عمومی

دولت ترکیب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال را مشخص کرد

دولت ترکیب کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال را مشخص کرد

به گزارش منابع دنیای 77،
به گزارش ایرنا، در جلسه امروز هیئت دولت به ریاست ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، اعضای دولت کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال را متشکل از وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون تشکیل دادند. ، کار و رفاه اجتماعی. و معاون دفاعی و معاونت نیروهای مسلح، علمی و فناوری و رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران.

برای توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال، رفع موانع و تسریع در شکل گیری اکوسیستم اقتصاد دیجیتال در کشور، حمایت از بستر دیجیتال و کسب و کار و فناوری پایه در کشور، بسترسازی برای توسعه اشتغال فناوری های پایه در کشور، رفع. از جمله وظایف این کارگروه، توسعه موانع پلتفرم ایران در سطح بین المللی و توسعه مهارت های الزام آور در اقتصاد دیجیتال است.

همچنین بر اساس اصل 127 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اختیارات رئیس جمهور و هیئت وزیران به عنوان نمایندگان ویژه در اختیار کارگروه مذکور است و تصمیمات کارگروه در امور اجرایی با اکثریت آرا اتخاذ می شود. از اعضا و طبق ماده (19) آیین نامه داخلی به اطلاع هیئت وزیران می رسد.
بر اساس اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اختیارات هیأت وزیران نیز در اختیار وزرای کارگروه برای تصویب احکام مربوط به این موارد است. ملاک تصمیم گیری در این موارد رضایت اکثریت وزرای کارگروه است.

کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال باید گزارش عملکرد ماهانه خود را به رئیس جمهور ارائه کند.

اصلاح یک تبصره در قانون بودجه 1400 در خصوص خدمات الکترونیک سلامت و نسخه ها

هیأت وزیران بند (6) تبصره (17) (6) این لایحه را برای جلوگیری از بروز مشکلات و ضررهای مالی بیماران در صورت اجبار و اخلال در سامانه کدگذاری خدمات سلامت، عدم امضای الکترونیکی یا تأیید اصالت، اصلاح کرد. قانون بودجه 1400 به کل کشور اجازه خرید خدمات بهداشتی و پرداخت هزینه شرکت ها و موسسات بیمه را می دهد.

بر اساس این اصلاحیه، با توجه به شرایط اضطراری مانند تصادفات اجباری، قطعی اینترنت، قطعی برق، ثبت نسخه الکترونیکی تنها مشروط به تایید مراجع ذیربط امکان پذیر نیست، مشروط بر اینکه در اسرع وقت پس از رفع اضطرار، معافیت از احکام مندرج در بند (6) (6) بند (ک) قانون بودجه. هزینه های شرکت و سازمان بیمه.

آیین نامه اجرایی این بند شامل مواردی به عنوان مرجع مناسب جهت تعیین موارد و تشخیص فوریت ها ظرف مدت یک ماه با همکاری وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش پزشکی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی می باشد. به تصویب هیئت مدیره رسید. وزرا آمدند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است با همکاری شرکت‌های بیمه پایه و تکمیلی مفاد این بند را در خصوص بخش‌های باقیمانده نسخه‌نویسی غیرالکترونیکی که هنوز به‌طور کامل الکترونیکی نشده‌اند، تا پایان اجرا کند. . سال ها.

دولت اصلاحات در دفاع از طرح «جهش تولید دانش بنیان» نماینده خود را تغییر می دهد

دولت با پیشنهاد معاون رئیس جمهور در امور مجلس برای صیانت از طرح «جهش تولید دانش بنیان» در شورای اسلامی موافقت کرد.

بر این اساس نماینده رسمی در دفاع از این طرح از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور تغییر یافت.

اصلاح مصوبات مربوط به تخلفات اداری

هیأت وزیران با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح مصوبات مربوط به تخلفات اداری با انجام وظایف مقرر در لایحه قانون و اصلاح قانون کشور موافقت کرد.

معاون حقوقی رئیس جمهور موظف است بر اساس مصوبه رسمی، متن اصلاح شده احکام مزبور را با همکاری دستگاه های اجرایی و استخدامی کشور منتشر و ابلاغ کند.

