استانی

رشد قابل توجه فعالیت کیفی و کمی دانشگاه ها در کیش

رشد قابل توجه فعالیت کیفی و کمی دانشگاه ها در کیش

گلمحسین مظفری از کیش: بر اساس اخبار آنلاین کیش ، کشورهای جهان امروز سعی در ایجاد ارتباط بین آموزش عالی و برنامه های توسعه خود دارند ، وی اظهار داشت: می توان گفت دانشگاه ها یکی از با ارزش ترین منابع جوامع هستند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: گسترش دانشگاه نه تنها نیروی انسانی مورد نیاز جامعه را تربیت می کند ، بلکه جامعه را قادر می سازد از نظر زیرساخت های فکری و فرهنگی از روش ها و فناوری های جدید بهره مند شود. زیرا آموزش عالی م effectiveثرترین راه برای سرمایه گذاری در منابع انسانی است.

وی با تأکید بر نقش آموزش عالی در اقتصادهای در حال توسعه مبتنی بر فناوری پیشرفته در کشورهای تازه صنعتی شده ، گفت: حرکت به سمت دانشگاه های بین المللی امروز و گسترش روابط علمی و بین المللی دانشگاه ها عضو انکارناپذیری در پیشرفت و ارتقا scientific علمی نیست. کیفیت آموزش عالی همچنین منجر به توجه به فرهنگ و رفتار اجتماعی ملت ها در عرصه جهانی به عنوان بازیگران فعال و مثبت می شود.

گلمحسین مظفری گفت: بین المللی سازی آموزش عالی و توسعه این مهم در دستور کار قرار گرفته و سیاست های خاص این منطقه آزاد و تلاش ها و پشتیبانی مورد نیاز برای افزایش ترافیک و ارتباطات اساتید ، دانشجویان و محققان منطقه متمرکز شده است.

وی گفت: ایجاد زمینه ای برای تقویت قدرت علمی مردم بومی منطقه و همچنین شعب بین المللی دانشگاه های برجسته داخلی و همچنین دانشگاه های خارجی منجر به گسترش آموزش عالی در منطقه آزاد خواهد شد. در جذب دانشجویان خارجی و تقویت فعالیتهای تحقیقاتی در مناطق موثر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تمرکز بر جذب دانشجویان خارجی و توسعه همکاری های علمی و پژوهشی بین المللی با کشورهای آسیایی ، زمینه همکاری دو جانبه و استفاده از قابلیت های موجود را ایجاد می کند و می گوید: این یکی از موضوعات کلیدی مورد توجه در سال های اخیر است. انجام شده.

وی افزود: کشورهای همسایه و خلیج فارس به دلیل همجواری جغرافیایی و ایجاد خطوط پروازی ، به رغم کوچک بودن جزیره کیش ، امکانات اقامتی ، فرودگاهی و بندری بسیار مطلوب ، می توانند به راحتی از فرصت های تحصیلات عالی در این منطقه آزاد بهره مند شوند. مراکز خرید و بیمارستان های تخصصی و فوق تخصصی وجود دارد که می تواند اقامت دانشجویان در جزیره را برای علاقه مندان به تحصیل در کیش برای دانشجویان خوشایند کند.

گلمحسین مظفری تأکید کرد: منطقه آزاد با توجه به رویکردهای مختلف آموزش عالی در مقایسه با سرزمین اصلی ، از این رو موقعیت جغرافیایی کیش و وجود خدمات فنی و مهندسی تمرکز ویژه ای در تأمین زمینه های مورد نیاز برای فعالیت های اصلی هر منطقه دارد. و می تواند یک رشته گسترده تر مربوط به حمل و نقل دریایی و مطالعات مربوط به تحقیقات در منطقه را فراهم کند ، که در نهایت دانش و مهارت و نیروی ماهر جوانان را ارتقا می دهد. این کیش را گرفت و باعث رونق اقتصادی جزیره شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مناطق آزاد به دلیل قوانین ساده و ویژه ای که دارند ، بستر مناسبی برای آموزش دانشجویان در رشته های خاص مورد نیاز در همان منطقه و نیروهای متخصص است.

