصلی انتقادات سریع خواهد بود. بنابراین تنها کاری که اکنون می توان انجام داد جلوگیری از همه پیش بینی ها است. تیم ملی فوتبال ایران هم در رفتار و هم در نظم و انضباط باید برنامه و مدیریت کاملی در حاشیه و به خصوص در نتیجه گیری داشته باشد وگرنه به سرعت با هجمه و انتقاد کلی مواجه خواهد شد. اسکوچیچ باید استادی باشد که بلد باشد در چنین شرایط حساسی چگونه با رسانه ها و هواداران فوتبال ارتباط خوبی برقرار کند. واقعیت این است که بارها و بارها شرایط برای او در بازگشت به تیم ملی سخت تر می شود و حالا باید با انتقادات و مخالفت های بیشتری مواجه شود.

چالش چهارم: برای حمله به اسکاتلندی ها آماده شوید

درست است که اسکوچیچ تیم ملی را به سریع ترین صعود به جام جهانی تاریخ فوتبال ایران رساند، اما در چند وقت اخیر فردی معرفی شده که در حد تیم ملی نیست و باید جایگاهی به او داده می شد. به فرد دیگری. بازگشت به نیمکت تیم ملی برای او سخت شد. اگر او می رفت و شخص دیگری روی نیمکت جای او را می گرفت، اسکوچیچ کمتر مورد انتقاد قرار می گرفت و بیشتر مورد تحسین قرار می گرفت. فاصله انتقاد و تعریف در فوتبال ایران به اندازه موش کم است. انجام یک حرکت اشتباه یا نتیجه بد با تیم ملی یا اتفاق بد دیگری برای اسکوچیچ کافی است. همه چیز برای حمله همه جانبه اسکوچیچ آماده است. او روز بسیار سختی را پیش رو دارد. اصلاً در تاریخ فوتبال ایران کدام یک از سرمربیان ملی را می شناسید که این همه تحت فشار باشد؟»

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا