عمومی

رشد ۱۱.۳ درصدی مصرف برق در استان همدان – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

رشد ۱۱.۳ درصدی مصرف برق در استان همدان - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، شیرزاد جمشیدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم استفاده بهینه از انرژی در زمستان سال جاری و تابستان 1401 اظهار داشت: در فصل تابستان سال 1401 باید استفاده بهینه از انرژی به عمل آید.

وی افزود: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با در نظر گرفتن اقدامات انجام شده و با استفاده از تجربیات قبلی، نیروها را تقویت کرده و در جهت رفع موانع و بهبود نقاط قابل ارتقا گام بر می دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به برنامه ریزی وزارت نیرو برای نصب کنتورهای هوشمند با اولویت مشترکین پرمصرف گفت: .

وی با اشاره به بررسی میزان مصرف برق در استان از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه گفت: مصرف برق استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.9 درصد افزایش داشته است. این میزان به 11.3 درصد خواهد رسید.

جمشیدی با اشاره به بیشترین رشد در بخش کشاورزی و صنعت گفت: رشد ما در بخش تجاری و سایر مصارف 7.3 درصد است.

وی با بیان اینکه بیشترین کاهش هزینه ها در بخش روشنایی معابر 34.9 درصد بوده است، یادآور شد: 81.4 درصد خانوارهای استان همدان از نوع هزینه و 18.6 درصد مصرف کنندگان پر هزینه هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان می گوید: مشترکان رده بالا در ماه های غیر گرم ماهانه بیش از 200 کیلووات ساعت یعنی در ماه های گرم بیش از 300 کیلووات ساعت و در ماه های گرم بیش از 300 کیلووات ساعت در ماه مصرف می کنند. استفاده و کمتر – مدیریت و نظارت بر الگوهای استفاده برای ماندن در کلاس مشتریان کاربر.

وی گفت: در ماه های زمستان سال مصرف گاز به دلیل سرما افزایش یافته است و در صورت عدم کنترل مصرف گاز، تامین برق نیروگاه ها با مشکل مواجه می شود و تولید برق کاهش می یابد، از این رو بهترین و مقرون به صرفه ترین راه است. تغییر دهید.” و گاز.

جمشیدی با اشاره به اینکه در استان تیم هایی برای بازرسی از مراکز اداری و تجاری برای نظارت بر کنترل هزینه ها تشکیل شده است، یادآور شد: از ادارات و اصناف می خواهیم از توان غیرضروری خود برای جلوگیری از خاموشی های شبانه روزی در کنترل سرما استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از نور طبیعی روز، خاموش کردن لامپ های اضافی در منزل و محل کار، استفاده از لوازم خانگی شامل برچسب انرژی A، استفاده از لباس گرم و مناسب در زمستان و پرده های ضخیم برای جلوگیری از گرما. هوای آزاد شده از محیط می تواند در مصرف بهینه انرژی در فصل سرد بسیار موثر باشد.

دکمه بازگشت به بالا