استانیعمومی

راهنمای خرید نرده شیشه ای تراس و پارتیشن شیشه ای ریلی

نرده شیشه ای تراس و پارتیشن شیشه ای ریلی دو محصول از سازه‌های شیشه ای مدرن هستند که در طراحی ساختمان‌های امروزی کاربرد زیادی دارند. به خصوص نرده شیشه ای که اجرای آن در تراس، بالکن، روف گاردن ساختمان‌ها و هم‌چنین پله‌های موجود در سالن‌های پذیرایی و نشیمن منازل و حتی دیواره‌ی استخرها طرفداران بسیاری دارد. اگر مایل به تغییر دکوراسیون منزل، محیط کار یا فروشگاه خود هستید و به طراحی‌های مدرن امروزی علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا شما را با این سازه‌های جذاب آشنا کنیم.

راهنمای خرید نرده شیشه ای تراس و پارتیشن شیشه ای ریلی

نرده شیشه ای تراس

نرده شیشه ای تراس به عنوان یک وسیله‌ی حفاظتی در تراس ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری نصب می شود. همان‌گونه که می‌دانید، نرده‌هایی که در گذشته بر روی تراس یا بالکن‌ها نصب می‌شد، از جنس سنگ، بتن، آهن یا چوب بود. ولی امروزه نرده های شیشه ای به دلیل زیبایی و استحکامی که دارند، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. متریال اصلی در ساخت و اجرای نرده‌های شیشه ای شیشه سکوریت یا لمینت است. این دو نوع شیشه بر خلاف شیشه‌های معمولی به دلیل مقاومت در برابر ضربه، فشار و آسیب ایمنی و کارایی بسیار بالایی را برای ساکنین ساختمان‌ها فراهم می‌کنند. به علاوه نرده شیشه ای بالکن علاوه بر ایمنی و حفاظت، قابلیت نمایش نمای بیرون بدون هیچ مانعی را فراهم می‌کند و دید یکدستی به کاربران ارائه می‌دهد. هم‌چنین امکان ورود نور طبیعی را به صورت کامل به داخل ساختمان فراهم می‌کند که برای بسیاری از ساکنین ساختمان‌ها این مزایا اهمیت زیادی دارد.

متریال شیشه به خصوص شیشه سکوریت و لمینت، علاوه بر ویژگی‌هایی که به آن اشاره کردیم، دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت، رطوبت و شرایط آب و هوایی خارج از ساختمان نیز هست. بنابراین پس از نصب نرده شیشه ای تراس، ساکنین هیچ‌گونه نگرانی در مورد بروز آسیب به شیشه‌ها در اثر تغییرات دمایی و تابش نور مستقیم خورشید نخواهند داشت.

برای نصب نرده شیشه ای بالکن یا تراس در ساختمان خود، لازم است به این نکته توجه کنید که انواع مختلفی از این نوع حفاظ در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. به عنوان مثال مدل‌های دارای پایه‌های دفنی توکار و یا اکسپوز به دلیل یکپارچگی پنل‌های شیشه‌ای و عدم وجود هیچ‌گونه مانعی در مقابل دید ساکنین برای تماشای منظره‌ی بیرون، طرفداران بسیاری در میان انواع مختلف این نرده‌های شیشه ای دارد.

راهنمای خرید نرده شیشه ای تراس و پارتیشن شیشه ای ریلی

پارتیشن شیشه ای ریلی

به طور کلی پارتیشن‌های شیشه ای در انواع مختلف تولید و عرضه می‌شود که هر مدل از ویژگی‌ها و کاربردهای متفاوتی برخوردار است. پارتیشن شیشه ای ریلی یکی از این پارتیشن‌ها است که علاوه بر ارائه‌ی مزایای مشترک میان همه‌ی پارتیشن‌های شیشه ای شامل ایجاد فضایی مدرن و مینیمال، امکان تفکیک فضا به بهینه‌ترین روش، امکان بهره‌مندی از نور طبیعی و عایق رطوبت و حرارت و هم‌چنین جلوگیری از ورود سر و صدای بیرون به داخل و بسیاری مزایای دیگر، از ویژگی‌های متفاوتی نیز برخوردار است.