وی خواستار افتتاح مرکز نوآوری کیش برای ساختن شهر دانش و اجرای مفهوم اکوسیستم های نوآورانه به عنوان یکی از موضوعات ماه مه در این منطقه آزاد شد و گفت:

گلمحسین مظفری گفت: “مفهوم اکوسیستم نوآورانه علم یک اکوسیستم کامل است و مرکز نوآوری کیش نوعی قطب است که می تواند اعضای این اکوسیستم را با دانشگاه ها ، سرمایه گذاران و م institutionsسسات مالی برای دستیابی به اهداف نوآورانه کیش متصل کند.” . به عبارت دیگر ، سازمان منطقه آزاد کیش سازمان ها و سازمان های پیشرو ، دانش بنیان ، خلاق و فعال در زمینه فناوری های جدید در جهانگردی ، فناوری دریایی ، هتل ، حمل و نقل هوشمند ، بهداشت و مدیریت پسماند ، از جمله محور مهم در جزیره کیش و سرمایه گذاران علاقه مند به منطقه در تلاشند تا از توان مالی خود استفاده کنند. در این روند حضور گسترده اساتید و فعالیتهای شعب بین المللی دانشگاهها از جایگاه بسیار مهمی برای تقویت قدرت علمی جزیره کیش برخوردار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین جذب سرمایه گذاری در بخشهای مختلف را یکی از راههای توسعه منطقه آزاد معرفی کرد و افزود: جزیره کیش به دلیل موقعیت جغرافیایی ، تسهیلات سرمایه گذاری و معافیت های تعرفه ای برای فعالان اقتصادی داخلی و خارجی. استفاده بهینه از قابلیت های بورس اوراق بهادار کیش و فرابورس به عنوان وسیله ای برای تأمین مالی بنگاه های اقتصادی و ایجاد زیرساخت پرداخت دیجیتال ایمن در جزیره کیش برای تسهیل تجارت و معاملات در بورس بین المللی سهام کیش ، پتانسیل فعالیت اقتصادی ، امری ایمن محسوب می شود. و امکان تجارت شرکت ها و شرکت های داخلی و خارجی را فراهم می کند.

وی با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری جهان اظهار داشت: در صنعت گردشگری فعلی که در حال حاضر سومین صنعت سودآور جهان است ، جزیره کیش حرکتی سریع و موفق را انجام داده و با زیرساخت ها و امکانات لازم فرودگاه و بندر مقصد گردشگری ایران است. محل اقامت بهتر ، طبیعت زیبا و آب و هوای دلپذیر مقصد خوبی برای میزبان مناسب گردشگران خارجی و داخلی است ، منطقه ای آزاد که در آن گردشگران خارجی می توانند از مزایای سفر بدون ویزا بهره مند شوند.

مظفری با اشاره به گردشگری سلامت ، اکوتوریسم ، گردشگری علمی و ورزشی گفت: زیرساخت های مورد نیاز هر بخش به خوبی در جزیره کیش فراهم شده و در حال توسعه است.

وی با بیان اینکه کیش میزبان سالانه پذیرش یک میلیون و هشت میلیون گردشگر داخلی و خارجی است و در منطقه استراتژیک خلیج فارس واقع شده است ، بازار بزرگی برای سرمایه گذاری در گردشگری است ، افزود: پتانسیل این بازار عظیم در سال های اخیر سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کرده است. ، پروژه های بزرگ گردشگری با سرمایه گذاری کلان داخلی-خارجی در جزیره کیش در حال اجرا هستند.

گللامحسین مظفری ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان گفت: امیدوارم با این دیپلماسی علمی ، نشست-نشست شعبات و مراکز مشترک دانشگاهی و تحقیقات مشترک ایجاد شود و گسترش روابط در منطقه از طریق توسعه علمی و همکاری های علمی بین المللی در آینده انجام شود. خواهد بود. ” شکل دادن.

داروش سلیمی ، مدیرکل سازمان منطقه آزاد کیش ، دکتر کوکا شنگلیا ، رئیس انجمن دانشگاه ها ، جرارد ریسینگر ، دبیرکل انجمن دانشگاه ها و دکتر سالمر ، معاون وزیر امور بین الملل. بزرگان برجسته ایرانی و غیرایرانی و روسای پردیس های دانشگاه کیش در این وبینار شرکت کردند.

در این وبینار کلیه روسای دانشگاه در مورد سوابق دانشگاه ، فعالیتهای علمی و آموزشی همایشها و سمینارها ، تعداد دانشجویان در مراکز مختلف و تعداد رشته های ارائه شده در این مراکز و همچنین تسهیلاتی که برای پذیرش دانشجویان بومی در نظر گرفته شده است ، صحبت می کنند. امور خارجی ، تعامل بین المللی و همکاری بین دانشگاه ها برخی از موضوعاتی بود که در این وبینار مطرح شد.

46

دکمه بازگشت به بالا