با این تصویب نامه کلیات (غیر طبقه بندی) هیأت وزیران، کمیسیون موضوع اصل (138) قانون اساسی، آیین نامه مصوب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران و نمایندگان ویژه رئیس جمهور موضوع اصل 127. قانون اساسی، تصویب تخلف و جریمه های اداری. نحوه برخورد با آنها (در محدوده قانون رسیدگی به تخلفات اداری) تا دی ماه 1400. هرگونه مصوبه مربوط به موضوع و دامنه این تصویب نامه که در ضمیمه گنجانده نشده است، نمی تواند (مگر در موارد ضروری) توسط هیئت وزیران درخواست شود.

اصلاحیه مصوبه دولت در خصوص تسویه بدهی شرکت پالایش توسعه نفت شجند توسط امام خمینی (ره)

امام خمینی (ره) دولت برای جلب نظر مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه تسویه بدهی شرکت ملی پالایش و پخش ایران به نفع توسعه شرکت پالایش نفت شجند، آن را اصلاح کرد.
بر اساس این اصلاحیه، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (772,062,233) موظف به بازپرداخت وام به مبلغ یورو خمینی (ره) پالایش نفت شازند برای توسعه صندوق انرژی بانک ملت است. برای سازمانهای اصلی و فرعی تسهیلات مذکور. برداشت و دفع سال 1399 و سایر هزینه های جانبی مستقیماً از وجوه دریافتی از محل صادرات فرآورده های نفتی شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شجند پس از واریز وجوه به حساب خزانه. با توجه به مبلغ اعلام شده توسط بانک مورد نظر.

آیین نامه ضمانت معاملات مشارکت دولتی و خصوصی اصلاح شد

هیأت وزیران با پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور مبنی بر اصلاح آیین نامه مذکور به منظور حمایت از دیدگاه های شورای اسلامی و رفع مغایرت های قانونی در آیین نامه تضمین معاملات مشارکت های دولتی و خصوصی موافقت کرد.

بر این اساس، استفاده از ضمانت‌نامه‌ها و گواهی‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاران در قرارداد مشارکت، از 3 اعتبار و 2 اعتبار و یک وزن برنامه بر اساس مفاد بند (30) برنامه و قانون بودجه و بودجه کل کشور می‌باشد. قابل قبول باشد

تصویب سیاست های مدیریت، حفاظت و استفاده پایدار از خاک کشور

هیأت مدیریت به منظور مدیریت مدیریت، حفاظت و بهره برداری پایدار خاک کشور و کاهش تهدیدات زیست محیطی جدی از جمله آلودگی، فرسایش، تخریب و قاچاق خاک در ایران و جلوگیری از آسیب و وابستگی به آب و خاک کشور، پایداری را تصویب کرده است. استفاده از حفاظت و قلمرو

استقرار حکمرانی صحیح، یکپارچه و همه جانبه بر منابع خاک در کشور، افزایش آگاهی عمومی نسبت به ارزش و اهمیت خاک و آموزش رسمی و غیر رسمی، افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی شیوه‌های بهره‌برداری از منابع خاک در کلیه فعالیت‌ها و زیرساخت‌ها از جمله اصول پیشگیری و کنترل، احیای آسیب‌دیدگان است. منابع خاک، حفظ و توسعه پوشش گیاهی جنگلی و مرتعی، پیشگیری و کنترل هرگونه خروج خاک از کشور و بهینه‌سازی نهاده‌های کشاورزی بر منابع خاک.

قوانین برای حمایت از توسعه صنایع پایین دستی نفت، خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه گذاری عمومی در حال اصلاح است.

هیأت وزیران بر اساس ضوابط مصوب بند (6) قانون «قوانین توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی از طریق سرمایه‌گذاری عمومی» وفق قانون مصوب آیین‌نامه اجرایی این قانون. .

بر اساس این اصلاحیه، طرح‌های گنجاندن تاسیسات پتروشیمی با خوراک پروپان یا بوتان و همچنین پالایشگاه‌ها و پالایشگاه‌های نفت در قانون، «طرح توسعه کامل صنعت ارزان‌قیمت نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری عمومی» درج شده است. (برنامه ایجاد صنایع اولویت دار برای تکمیل زنجیره ارزش).

همچنین ارزش سرمایه گذاری مذکور در آیین نامه فوق شامل برآوردی از مبلغ سرمایه گذاری در هر پروژه است که در پروانه ارزی لحاظ شده و تقسیم واقعی را بر اساس نرخ مصوب روزانه به ارز تبدیل می کند. بانک مرکزی.

بر اساس اصلاحیه مذکور، وزارت نفت موظف است ظرف مدت 30 روز از تاریخ مذکور، روند ارسال درخواست متقاضیان اجرای طرح پایان زنجیره قیمت را در سایت وزارت نفت اعلام و از شرکت‌های پتروشیمی دارای مجوز دعوت به عمل آورد. اطلاعیه این اصلاحیه خوراک پروپان یا بوتان را به ساحل اختصاص دهید.

پروژه های عمرانی پتروشیمی خوراک پروپان یا بوتان فقط شامل پروژه هایی خواهد بود که خوراک خود را مستقیماً از وزارت نفت یا با وساطت آن وزارتخانه دریافت می کنند. متقاضیان خوراک پروپان یا بوتان باید انتظار استخراج همزمان پروپان و بوتان به نسبت مصوب وزارت نفت را در طرح خود داشته باشند.

پروانه‌های صادره از وزارت نفت برای طرح‌های موضوع این آیین‌نامه باید شامل کمیت، کیفیت، مدت پالایشگاه/تعهد برای تامین خوراک نفت برای (20) سال و (12) برای پروژه‌های پتروشیمی اعم از خوراک پروپان یا بوتان) سال و مکان باشد. توزیع غذا لطفا

همچنین وزارت نفت زمان صدور پروانه پروژه را برای صدور مجوز پیش فروش تا سقف ۵۰ درصد معادل حداکثر ۵۰ درصد ارزش یک سرمایه گذاری ارزشمند به یک شرکت خارجی از نظر تامین مالی خارجی الزامی می کند. (تامین مالی) یا تجهیزات پیچیده فناوری. این وزارتخانه را برای اقدام به رسمیت بشناسید.

مطالبات فولمن و تسویه بدهی با دولت
هیئت دولت با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی موافقت کرد که مطالبات فولمن از شرکت برق منطقه ای آذربایجان با بدهی 12 میلیارد و 387 میلیونی به سازمان امور مالیاتی همان شرکت تسویه شود. 925 هزار و 602 ریال.

همچنین بر اساس مصوبه فوق، مطالبه قطعی دولت از اشخاص حقیقی و حقوقی (تعاونی و اشخاص حقیقی) که برای اجرای این مصوبه به شرکت دولتی واگذار شده است با صدور اسناد تسویه خزانه با بدهی دولت به شرکت الزامی است. (اعم از شرکت اصلی یا زیرمجموعه) در مورد یارانه قیمت (با تایید موسسه حسابرسی) موارد قانون بودجه سنواتی قابل حل و فصل می باشد.

دولت با تغییر دستگاه اجرایی پروژه بخش آب موافقت کرده است

با توجه به تغییرات در ساختار مربوطه وزارت نیرو و لزوم تغییر در دستگاه اجرایی پروژه های حوزه آب، هیئت وزیران با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور مبنی بر تغییر دستگاه اجرایی این پروژه ها موافقت کرد. قدرت شرکت مدیریت منابع آب ایران.

دستگاه اجرایی پروژه های «ساخت بیمارستان 64 تختخوابی جیرکوهه» و «توسعه بیمارستان 32 تختخوابی نهبندان» در حال تغییر است.

هیئت دولت به منظور بهره برداری از ظرفیت های خیرین کشور و جذب اعتبارات خصوصی، تغییراتی را در دستگاه اجرایی «ساخت بیمارستان 64 تختخوابی جیرکوه» و «توسعه بیمارستان 32 تختخوابی نهبندان» پیشنهاد کرد. 95 تخت از “شرکت مادر” مورد تایید “دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند – بهداشت و درمان” متخصص توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و تجهیزات پزشکی.

نمایندگان مجلس نظر دولت را در مورد چند طرح اعلام می کنند

پس از این جلسه، دولت نظرات خود را در خصوص تعدادی از برنامه های اعضای شورای مشورتی اسلامی اعلام کرد و نماینده ای را برای پیگیری موضوعات مربوطه تعیین کرد.

دکمه بازگشت به بالا