پارتیشن شیشه ای ریلی در واقع مشابه دیگر انواع پارتیشن‌های شیشه ای است. با این تفاوت که درب این سازه دارای ریل بوده و به صورت ریلی/کشویی باز و بسته می‌شود. این ویژگی به دلیل راحتی و رفاهی که برای کاربران فراهم می‌کند، آن را به یکی از مدل‌های پرفروش پارتیشن شیشه ای به خصوص در ادارات و شرکت‌ها تبدیل کرده است. البته این محصول برای فضاهای مسکونی نیز بسیار پرکاربرد است که به عنوان مثال می‌توان به پارتیشن ریلی شیشه ای برای حمام و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

در اجرای این نوع پارتیشن، از سیستم رولینگ استفاده شده و به دلیل داشتن ضخامت ۱۰ میلی‌متری، علاوه بر ظرافت و زیبایی، استحکام و مقاومت بالایی نیز دارد.

راهنمای خرید نرده شیشه ای تراس و پارتیشن شیشه ای ریلی

پارتيشن شيشه اي

پارتیشن‌ شیشه‌ای یک نوع دیوار شیشه‌ای است که در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان‌ها کاربرد دارد و با هدف جداسازی، بستن و مشخص کردن حد و مرز فضاهای مورد نظر نصب و اجرا می‌شود. چند سالی است که پارتیشن شیشه‌ای به دلیل طراحی زیبا، به یکی از پرکاربردترین انواع پارتیشن‌ها در مقایسه با متریال قدیمی یعنی فلز، چوب، سنگ، آجر و غیره تبدیل شده است.

پارتیشن شیشه ای علاوه بر زیبایی در محیط، ورود نور به داخل فضا و تامین روشنایی مطلوب را امکان‌پذیر ساخته و به طراحان دکوراسیون داخلی اجازه‌ی تقسیم‌بندی محیط بدون محدود کردن محل و میزان انتقال نور را می‌دهد. به علاوه با نصب این پارتیشن‌ها در شرکت‌ها و فضاهای کاری، دید بیشتری برای کارکنان و مدیران به منظور حفظ ارتباط و انتقال وظایف ایجاد می‌شود. در عین حال می‌توان در زمان مورد نیاز از شیشه‌های دوجداره دارای قابلیت عایق صدا برای تامین سکوت و آرامش لازم استفاده کرد یا با استفاده از کرکره‌ها و شیشه‌های مات شونده به ایجاد فضای خصوصی موقت اقدام نمود.

هم‌چنین در منازل می‌توان متناسب با رنگ‌های به کار رفته در طراحی دکوراسیون از انواع شیشه‌های رنگی در این پارتیشن‌ها استفاده کرد یا از شیشه‌های مات و طرح‌دار برای فضاهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی بهره گرفت.

بنابراین اگر مایل به نصب نرده شیشه ای تراس یا پارتیشن شیشه ای در ساختمان خود هستید، لازم است با در نظر گرفتن کاربری فضای مورد نظر نسبت به انتخاب نوع مناسب پارتیشن از میان مدل‌های دوجداره، تک جداره، شیشه رنگی، شیشه مات، شیشه مات شونده، کرکره دار، فریم دار، فریم لس، پارتیشن شیشه ای ریلی و دیگر مدل‌های متنوع موجود در بازار اقدام کنید. البته لازم است مواردی مانند قیمت اجرای پارتیشن شیشه ای را با تعیین نوع پارتیشن، جنس و ضخامت شیشه‌های مورد نظر، جنس و کیفیت اتصالات لازم، متراژ فضا و سایر ویژگی‌های ضروری تخمین بزنید و بودجه‌ی خود را با آن تنظیم نمایید.

دکمه بازگشت به بالا