حوادث و رویداد

راستی از ماجرای عنابستانی و مامور راهور چه خبر؟

عابد اکبری ، سرباز مسئول پلیس راهور ، ادعا کرد که وی حدود دو ماه بعد توسط علی اصغر عنبستانی ، نماینده سبزبا ، کشته شد.

به گزارش دنیای 77 ، چند روز از فوریه 1999 می گذرد ، زمانی که ادعای سرباز راهور به بیانیه ای در صحنه سیاسی تبدیل شد و مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت. عابد اکبری ، 22 ساله ، ادعا کرد که علی اصغر عنبستانی ، نماینده پارلمان Subzever ، توسط یک توطئه گر به صورت او سیلی خورده بود زیرا اجازه نمی داد ماشین وی از یک خط ویژه عبور کند. این ادعا در ویدئوی منتشر شده توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تهران چندان تأیید نشد ، اما چندین شاهد عینی در آنجا بودند.

پس از انتشار فیلم نظرات راهور ساینیک ، بسیاری از کاربران و مسئولان واکنش منفی نشان دادند و این رفتار را از نماینده مجلس درخواست کردند.

انکار و شکایت یا عذرخواهی از سرباز و تشکر؟

اولین واکنش نماینده سبزبار به ادعای پلیس راهو توئیت بود. توییتی که با هشتگ “شهید بهشتی” منتشر شده است. آنابستانی ماجرا را با نقل بخشی از آیه ای در قرآن روایت می کند: “م toمن در برابر من وظیفه دارد و محافظ در برابر خدا!”

تشدید تهاجمی نماینده مجلس وی را ترغیب به صدور بیانیه کرد. بیانیه ای که این نماینده در هنگام ارائه جزئیات حادثه ، به شدت سیلی زدن به سرباز وظیفه را انکار کرد. این منکر وجود هیچگونه تماس جسمی غیرقابل انکاری نبود و گفت که “من فقط سرباز را هل دادم و اساساً سیلی به صورتش نبود!”

علی اصغر انسستانی نماینده سبزبار در مجلس یازدهم است

علی اصغر انسستانی نماینده سبزبار در مجلس یازدهم است

آناباستانی قبل از صدور بیانیه ادعا کرد که از ماشین پیاده نشده است. این ادعا در بیانیه جدید توسط نماینده فرعی “دروغ محض” خوانده شد. در این بیانیه آمده است: “ظاهراً اخباری دریافت کردم مبنی بر اینکه من اصلاً از ماشین پیاده نشده ام. من در مورد چنین موضوعی چیزی نگفته ام.”

در بیانیه ای که توسط نماینده سبزبار صادر شد نیز از سربازان راهور انتقاد شد. انتقادات باید در کمتر از یک روز از سرباز تشکر کرده و از مردم ایران عذرخواهی کرده باشد. آنابستانی از کسی که وی را مسئول اغتشاشات خیابانی دانست و او را به قانون شکنی متهم کرد ، تشکر کرد. خبرنگار سبزه از ایرانی ها به دلیل “احساسات صدمه دیده” عذرخواهی کرد و گفت: “این ممکن است برای هر کسی که از این توهین عصبانی است رخ دهد.” ما همه انسانیم. در برابر تحقیر می توانیم اشتباه کنیم. اما من به همان اندازه که اشتباه می کردم باید کنترل و عصبانیت بیشتری داشته باشم.

نیروی پلیس NJA با عدم وجود چه کرده است؟

می توان گفت اولین قدم نیروی پلیس جمهوری اسلامی ایران حمایت رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از بتن بود. فرمانده ناجا گفت این معنی با آنچه علی اصغر عنبستانی گفته بود متفاوت است. در گام بعدی ، ناجا فیلمی از صحنه درگیری را منتشر کرد که واکنش عمومی نسبت به نماینده را تشدید کرد. سرانجام ، آناواسطانی ویدیویی را منتشر کرد و در آن از “هر کاری که کرده یا نکرده” عذرخواهی می کند. با انتشار این فیلم ، میزان اظهارات بعدی مقامات کمی کاهش یافت و قول داده شد که پرونده در دادگاه پیگیری شود.

آخرین پیگیری های دنیای 77 نشان می دهد که ادعاهای مطرح شده علیه نماینده همچنان معتبر است. سردار سید کمال هادیانفر ، مرکز پلیس راهو ناجا وی در مصاحبه با دنیای 77 گفت: در حال حاضر موضوع توسط مقامات قضایی در حال پیگیری است. او یک بار دعوت شد و موضوع در آنجا مطرح شد. جلسات بیشتری برگزار خواهد شد و ما منتظر اقدامات قانونی هستیم.

سردار حسین جلفگری ، وزیر کشور وی در مصاحبه با دنیای 77 نیز گفت: این مسئله ای بین پلیس ، مجلس و قوه قضائیه است. ما همچنین در جلسه موضوع را مطرح کردیم و با توجه به اینکه قوه قضائیه ، مجلس و ناجا موضوع را پیگیری می کردند ، ما در وزارت امور داخلی دیگر به طور جداگانه درگیر این موضوع نبودیم.

در تاریخ 15 مارس ، روزنامه همدلی مقاله ای منتشر کرد و مدعی شد که عابد اکبری افسر پلیس برای شستن لباس به پلیس منتقل شده است. این روزنامه به نقل از یک منبع آگاه نوشت: سرباز اکبری از واحد عملیاتی پلیس راهنمایی و رانندگی ، جایی که مسئول کنترل ترافیک در یک خط ویژه بود ، جدا شد و به راه انداز راهور ، مقر سازمان منتقل شد. “این موضوع کمی عجیب به نظر می رسد و باید این س beال مطرح شود که چرا باید اکنون به سربازی که قانون را به درستی اجرا کرده است شستشو داده شود؟”

با این حال ، روز بعد این انتقال توسط رئیس پلیس پایتخت تکذیب شد. سردار حسین رحیمی گفت: این سرباز عضو نیروی عملیاتی پلیس راهو است و در همان بخش نیز فعال است و اخبار منتشر شده درباره انتقال وی شایعه است. وی در پاسخ به س ISال دنیای 77 در مورد آخرین وضعیت پرونده و ادعاهای مطرح شده علیه آنابستانی گفت: راه ما مسیر قانون است و ما ادعاهای خود را رسما اعلام کردیم. علاوه بر دادگستری ، ما نامه هایی نیز به پارلمان ارسال کرده ایم و فیلم و تخلفات آن را ارسال کرده ایم و شکایت های خود را از طریق مجاری قانونی ادامه خواهیم داد.

واقعه دیگری که توسط پلیس راهور شایعه شد این بود که معاونین اجازه داشتند در یک خط ویژه حرکت کنند ، آن را دیدند که بعدا در آنجا نیز تکذیب شد. . این خبر مربوط به سال 2013 است ، زمانی که درخواستی ارائه شده و اقدامی انجام نشده است ، در حال حاضر هیچ درخواستی وجود ندارد و هیچ مجوزی صادر نشده است.

مجلس چگونه با آنابستانی برخورد کرد؟

در نخستین ساعات انعکاس رسانه ای نماینده سبزبار ، شانزده نماینده در صفحه رسمی خود در توییتر نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. حمایت و محکومیت نمایندگان! هم حمله و هم دفاع مفهومی. از علی اصغر ، نماینده ایسپاریا گرفته تا خجالت او در پارلمان ، یکی دیگر از نمایندگان منطقه تحت سلطه ، که معتقد بود آنابستانی پیشرفته ترین نماینده مجلس در مجلس یازدهم است و مورد حمله رسانه های گسترده و قابل توجه قرار گرفت. از طرف نماینده شیراز ، وی معتقد بود كه تا زمان سید مصطفی میرسلیم ، شبستان اعتبار و امید مجلس را تضعیف كرده است ، وی نوشت: «بنظر می رسد كه شبكه بدبختی باشد. “افراد پشت آن نباید پارلمان را بدنام کنند.”

محمد بیکر کلیباف همچنین در صفحه رسمی خود در توئیتر تأکید کرد که به محض اطلاع از حادثه اخیر ، دستور تحقیق در مورد وضعیت را صادر کرده و در صورت بروز هرگونه تخلف ، هیئت نظارت موضوع را بررسی کرده و اقدامات قانونی را انجام می دهد.

حدود یک هفته پس از این حادثه ، سخنگوی هیئت رئیسه در پارلمان گفت این پرونده توسط نماینده ای از فرمانبردار فرستاده شده به هیئت مدیره برای نظارت بر رفتار نمایندگان بررسی خواهد شد. در همین حال ، موسی گاجانفرآبادی ، سخنگوی معاون نظارت بر رفتار ، اظهار داشت که از ارجاع پرونده به هیئت مدیره بی اطلاع است زیرا پس از تشکیل پرونده در جلسه هیئت مدیره شرکت خواهد کرد.

با اختلاف یک روز و دوازدهم بهمن ، حسینعلی حاجی دلیگانی ، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس ، در سخنرانی به دستور خود از پلیس جمهوری اسلامی ایران عذرخواهی کرد.

حاجی دلیگانی گفت: نماینده ای که به خودش سیلی زد و به دشمنان دولت و مجلس سیلی زد ، من به پلیس هشدار داده ام که یاد بگیرد از این نماینده عذرخواهی کند و در هنگام اجرای قانون از قانون مأموران خود تخطی نکند. تجاوز برای نظام اسلامی و قانون مردم اهمیتی ندارد ، بنابراین نیروی پلیس باید در مجلس بابت ادبیات افسر راهنمایی و رانندگی عذرخواهی کند. عذرخواهی بیشتر ناجا باید مربوط به فعالیتهای غیرقانونی یک مقام ناجا باشد که اخیراً به دنبال شکسته شدن عاملان آن بوده است. “من امیدوارم که رسانه ها و دادگاه ها در آینده نزدیک در برابر همه متخلفان و ستمگران ایستادگی کنند و اجازه ندهند که تخلفات به امری عادی تبدیل شود.”

آخرین دیدار دنیای 77 با علی اصغر عنبستانی ، نماینده مجلس از سبزبار ، در ماه مارس بود. یک مصاحبه کوتاه که به طور جداگانه در وب سایت دنیای 77 منتشر نشده است. آنابستانی در پاسخ به سوالی درباره نتیجه پرونده خود در معاونان هیئت نظارت و دادستانی گفت: وی علاقه ای به صحبت در این باره ندارد. در همین حال ، نماینده مردم Subzever گفت: زمان همه چیز را تعیین می کند. داستان به خوبی فضای رسانه ای نبود. من از این توهین به پلیس و آن سرباز شکایت کردم و پرونده در یک دادگاه نظامی در حال رسیدگی است. پرونده نیروی پلیس علیه من نیز در دادگاه کارمندان دولت در حال رسیدگی است. معاون نظارت بر رفتار نیز در حال کار بر روی آن است. تا آنجا که من می دانم ، نیروی پلیس حاضر به پاسخگویی در پارلمان نیست ، اما هیئت نظارت دارای یک رئیس ، یک معاون و یک سخنگو است. می توانید از آنها در مورد پرونده های من سال کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا