اقتصادی

راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار در تمام استان‌ها تا پایان آنلاین/شرکت‌ها ۳ هفته بورسی می‌شوند

راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب‌وکار در تمام استان‌ها تا پایان آنلاین/شرکت‌ها ۳ هفته بورسی می‌شوند

وزیر امور اقتصادی و دارایی از راه‌اندازی سامانه پنجره الکترونیکی برای شروع کار تا اکتبر امسال خبر داد و گفت: “ما آماده آن هستیم که طبق قول اتاق بازرگانی ، صنعت ، معدن و کشاورزی ، پنجره را تا پایان ماه اکتبر باز کنیم.” واحدهای بدنی را در تمام استانهای کشور روشن کنید. همچنین با اقدامات انجام شده ، در صورت تکمیل اسناد یک شرکت ، شرکت ها در مدت 3 هفته در بورس اوراق بهادار قرار می گیرند.

به گزارش دنیای 77 ، فرهاد دژپاسند در مراسم افتتاحیه پنجره بدنی برای شروع کار در چهار مرکز استان در آذربایجان شرقی ، اصفهان ، خراسان رضوی و فارس اظهار داشت: یکی از الزامات افزایش سرمایه گذاری این است که سرمایه گذار نگران عدم همکاری احتمالی قوه مجریه باشد

وی افزود: وقتی سرمایه گذاران تصمیم به سرمایه گذاری می گیرند ، وی نباید نگران همکاری مدیران کشور باشد و باید اطمینان حاصل کند که آنها از حمایت وی حمایت نمی کنند و مهمتر از همه ، او را پشت سر نگذارند. “”

زمان صدور پروانه کسب و کار را به 18 روز کاهش دهید

دپسند گفت: “خوشبختانه ما تجربه كاملاً موفقیت آمیزی در كاهش مدت زمان لازم برای صدور مجوز كسب و كار در سال گذشته داشته ایم.” از 58 روز به 8 روز و در سطح ملی از 100 روز به 18 روز کاهش می یابد که جهشی مهم است و مهارت های ایجاد شده در این منطقه را نشان می دهد.

وی ادامه داد: البته باید در ادامه این بحث تأمین اعتبار ، هزینه و فرایندها در نظر گرفته شود و در این صورت ما به سمت ساده سازی فرآیندها و متنوع سازی روشها و منابع تأمین مالی حرکت می کنیم.

به گفته وزیر اقتصاد ، برای تأمین مالی رشد جهش اقتصادی اقتصاد ، حدود یک هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم و این بودجه باید از منابع مختلف تأمین شود. خوشبختانه بازار سرمایه در این زمینه با اقدامات انجام شده برخورد خوبی حاصل شده و باید تلاش شود تا عمق و ثبات آن افزایش یابد.

رقابت سازمانهای بورس کالا

وی افزود: در جلسه اخیر هیئت مدیره فرضیه ما ایجاد بخش های رقابتی سازمان های مرتبط با بازار سرمایه در زمینه بازار سرمایه تصویب شده است.

دپند با اشاره به جایگاه سیستم بانکی کشور از نظر تأمین اعتبار ، گفت: این امر از فضا گسترش یافته و از آن برای ارائه منافع بیشتر به بخش خصوصی استفاده می شود. علاوه بر افزایش تولید در کشور ، ترویج امور مالی و سرمایه گذاری از زوایای مختلف برای توسعه جایگاه ما در اقتصاد جهانی مهم است.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به شروع کار ، همزمان دو کار موازی انجام می دهیم که یکی از آنها افتتاح واحدهای فیزیکی برای مجوز مشاغل است ، گفت: و براساس کشاورزی ایران ، تأمین فضای فیزیکی ، ما را انجام خواهیم داد. آماده روشن کردن یک پنجره واحد فیزیکی برای.

سیستم الکترونیکی تک پنجره ای اواخر ماه اکتبر راه اندازی می شود

دپسند همچنین از راه اندازی یک تجارت الکترونیکی تک پنجره تا اکتبر سال جاری خبر داد و گفت: “ممکن است احساس شود که نیازی به پنجره فیزیکی با سیستم صدور مجوز الکترونیکی نیست ، اما تجربه در سایر کشورها از جمله چین و ترکیه نشان داده است که هر دو مورد نیاز هستند. بخش های دولتی و خصوصی باید با توجه به توانمندی ها ، قابلیت ها و مزیت های مقایسه ای کشور ، موقعیت ایران را در اقتصاد جهانی و رفاه اقتصادی – اجتماعی آن با سرمایه گذاری داخلی بیشتر و جذب سرمایه گذاری خارجی در نظر بگیرند.

وزیر اقتصاد در پایان سخنان خود با بیان اینکه شرکت ها زمان ورود به بازار را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند ، اعلام کرد: در حال حاضر یک اتاق بازرگانی با تدابیر و هماهنگی با آژانس های دولتی و سازمان ثبت اسناد قانونی وجود دارد. ، سازمان صنعت ، معدن و کشاورزی و سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در صورت تکمیل مدارک مربوط به هر شرکتی ، شرکت ها ظرف 3 هفته در بورس کالا پذیرش می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا