عمومی

دکتر شاخت وارد می‌شود – دنیای 77

دکتر شاخت وارد می‌شود - دنیای 77

اولین فعالیت مهم اقتصادی بین ایران و آلمان در سال 1314 در تهران انجام شد. با بازدید شاختار تأسیس شد. جایی که یک توافقنامه تجاری بین دو کشور به امضا رسیده است که براساس آن ، ایران در ازای صادرات مواد اولیه از آلمان دانش فن آوری ، مهندسی و تجهیزات را وارد می کند.

به گزارش دنیای 77 ، این مجله ساکنان شهرستان وی نوشت: “وقتی هیتلر در آرزوی احیای امپراتوری آلمان از ویرانه های جنگ جهانی اول ، که وی را رضا سوم نامید ، رضا شاه برنامه توسعه اقتدارگرایی و بازسازی ایران باستان را با عجله روبرو کرد. در همین زمان ، ایران به دلیل خوب بودن پروژه های ساختمانی آلمان و برخی مهارت های فنی از حافظه خوبی برخوردار بود ، البته تبلیغات قومی که آلمانی ها انجام می دادند نژاد آریایی ایران و آلمان در مجاورت رواج داشت ، بی اثر نبود.

تجربیات تاریخی و تاریخی ایرانیان و آلمانی ها در زمینه اقتصادی نیز به سود متقابل درآمد؛ از آنجایی که هیچ گزارشی از معاملات تجاری یک طرفه و امتیازات اقتصادی بین ایران و روسیه و انگلیس گزارش نشده است ، این دلیل تمایل هر دو طرف برای ادامه مبادلات اقتصادی و به تبع آن سیاسی بود. در همان سالها به شرکت آلمانی Junkers حق حمل ایمیل از طریق ایران داده شد.

پیمانکاران آلمانی برای ساخت قسمت هایی از راه آهن ایران در شمال این کشور مشغول یک پروژه بزرگ بودند. از طرف دیگر ، در سال 1930 ، مدیریت بانک ملی ایران به کارشناسان آلمانی واگذار شد ، البته با اختلاس مدیر آلمانی این بانک و به همین دلیل او به زندان افتاد. علاوه بر این موارد ، ساختمانهای جدید قلعه تهران به مهندسان آلمانی تحویل داده شد. اولین فعالیت مهم اقتصادی بین ایران و آلمان در سال 1314 در تهران انجام شد. با بازدید شاختار تأسیس شد. جایی که یک توافقنامه تجاری بین دو کشور به امضا رسیده است که براساس آن ، ایران در ازای صادرات مواد اولیه از آلمان دانش فن آوری ، مهندسی و تجهیزات را وارد می کند. از آنجا که حجم مبادلات اقتصادی بین ایران و آلمان به پنج برابر افزایش یافت ، خط حمل و نقل مستقیم بین هامبورگ و خرمشهر برقرار شد و دستور کار مستقیم از لوفت هانزا تذران به برلین در دستور کار آن قرار گرفت.

قبل از اشغال ایران در سپتامبر 1941 ، آلمانی ها بزرگترین شریک تجاری ایران بودند و این فضای روحی و سیاسی ایران را تحت الشعاع قرار می داد. به نوعی آلمان توسط تازه تحصیل کرده ها به عنوان موضوعی مهم ارتقا یافته است. این مورد نگرانی انگلیس ها قبل از شروع جنگ جهانی دوم بود ، هنگامی که با پیمان دوستی اتحاد جماهیر شوروی و آلمان ، انگلیس عملاً در ایران تنها بود و در برابر انبساط گرایی آلمان موضع خوبی نگرفت. این موضوع کم و بیش در رسانه ها منعکس شد.
پس از توسعه روابط اقتصادی ایران و آلمان ، اتاق بازرگانی ایران و آلمان نیز تشکیل شد و انتشار فعال داشت. “در پنجمین شماره از این انتشار که در آغاز جنگ جهانی دوم منتشر شد ، نویسنده مقاله از موضع بالایی به سیاستهای اقتصادی انگلیس حمله کرد و آنها را به ضرر امنیت اقتصادی جهانی خواند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا